Verkooppunt worden

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Verkooppunt worden

Berichtdoor Barfplaats

Husky
1-ster

Verkooppunt worden

Berichtdoor Husky » Za 12 Mei 2018, 13:39

Hallo iedereen :)

Graag zou ik verkooppunt willen worden van vers vlees in België d.m.v een btw-vrijstellingsregeling kleine ondernemingen. Echter vroeg ik me af of ik een bepaalde attest/certificaat moet behalen om vers vlees te verkopen. Weet iemand hier iets meer van?

Met vriendelijke groet,

Bob
tt-tjes
5-sterren

Re: Verkooppunt worden

Berichtdoor tt-tjes » Zo 13 Mei 2018, 09:24

België weet ik niet. Maar hier in NL moet je een bedrijfsplan schrijven voordat je ingeschreven kunt worden bij de KVK.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Zo 13 Mei 2018, 09:39

tt-tjes schreef:België weet ik niet. Maar hier in NL moet je een bedrijfsplan schrijven voordat je ingeschreven kunt worden bij de KVK.

Sinds wanneer? Heb ik nooit hoeven doen. Ze raadden het wel aan en bieden hulp, maar verplicht is het bij mijn weten niet.
Cindy de Wolf
5-sterren

Berichtdoor Cindy de Wolf » Zo 13 Mei 2018, 10:24

tt-tjes schreef:België weet ik niet. Maar hier in NL moet je een bedrijfsplan schrijven voordat je ingeschreven kunt worden bij de KVK.

Sinds wanneer is dat?? Want ik kon me gewoon inschrijven bij de Kvk, geen probleem. Wel heb je een bedrijfsplan nodig als je een lening wilt van de bank. Maar heb je eigen middelen dan kan je je volgens mij nog steeds zo inschrijven.
Husky
1-ster

Berichtdoor Husky » Zo 13 Mei 2018, 15:18

Bedankt voor de reactie. Bedoelde eigenlijk dat ik een soort van attest moet behalen om voeding (lees vlees) te verkopen.
dinky89
5-sterren

Berichtdoor dinky89 » Ma 14 Mei 2018, 23:17

Cindy de Wolf schreef:Sinds wanneer is dat?? Want ik kon me gewoon inschrijven bij de Kvk, geen probleem. Wel heb je een bedrijfsplan nodig als je een lening wilt van de bank. Maar heb je eigen middelen dan kan je je volgens mij nog steeds zo inschrijven.

Moet dan wel heel recent zijn want ik hoefde het ook niet en sta sinds februari j.l. ingeschreven

Husky schreef:Bedankt voor de reactie. Bedoelde eigenlijk dat ik een soort van attest moet behalen om voeding (lees vlees) te verkopen.

Kan je dat niet navragen bij een Belgische voedsel en waren autoriteit? Daar zou ik de vraag iig voorleggen ;)
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Di 15 Mei 2018, 07:39

Sorry hoor dames, dit was wat mijn vriendin mij vertelde. Mijn fout.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 15 Mei 2018, 11:15

Husky schreef:Bedankt voor de reactie. Bedoelde eigenlijk dat ik een soort van attest moet behalen om voeding (lees vlees) te verkopen.

In antwoord daarop: nee, volgens mij is dat niet nodig bij diervoeding. Maar bel anders eens een KVV fabrikant. Die hebben wel vaker met dit bijltje gehakt toch?!
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 15 Mei 2018, 12:58

Ik denk dat het ook belangrijk is om te kijken of je in je pand aan (vlees)verkoop mag doen en welke eisen daaraan verbonden zijn.
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Di 15 Mei 2018, 13:52

Ik had een heel leuk verkooppunt dat gestopt is omdat de buren van die mensen gingen klagen... Ze hebben toen een tijdje wat anders geprobeerd maar zijn toch gestopt...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”