Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3341215
eelke schreef:Nou het is best warm. Afbeelding maar inderdaad niet bij nagedacht dat niet iedereen een extra dekbed/slaapzak heeft.

Zal ik voor je testen dan? Hoeveel liter maak je meestal?
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Nee, ik heb inderdaad geen extra dekbed. We weten natuurlijk ook niet zeker (denk ik) dat dit hetzelfde werkt als een hooimadam? Als het niet uit maakt, dan is het wel heel lief als je het zou willen testen. Alleen als het uit komt! Ik heb net in de pan gekeken maar dat gaat wel om 4 liter (soep of bone broth).
Door eelke
#3341216
Lizzy schreef:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Nee, ik heb inderdaad geen extra dekbed. We weten natuurlijk ook niet zeker (denk ik) dat dit hetzelfde werkt als een hooimadam? Als het niet uit maakt, dan is het wel heel lief als je het zou willen testen. Alleen als het uit komt! Ik heb net in de pan gekeken maar dat gaat wel om 4 liter (soep of bone broth).
En hoe lang staat Bone broth dan op?

Het vullen van een pan met 4 liter water en inpakken met dekbed is geen moeite hoor.
Door Lizzy
#3341221
eelke schreef:En hoe lang staat Bone broth dan op?

Het vullen van een pan met 4 liter water en inpakken met dekbed is geen moeite hoor.
Een uur of 12.

Nou, echt LIEF :-*
Door Lizzy
#3341241
eelke schreef:Oke dan zet ik het vanavond in elkaar anders moet ik wel heel vroeg de wekker zetten ;D
Hahahaha, ja nee, da's nou ook weer een beetje overdreven ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Laika
#3341242
Ik denk dat bone broth goed te maken is in een hooikist/madam. Ik vraag me wel af of de madam groot genoeg is.
Als ik yoghurt maak in de kist dan zet ik melk van 42 graden 24 uur in de kist en dan is het nog een beetje warm als het er uitkomt.
Door eelke
#3341683
52 graden istie nog, 12 uur later. En ik heb nu het allerdunste mega goedkope dekbed van de ikea gebruikt, dus dat zal ook wel schelen. Maar in principe kun je hem dus ook best 2 x 8 uur ofzo erin doen, ik zou denken dat dat wel moet werken.
Door Lizzy
#3341703
eelke schreef:52 graden istie nog, 12 uur later. En ik heb nu het allerdunste mega goedkope dekbed van de ikea gebruikt, dus dat zal ook wel schelen. Maar in principe kun je hem dus ook best 2 x 8 uur ofzo erin doen, ik zou denken dat dat wel moet werken.
Oh wow! Jeetje, wat goed Eelke! Ontzettend bedankt voor het uitproberen. Ik zit serieus te denken om zo'n hooimadam voor m'n verjaardag te gaan vragen :g: (dat is toch wat handzamer als een dekbed denk ik). Dat scheelt echt wel fors gas stoken, zou ik 'm tussendoor maar 1 keer op hoeven sjorren.

Echt heel leuk, dank voor je experiment :-*
Door src_esther
#3341708
Lizzy schreef:Oh wow! Jeetje, wat goed Eelke! Ontzettend bedankt voor het uitproberen. Ik zit serieus te denken om zo'n hooimadam voor m'n verjaardag te gaan vragen :g: (dat is toch wat handzamer als een dekbed denk ik). Dat scheelt echt wel fors gas stoken, zou ik 'm tussendoor maar 1 keer op hoeven sjorren.

Echt heel leuk, dank voor je experiment :-*
Zonde van het geld. Ziet er leuk uit maar het lijkt me niet dat je de prestaties van een relatief groot dekbed kunt vergelijken met een hooimadam. Voor de prijs van de grote hooimadam kun je bij de ikea 2 'warmer' dekbedden kopen van 140x200 en heel veel van deze MYSKGRÄS. ((Wat een absurde prijs!?!))
Door hannabelgje
#3341710
src_esther schreef: Zonde van het geld. Ziet er leuk uit maar het lijkt me niet dat je de prestaties van een relatief groot dekbed kunt vergelijken met een hooimadam. Voor de prijs van de grote hooimadam kun je bij de ikea 2 'warmer' dekbedden kopen van 140x200 en heel veel van deze MYSKGRÄS. ((Wat een absurde prijs!?!))
Vergeet niet dat er in de hooimadam wol verwerkt zit. Dat isoleert vele male beter dan een synthetisch dekbed van de ikea.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door src_esther
#3341722
hannabelgje schreef:Vergeet niet dat er in de hooimadam wol verwerkt zit. Dat isoleert vele male beter dan een synthetisch dekbed van de ikea.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Sommige donzen dekbedden van ikea zijn ook goedkoper dan de hooimadam. Ik verwees naar de synthetische vanwege allergieën in huize Lizzy. En zo'n dekbed van 140x200 kun vele malen dubbel vouden om de maat van een hooimadam te bereiken.

Vraag is natuurlijk, wat voor materiaal en hoe dik (zwaar) is het dekbed waarmee Eelke getest heeft.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door