Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3341313
Nelleke43 schreef:Wat merk je aan de hond? Ik zie Indy regelmatig onder zijn staart likken. Maar ik zie er niets bijzonders aan.
Nou dat merk je echt wel. Als je het niet al ruikt. Als je niks aan zijn staart ziet en hij likt echt daar, is er qua hotspot niks aan de hand.

Met Gijs had ik wel dat ik het laat opmerkte, dan beet hij in de vacht maar dan broeit het er onder en bij zo'n dichte vacht die je dat niet direct. Zodra de hotspot dan 5 cm of groter wordt sowieso wel want dan vallen de gaten dus in je hond en druipt de pus er uit :-X dat mis ik echt niet. Gijs had er vaak last van.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3341688
kira schreef:De ziel. Ik heb na telefonisch overleg bij grote beer bij een startende spot die ik tijdig ontdekte onder de staart metacam of novacam gegeven remt ontsteking en demt de pijn. Als hij normaliter tegen iets ontstekingsremmende pijnstiller kan geven lijkt mij.
ja hij kan ertegen, zijn voornamelijk voor hem met zijn ED. ;) Kreeg ie nou al 1tje per dag

Nelleke43 schreef:Wat merk je aan de hond? Ik zie Indy regelmatig onder zijn staart likken. Maar ik zie er niets bijzonders aan.
Nou hotspot merk je wel, zoals gezegd ik wist meteen dat er iets aan de hand was. Hij durft dus bijna niet te bewegen, hij kijkt heel droevig en is al na een kmtje wandelen kapot. Goed dit is dan een heel erge hotspot/infectie, dus hij is echt ziek. Hij zal ook koorts hebben.
En een mildere hotspot hoeft geen AB, maar deze echt wel :-X

Onder staart likken kan dus verder van alles zijn he
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3341689
Vandaag kunnen we niet eens een miniwandelingetje doen :( het regent dat het giet. Dat durf ik niet.
Jammer want het is een wandelbeer, houdt hij echt van, dus voor zijn koppie zou dat goed zijn....
Door eelke
#3341690
Heb je iets te kauwen voor hem? Dat werkt ook vaak wel goed, stress verlagend?

Gaat wandelen wel ja? Schuurt dat niet? Wat smeer je er op, of doe je er niks op?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3341693
Ik heb niks groots om te kauwen in huis. Iets met 3 honden circus wat je dan krijgt. Ik wil die van jou en ik van jou enz.
De rest wat ik heb is snel op.


Nouja wandelen doet ook pijn, alles doet pijn, maar hij vindt wandelen gewoon fijn. Natuurlijk dan nu veel korter en langzamer dan normaal.

Ik heb alleen hibiscrub om te wassen. Maar je moet er ook niet teveel doorelkaar opsmeren lijkt me. Gisteren hebben ze wel zalf erop gedaan. (zal vast ook iets prednison achtigs zijn geweest dus niet voor dagelijk gebruik)
Net mee schoongewassen, en de pest is gewoon dat ie daarna nog meer last heeft :( blijft opstaan en rondjes lopen en heen en weer pezen etc.
Door Janie2
#3341696
Och arme. Wat zijn die hotspots voor rare en ineens heftige infecties zeg.
Hibiscrub droogt enorm uit, goed antibacterieel maar wellicht voelt dat nu trekkerig voor hem. Heb je iets vets? Betadinezalf? Of toch diezelfde zalf halen bij de dierenarts?
Door eelke
#3341698
Wij kregen dan vetaderm mee inderdaad. Honingzalf deed ik ook wel. en nestocyl (tegen muggenbeten en schaafwonden) maar ik weet nog steeds niet wat nu het beste werkt eigenlijk.

Hopelijk is het ergste snel voorbij...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3341699
Ik heb zelf een spray van olien, maar die zet ik pas in als het wat rustiger is.
Met zalven heb ik weer juist het idee dat het niet genoeg droogt. Meer gaat broeien, in de vacht gaat plakken etc.
Ik hou vooral van niet afdekken, en dus laten indrogen. En vooral niet te vaak aanzitten want ik denk dat dat deel van de verzorging wel de trigger is.
Worden leuke dagen. Meneer Kaio vertrekt morgenvroeg weer op reis . Goede planning ::)
Door Siberienne
#3341705
Ooooh wat naar ! Beterschap!

Janouk heeft zo’n grote hotspot gehad, ook over zijn ballen heen.
Ik had toen antibiotica, verkoelende lotion en vetaderm en waste met povidon jodium shampoo verdund tot de kleur van sterke thee. Dat droogt ook wel in, maar voor mijn gevoel wat minder agressief dan hibiscrub.
Door Cindy de Wolf
#3341714
Och arme jongen dat doet verdomde zeer.
Als Baloe er weer eens last van had spoelde we het schoon 4 keer per dag met betadineshampoo en daarna inpoederen voor het uitdrogen met dutimonpoeder.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3341740
Nena had in de laatste jaren van haar leven ook regelmatig last van hotspots. Wat heel goed werkte bij haar was fusidinezalf. Had ik toch al in huis voor de eczeem van mijn zoontje, maar mag ook voor honden gebruikt worden.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3341752
Hoop dat die rot plek snel indroogt !

We hebben heel sporadisch hotspots, maar toen we Sjors bijna zijn verloren aan een hotspot is dat wel een van mijn grootste angsten
Sterkte voor de grote (zielige) beer :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door