Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Husky
#3341203
Hallo iedereen :)

Graag zou ik verkooppunt willen worden van vers vlees in België d.m.v een btw-vrijstellingsregeling kleine ondernemingen. Echter vroeg ik me af of ik een bepaalde attest/certificaat moet behalen om vers vlees te verkopen. Weet iemand hier iets meer van?

Met vriendelijke groet,

Bob
Door tt-tjes
#3341687
België weet ik niet. Maar hier in NL moet je een bedrijfsplan schrijven voordat je ingeschreven kunt worden bij de KVK.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3341691
tt-tjes schreef:België weet ik niet. Maar hier in NL moet je een bedrijfsplan schrijven voordat je ingeschreven kunt worden bij de KVK.
Sinds wanneer? Heb ik nooit hoeven doen. Ze raadden het wel aan en bieden hulp, maar verplicht is het bij mijn weten niet.
Door Cindy de Wolf
#3341700
tt-tjes schreef:België weet ik niet. Maar hier in NL moet je een bedrijfsplan schrijven voordat je ingeschreven kunt worden bij de KVK.
Sinds wanneer is dat?? Want ik kon me gewoon inschrijven bij de Kvk, geen probleem. Wel heb je een bedrijfsplan nodig als je een lening wilt van de bank. Maar heb je eigen middelen dan kan je je volgens mij nog steeds zo inschrijven.
Gebruikersavatar
Door Husky
#3341754
Bedankt voor de reactie. Bedoelde eigenlijk dat ik een soort van attest moet behalen om voeding (lees vlees) te verkopen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3341937
Cindy de Wolf schreef:Sinds wanneer is dat?? Want ik kon me gewoon inschrijven bij de Kvk, geen probleem. Wel heb je een bedrijfsplan nodig als je een lening wilt van de bank. Maar heb je eigen middelen dan kan je je volgens mij nog steeds zo inschrijven.
Moet dan wel heel recent zijn want ik hoefde het ook niet en sta sinds februari j.l. ingeschreven
Husky schreef:Bedankt voor de reactie. Bedoelde eigenlijk dat ik een soort van attest moet behalen om voeding (lees vlees) te verkopen.
Kan je dat niet navragen bij een Belgische voedsel en waren autoriteit? Daar zou ik de vraag iig voorleggen ;)
Door Lizzy
#3341952
Husky schreef:Bedankt voor de reactie. Bedoelde eigenlijk dat ik een soort van attest moet behalen om voeding (lees vlees) te verkopen.
In antwoord daarop: nee, volgens mij is dat niet nodig bij diervoeding. Maar bel anders eens een KVV fabrikant. Die hebben wel vaker met dit bijltje gehakt toch?!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3341958
Ik denk dat het ook belangrijk is om te kijken of je in je pand aan (vlees)verkoop mag doen en welke eisen daaraan verbonden zijn.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3341961
Ik had een heel leuk verkooppunt dat gestopt is omdat de buren van die mensen gingen klagen... Ze hebben toen een tijdje wat anders geprobeerd maar zijn toch gestopt...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door