Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3341051
Dwarreltje schreef:Nee, vóór de wandeling! Is toch niet zo’n lekker geurtje voor die parasieten... Je schijnt wel op te moeten passen met de hoeveelheid; teveel kan problemen veroorzaken. Voor katten zou het zonder meer giftig zijn.
Daarom doe ik gewoon wat druppels op zakdoekje en aai dat over haren.

Wat trouwens wel opviel was de plaats van wandelen. Gisteren, omdat ik er langskwam, bij Leersum in losloopgebied gelopen: 1 teek gevonden bij controle 4 honden. Hemelsbreed mss 4 km van het ‘dagelijkse’ bos waar ze helemaal onder zitten bij thuiskomst :-[
Wij hebben afgelopen zaterdag bij Leersum gelopen toch?
Ik heb maar 2 teken gevonden bij Vito, bij Harry en Zuko niks.
Dus dat maakt zeker wel verschil dan, in welk deel van het bos je nu loopt.
Bizar hoeveel jij er af plukt elke dag!
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341058
Joyce1985 schreef:Wij hebben afgelopen zaterdag bij Leersum gelopen toch?
Ik heb maar 2 teken gevonden bij Vito, bij Harry en Zuko niks.
Dus dat maakt zeker wel verschil dan, in welk deel van het bos je nu loopt.
Bizar hoeveel jij er af plukt elke dag!
Wij begónnen bij Leersum :biggrin2:
Vervolgens zijn we voorbij Amerongen gelopen , weer terug richting Leersum, weer richting Amerongen.... zo slalommend hebben we 22 km gelopen :cool:
Als ik bedenk hoe het bos er ter plekke uit ziet: losloopgebied bij Leersum is voornamelijk bomen. Zodra je meer richting noorden (Leersumse veld) of oosten loopt, is er veel meer struikgewas en gras. En tja, daar zitten die krengen juist >:(
Helaas is losloopgebied bij Leersum veel te klein voor échte wandeling en is Uteechtse Heuvelrug te mooi om er niet te gaan lopen.... :-[
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op vr 11 mei 2018, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3341068
Hoe meer andere honden er ook lopen, hoe meer de teken al weggevist zijn door die honden he. Het is normaal dat er in meer verlaten stukken, meer zitten.
Misschien maakt dat ook nog verschil, los van het struikgewas?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3341071
Nou hier ( Drenthe ) ook de Sjaak elk jaar weer en lijkt ook wel elk jaar vroeger
Ik heb voor de honden en katten seresto ja gif maar niks anders helpt, en dan nog vind ik er wel is 1 maar gelukkig lang niet zo erg als zonder.
Ben als de dood dat zo'n kreng in me bed beland, dus toch voor het slapen gaan de kleine chi controle check
Maar ben er van overtuigd hoe korter de vacht hoe minder last ??
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341085
pearlsofpassion schreef:Hoe meer andere honden er ook lopen, hoe meer de teken al weggevist zijn door die honden he. Het is normaal dat er in meer verlaten stukken, meer zitten.
Misschien maakt dat ook nog verschil, los van het struikgewas?
Dat betwijfel ik, gezien de hoeveelheid die er volgens mij bestaat :-[ Als ik al zie hoeveel er van één hond afkomen, denk ik dat het dweilen met de kraan open is... Dus geen teek die ontmoeting met mij overleeft: Elke nakomeling die ik kan voorkómen, is mijn goede daad aan deze wereld :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341087
kiara schreef:Nou hier ( Drenthe ) ook de Sjaak elk jaar weer en lijkt ook wel elk jaar vroeger
Ik heb voor de honden en katten seresto ja gif maar niks anders helpt, en dan nog vind ik er wel is 1 maar gelukkig lang niet zo erg als zonder.
Ben als de dood dat zo'n kreng in me bed beland, dus toch voor het slapen gaan de kleine chi controle check
Maar ben er van overtuigd hoe korter de vacht hoe minder last ??
Dat laatste denk ik ook. Van Raffi met haar korte, dunne Podenco haartjes haal ik de minste af. Één, soms twee of drie, maar dan houdt het echt op. En dan zijn het ook nog 'lopende' ::)
Kruimel heeft dicht, krullend, wollig vachtje. Daar blijven ze héél makkelijk aan hangen. Als ik hem na de wandeling in de fietsmand zet, kan ik er zo al tien stuks zo vanaf plukken en naar de betere wereld helpen...
Logeetje Border Collie kost me zo al een half uur per wandeling dat ze onderzocht wordt. En dan nog als ik haar wil laten gaan, zie ik weer wat lopen >:(
Het wordt wel beetje verslaving: Rode/zwarte glanzende/bewegende stipjes vinden.... :-X
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3341097
Dwarreltje schreef:Dat betwijfel ik, gezien de hoeveelheid die er volgens mij bestaat :-[ Als ik al zie hoeveel er van één hond afkomen, denk ik dat het dweilen met de kraan open is... Dus geen teek die ontmoeting met mij overleeft: Elke nakomeling die ik kan voorkómen, is mijn goede daad aan deze wereld :biggrin2:
Nee, ik bedoel dat het daardoor in het losloopgebied minder is. Ze zijn al op de andere honden gesprongen.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341107
pearlsofpassion schreef:Nee, ik bedoel dat het daardoor in het losloopgebied minder is. Ze zijn al op de andere honden gesprongen.
Ik zie meer in de groentheorie. Omdat de Leersumse losloopbossen echt voornamelijk dor blad, boomstronken e.d. onder de bomen hebben. Veel beuken/eiken.
Waar het elders veel groen en struikgewas/gras is.
Anderzijds: Mijn dochter loopt meestal in Nijmegen in het stadspark, waar vlgs haar ook amper teken zijn... maar vlgs mij wel veel gras, maar dan gemaaid dus kort.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341147
pearlsofpassion schreef:Ja, dat speelt ook zeker mee.
Kan ook beide zijn he.
Ja psies, dat bedoelde ik ook met mijn ‘anderzijds’ ;)
Door Janie2
#3341178
:D
Ik heb net een eerste nimf gespot.
Er zat een korreltje op de neus van mijn hond.
Ik dacht een zaadje van een struik. Hup ff tussen de vingers rollen.
Het was zacht, en tijdens mn ogen er vervolgens bovenop scheel te kijken zag ik pootjes.
Bizar zo klein, die ga je zonder toevalstreffer echt nooit op een hond vinden. Kleiner dan een fruitvliegje.

