Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3340256
Doranto schreef:De honden zijn hier dol op de stofzuiger.
;D ;D ;D
Het idee alleen al :biggrin2:
Alhoewel Raffi steeds meer vertrouwd raakt met alles in deze wereld, zou ik dat bij haar -nog- niet durven.
Spoiler echter ziet de stofzuiger als dé VIJAND! Die moet bestreden worden en hoewel ik haar altijd volstrekt negeer, gaat ze vol in de aanval. Ze zou er in blijven als ik haar zou naderen met mondstuk :D
Maar in jouw geval ideaal! Zou ik wel zorgen dat er een tekendodend goedje in de zak zit... Ze kruipen er zo weer uit lijkt mij.
Als alternatief pak ik de kam. Witte vlooienkam voor Spook en Raff; de fijne kant van mensenkam voor de krullende lokken van Kruim. Al heeft deze haast geen kam nodig met zijn blonde haardos. Je ziet alles :cool:
Door Lizzy
#3340266
jannie.van-mastrigt schreef:Hallo allemaal,
Mijn naam is Jannie van Mastrigt. Ik heb 34 jaar Welsh Corgi's Pembroke gefokt onder de kennelnaam: "van De Goudse Hout" en sinds een paar jaar alleen nog maar houder van 3 Pembroke teefjes van 11, 8 en 5 jaar oud.
Ik voer momenteel KVV "Bandit" en heb voordien ook wel volledig "gebarfd". Voor een noodgeval heb ik wat "Farmfood" brokken in huis. Ik lees al jaren hier mee en heb over veel verschillende onderwerpen veel opgestoken. Soms kriebelde het om te reageren. Nu ook. Vandaar dat ik mij nu heb aangemeld voor dit fijne Forum.
Ik maak me niet zo ongerust dat mijn honden ziek worden van "Lyme". Maar ja, maak ze ook niet zo vaak mee.....Woon hier nog maar 10 maanden (strand, duinen en bos). Toevallig gisteren een "blog" van Dr. Leenarts (dermatoloog) beluisterd en die vertelde over teken en o.a. over de kans (bij mensen) op de ziekte van Lyme. Ze zegt dat de kans op de Ziekte van Lyme na een tekenbeet van 1 tot 3 % is en binnen 24 uur verwijderd veel kleiner, maar niet onmogelijk.
Hoi Jannie, bedankt voor je posting! Leuk dat je post!!

Ik denk dat het percentage bij honden nog lager ligt (dan 3% in ieder geval) omdat honden vaak toch al antistoffen hebben tegen de ziekte van Lyme. En het beste verwijder je ze inderdaad zo snel mogelijk, binnen 24 a 48 uur. Maar ja, best lastig om nimfen te vinden op die behaarde honden van ons....
Gebruikersavatar
Door jannie.van-mastrigt
#3340279
Zou een zg. netenkam een optie kunnen zijn Lizzie? Wordt b.v. bij kinderen met luizen gebruikt om eitjes en nimfen op te sporen. Dit is wellicht al voorbij gekomen.
Door Lizzy
#3340394
jannie.van-mastrigt schreef:Zou een zg. netenkam een optie kunnen zijn Lizzie? Wordt b.v. bij kinderen met luizen gebruikt om eitjes en nimfen op te sporen. Dit is wellicht al voorbij gekomen.
Het is het proberen waard Jannie! Dank voor de tip!

Vandaag een vastgezogen teek bij Toetie, ondanks de olie. Potver. Hoe gaat het bij jullie met de teken?
Door Lizzy
#3340395
Mooi voorbeeld. Dit is de teek die ik zojuist van Toet af heb gehaald. Hij "zwemt" in een kopje warm water met sop (en volgens mij zijn ze dan onmiddellijk dood). Is dit een volwassen teek die nog lang niet volgezogen is? Is het een nimf die al aardig wat "gezopen" heeft? Da's nou wat ik bedoel. Ik heb toch geen flets idee hoe lang dat gore ding daar al zit te snacken op mijn hond?? >:(
IMG_0739[1].JPG
IMG_0739[1].JPG (2.21 MiB) 1439 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3340398
Volgens mij is deze volwassen en nog lang niet volgezogen. Ik meen me te herinneren dat je het kunt zien aan het aantal pootjes, maar ik weet het niet meer zeker.

O en hier zijn ze soms na een dag in een sopje nog steeds niet dood, dus ik zou er niet vanuit gaan dat ze meteen dood gaan in een sopje...
Door eelke
#3340400
Nee volgens mij gaan ze daar inderdaad niet dood van. Het is volgens mij alleen zo dat ze dan geen grip hebben en er dan dus niet uit kunnen klimmen.
Door Lizzy
#3340402
Ik heb tekenmans uit het kopje gevist en nul leven zit er nog in. Dood als een pier. En dat in ecologisch afwasmiddel van Klok :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3340408
Lizzy schreef:Mooi voorbeeld. Dit is de teek die ik zojuist van Toet af heb gehaald. Is dit een volwassen teek die nog lang niet volgezogen is? Is het een nimf die al aardig wat "gezopen" heeft? Da's nou wat ik bedoel. Ik heb toch geen flets idee hoe lang dat gore ding daar al zit te snacken op mijn hond?? >:(

IMG_0739[1].JPG
Deze is rood. Ik heb momenteel twee zwartjes, waar ik bij de eerste check (met ogen) al deze, te zien als rode stipjes, zo eraf kan plukken. Dus gewoon van de haren af. Dus die hebben nog niet vastgezeten, dus hebben ook nog niet gezopen. Toch?
Door Lizzy
#3340410
Dwarreltje schreef:Deze is rood. Ik heb momenteel twee zwartjes, waar ik bij de eerste check (met ogen) al deze, te zien als rode stipjes, zo eraf kan plukken. Dus gewoon van de haren af. Dus die hebben nog niet vastgezeten, dus hebben ook nog niet gezopen. Toch?
Klopt. Als ze nog lopen hebben ze niet gezopen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3340411
Lizzy schreef:Hoe gaat het bij jullie met de teken?
Nou, zo dus (buit na de ochtendwandeling 6-8 uur) van alleen de Border Collie al (logeeetje):
Vóór
Afbeelding

en ná crematie:
Afbeelding

Enne, alle vier de honden hebben Seresto band om. De meesten díe de kans krijgen de kop in het hondenzand te steken, vind ik dood. Dus de band werkt wel, maar is zeker geen garantie dat ze niet vast komen te zitten.
Mijn ervaring is na enkele jaren Seresto, dat ze langer rondlopen (jakkie wat een vies terrein hier, hier wil ik eigenlijk niet eten...) en dat áls ze uiteindelijk toch willen eten, het meestal zelfmoord is...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door