Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3340427
Joyce1985 schreef:OMG, wat veel Dwarreltje!!! :o :o

Ik vond er net 1 in Vito z'n oor >:(
Ojee.... Nou heeft hij gegronde redenen om niet te hoeven luisteren ;D "Sorry vrouwtje, ik hoorde je niet want die teek maakte zoveel lawaai..." ::)
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3340429
Dwarreltje heeft het gevonden! ::) Teatree olie....
Op deze foto de buit van ALLE vier de honden, na een uur het bos in einde middag/begin avond, nadat ik op een zakdoekje wat tea tree olie had gesprenkeld en hiermee over -vooral- alle 16 poten, onder de kop en globaal over het lijf geaaid heb:

Afbeelding

Dit is heel acceptabel voor wat ik gewend ben en ga dit dus voortaan voor elke wandeling doen. Hele kleine moeite en het scheelt zoveel.. :)

Ik woon bij Utrechtse Heuvelrug, Amerongse berg aan de kant van Overberg (noordzijde dus).[/quote]
Lizzy schreef:OMG :-X :-X :-X

Dat zijn er veul :-X :-X :-X

Je mag wel een schoorsteentje gaan maken voor je crematorium :biggrin2:
Crematorium is bijna weer aan vervanging toe.... Heb nog geen klachten van de buren gehad over de luchtvervuiling dus we kunnen nog ff... :P
Door eelke
#3340465
Lizzy schreef:Klopt. Als ze nog lopen hebben ze niet gezopen :biggrin2:
Heus niet. Zelfs die volle grijze lopen nog.
Door Lizzy
#3340556
eelke schreef:Heus niet. Zelfs die volle grijze lopen nog.
Ja precies, da's meer waggelen.

En ik bedoelde dus lege teken die lopen: die zitten nog niet vast ;D . Ha! Dit lijkt wel een soort Cruijff logica :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3340571
eelke schreef:Heus niet. Zelfs die volle grijze lopen nog.

Als ze nog op de hond lopen. Als ze volgezogen zijn lopen ze wel...op je vloer of in je bed ofzo, maar neit meer op de hond :biggrin2:
Door Lizzy
#3340606
Angelique schreef:Als ze nog op de hond lopen. Als ze volgezogen zijn lopen ze wel...op je vloer of in je bed ofzo, maar neit meer op de hond :biggrin2:
Ohwww jippie :-X :-X :-X :-X

Op de vloer is al goor genoeg Lique ;D ;D ;D
Door Janie2
#3340721
Dwarreltje schreef:Dwarreltje heeft het gevonden! ::) Teatree olie....
Op deze foto de buit van ALLE vier de honden, na een uur het bos in einde middag/begin avond, nadat ik op een zakdoekje wat tea tree olie had gesprenkeld en hiermee over -vooral- alle 16 poten, onder de kop en globaal over het lijf geaaid heb:

Afbeelding

Dit is heel acceptabel voor wat ik gewend ben en ga dit dus voortaan voor elke wandeling doen. Hele kleine moeite en het scheelt zoveel.. :)

Ik woon bij Utrechtse Heuvelrug, Amerongse berg aan de kant van Overberg (noordzijde dus).

Crematorium is bijna weer aan vervanging toe.... Heb nog geen klachten van de buren gehad over de luchtvervuiling dus we kunnen nog ff... :P[/quote]

Gadverdamme!! En wat VEEL!!!
Tea tree NA de wandeling dus? En gebruik je ook iets vóór de wandeling of überhaupt ter preventie?
Door Eef+Stippels
#3340744
Ik weet niet hoe het kan, maar die van mij hebben op de afgelopen tijd helemaal geen teken gehad :D
Aan het begin van de lente heb ik er van allebei 1 afgeplukt, en sindsdien niets meer :)
En dat terwijl ik ze af en toe ben vergeten in te sprayen.

Andere steekbeesten hebben we wel genoeg :-X Elke wandeling word ik zowat opgegeten, de dames hebben nergens last van gelukkig.
Van de week ben ik dwars door het textileen van de tuinstoel en mijn broek heen gestoken :o
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341012
Janie2 schreef: Gadverdamme!! En wat VEEL!!!
Tea tree NA de wandeling dus? En gebruik je ook iets vóór de wandeling of überhaupt ter preventie?
Nee, vóór de wandeling! Is toch niet zo’n lekker geurtje voor die parasieten... Je schijnt wel op te moeten passen met de hoeveelheid; teveel kan problemen veroorzaken. Voor katten zou het zonder meer giftig zijn.
Daarom doe ik gewoon wat druppels op zakdoekje en aai dat over haren.

Wat trouwens wel opviel was de plaats van wandelen. Gisteren, omdat ik er langskwam, bij Leersum in losloopgebied gelopen: 1 teek gevonden bij controle 4 honden. Hemelsbreed mss 4 km van het ‘dagelijkse’ bos waar ze helemaal onder zitten bij thuiskomst :-[
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341025
Lizzy schreef:Dwarreltje, hoe haal jij al die teken van je honden af? Met een kam?
Yep. Wit vlooienkammetje bij korthaar en mensenkam bij de langhaar.
Overigens niet zo zeer om de teken eruit te kammen (wat met vlooienkam natuurlijk best gebeurt), maar door gewoon aantal keren over vacht heen te gaan, gaan de loszittende teken lopen. Dus kam erover en dan kan ik gewoon wachten op beweging :P
Als ik niets meer zie lopen of eruit kam, gaan we over op massage: met de vingertopjes hele huid aftasten en dan komt de tekentang in werking...
Ben ondertussen kei geworden in herkennen van die spinnetjes :-X Zwarte glimmende of rode stipjes, ze gaan allemaal voor de bijl >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door