:-X vies. Zo kan ik er wel al 100 op mijn hoofd gehad hebben ofzo. Gelukkig zijn die nimfen ziekte-vrij toch?
Door Lizzy
#3341181
Janie2 schreef::D
Ik heb net een eerste nimf gespot.
Er zat een korreltje op de neus van mijn hond.
Ik dacht een zaadje van een struik. Hup ff tussen de vingers rollen.
Het was zacht, en tijdens mn ogen er vervolgens bovenop scheel te kijken zag ik pootjes.
Bizar zo klein, die ga je zonder toevalstreffer echt nooit op een hond vinden. Kleiner dan een fruitvliegje.

:-X vies. Zo kan ik er wel al 100 op mijn hoofd gehad hebben ofzo. Gelukkig zijn die nimfen ziekte-vrij toch?
Eh.... Nee, helaas niet :-\ . De larfjes schijnen niet gauw besmetting over te dragen, nimfen helaas wel.
Door Lizzy
#3341186
Tanna schreef:Hoe werkt jouw zelfgemaakte spray, Lizzy? Doet dat nog wat?
Sinds ik het gebruik heb ik 3 teken bij de honden gehad (bij 3 want Linga gaat momenteel niet mee naar het bos wegens een schouderblessure). Het is dus niet dat ze nul teken hebben maar voor dat ik het ging gebruiken had ik er veel meer. Ik vind wel dat ik er aardig wat op moet smeren wil het goed werken.
Door Janie2
#3341189
Lizzy schreef:Eh.... Nee, helaas niet :-\ . De larfjes schijnen niet gauw besmetting over te dragen, nimfen helaas wel.
Oh wacht ik bedoel larf. Zo klein zijn nimfen toch niet? Larven zijn toch degene kleiner dan een fruitvliegje?

* gaat ff Googlen op foto’s*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door