Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3340424
Ik geloof dat ik het uiteindelijk aan Annemarie te danken heb dat ik een paar maanden geleden weer op het spoor van de instant pot ben gekomen. En ik ben er heel dankbaar voor, wat een uitvinding is dat ding, zeg! Ik kon niet zomaar een pot in een webshop kopen maar binnen een week had ik er eentje bemachtigd op Marktplaats, nog nieuw in de verpakking.
Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar als pressure cooker, maar ook om uien en tomaten in te bakken. Ik kook er zilvervliesrijst in, linzen, spliterwten, gooi er allerlei groente in met specerijen, kruiden en een beetje water en als ik het ding heb aangezet ga ik wat anders doen. Aangezien we pas zijn verhuisd naar een huis waar we nog wel een paar jaar aan het klussen zijn en een pup van 9 weken hebben is het ideaal, anders zouden we geloof ik veel te vaak brood eten in plaats van de groente die we willen en moeten eten.
Vandaag heb ik zilvervliesrijst in melk gekookt en toen dat gaar was heb ik er rozijnen, kaneel en een klein beetje oersuiker doorgeroerd en nog door laten warmen. Opgediend met geurige kokosolie, dat was smullen!
Door Tanna
#3340655
-Annemarie- schreef:;D ;D ;D

Fijn dat je er zo tevreden over bent! :) Ik weet niet eens meer in welk topic het stond, iets heel anders in ieder geval.
Hier geen Instant Pot. :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: ;D ;D ;D
Door Tanna
#3341082
Laika schreef:Waarom geen hooikist om rijst in te garen? Heb je geen extra apparaat en geen stroom nodig.
Omdat we voorlopig in ons huis kamperen en nog een paar jaar aan het klussen zijn. Ik kan hier m'n kont al nauwelijks keren vanwege alle rommel, ik wil er niet ook nog een hooikist bij.
Door sella
#3341084
Begrijp ik het goed, het is een snelkookpan op elektra( naast vele andere dingen waar ik ook de ouderwetse onsloopbare snelkookpan heb gebruikt) of begrijp ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
Door Laika
#3341105
Lizzy schreef:Hooikist? Vertel eens!
Wij hebben een houten Ikea (Hol) kist in de kamer staan die ik in gebruik heb als hooikist. Maar je kan elke willekeurige kist gebruiken.
De Ikea kist is van zichzelf nogal luchtig dus heb ik aan de binnenkant piepschuim plaatjes gemaakt.
In de kist heb ik een eenpersoons dekbed waarin in de pan met rijst (even 5 minuten gekookt) inpak. Na een uur (of langer, dat maakt niet zoveel uit) is de rijst droog, gaar en nog steeds warm. Ook andere granen die erg lang moeten koken kan je er prima in kwijt. Net als stoofpeertjes. Ook gebruik ik hem als ik yoghurt ga maken.
Ik word altijd blij van de hooikist. Het kost geen energie en je hoeft niks in de gaten te houden want aanbranden gebeurt niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door