Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3343038
Lizzy schreef:OMG :-X :-X :-X :-X

Je moet dan echt stalen zenuwen hebben om niet naar gif te grijpen :-X

Had je zelf een vastgezogen teek of nog een loslopende?
Ik had zelf een loslopende (maar wel op mijn buik, dus dat rotding is in mijn shirt gekropen en heeft daar een stukkie gewandeld, brrrr).
Op de honden ook overwegend los, een paar al net vast, dus die moeten met de tekentang verwijderd. Gelukkig heb ik de tijd om de hele dag door de honden te checken en hebben we alleen ultra-short-hairs. Als wij een langharige hond (of in elk geval met een dikke vacht) hadden gehad, had ik wel serieus gif overwogen. Bij deze honden zie je ze zo makkelijk dat ik het niet nodig vind. Maar leuk is anders.
Door smulpaap
#3343040
Spikkelneus schreef:Hier is het ver-schrik-ke-lijk. Honderden per dag.
Ik heb vanochtend voor de lol even geteld - 158 teken in 1 wandeling (met 4 honden). 1 op mijzelf, 6 op Tungsten en de 3 puntneuzen allemaal een stuk of 50 :o :o
Pfff allemachtig zeg :o :-X
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3343122
Sodeju dat hebben jullie er veel!? :o
Dat is gewoon niet leuk meer!

Waar ik nu woon zaten er eigenlijk nooit (tenminste niet op Bandit). Dit jaar heb ik er al diverse gevonden, dus ik denk dat het een heel slecht jaar wordt.
Nou ga ik volgende week verhuizen naar een plaats waar ik eerder gewoond heb en waar toen al (veel) teken zaten.
Ik ben vast gewaarschuwd...

Nou heb ik iets ontdekt. Als Bandit een teek heeft waar hij met zijn kop bij kan, bijt hij eraan. Hij bijt ze zelfs los.
Vanochtend de 2e keer. Dus ik ga extra opletten als hij ergens bijt!
Maar goed, daar hebben jullie niks aan.

Heel veel sterkte.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3343797
Omdat ik een hekel heb aan sprayen maar wel de honden tegen teken moet behandelen heb ik van kokosolie en bijenwas een zalf gemaakt en daar verschillende etherische olieen aan toegevoegd. Als ik de honden in wil smeren neem ik een likje zalf op mijn handen en smeer dan de honden in. De honden krijgen wel een lichte wet-look (de langhaar erger dan de korthaar). Op mijn handen blijft geen vettigheid achter.
Voor wie het wil proberen:
verwarm 150-175 gram kokosolie en 25 gram bijenwas (au bain marie)
Als alles goed gemengd is weer af laten koelen en als het nog zacht is de etherische olie toevoegen en goed mengen (ik heb ca.40 druppels toegevoegd)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3343842
Pfff... >:(
Net weer een aantal van Jacy afgehaald, waarvan hij er al 2 zelf had doodgebeten :(
Maar : ik heb wel echt het idee dat de spray die ik maak (azijn met citronella, tea tree, lavendel) wel werkt. Donderdag wel ingespoten maar zijn ze tijdens het wandelen wezen zwemmen, vandaag niet ingesprayd.... Conclusie : morgen weer flink sprayen

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door Elvira
#3343844
dit kwam van mijn 2 honden af na een avond wandeling. IK ging niet het bos in en had ze dus niet ingespoten (wel 's morgens). Een deel was toen al in de wc verdwenen (stuk of 10). Wandeling ging grotendeels over fietspad en een stukje door weiland met hooggras, maar in landbouw gebied, dus ik denk niet dat er reeën zitten.

Afbeelding

Nelson ging lekker aan mijn voeten zitten, ik voelde het overal kriebelen. :nerves:
Door Lizzy
#3343855
Laika schreef:Omdat ik een hekel heb aan sprayen maar wel de honden tegen teken moet behandelen heb ik van kokosolie en bijenwas een zalf gemaakt en daar verschillende etherische olieen aan toegevoegd. Als ik de honden in wil smeren neem ik een likje zalf op mijn handen en smeer dan de honden in. De honden krijgen wel een lichte wet-look (de langhaar erger dan de korthaar). Op mijn handen blijft geen vettigheid achter.
Voor wie het wil proberen:
verwarm 150-175 gram kokosolie en 25 gram bijenwas (au bain marie)
Als alles goed gemengd is weer af laten koelen en als het nog zacht is de etherische olie toevoegen en goed mengen (ik heb ca.40 druppels toegevoegd)
Ah! Dank je wel voor de tip! Kokosolie is ook een no no voor teken dus dat is gunstig. Smelt het niet met dat warme weer of wordt dat voorkomen door de bijenwas?

Ik heb zelf nog steeds m'n rol-flesje want mijn honden vinden sprayen ook echt een no no. Bisq vindt de geur van wat er in het rolflesje zit ook geen feestje (ze verstijft helemaal) dus ik rol het eerst in mijn handpalm en daarna smeer ik haar in. Het is of een beetje rustig met teken geweest (hebben ze het ook warm gehad?) of het spul werkt goed, ik heb al in geen dagen teken gezien.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3343862
Elvira schreef:dit kwam van mijn 2 honden af na een avond wandeling. IK ging niet het bos in en had ze dus niet ingespoten (wel 's morgens). Een deel was toen al in de wc verdwenen (stuk of 10). Wandeling ging grotendeels over fietspad en een stukje door weiland met hooggras, maar in landbouw gebied, dus ik denk niet dat er reeën zitten.

Afbeelding

Nelson ging lekker aan mijn voeten zitten, ik voelde het overal kriebelen. :nerves:

Hier zitten in landbouwgrond echt wel veel reeën, ligt wel een bosje naast. Geloof dat mijn honden niet meer op reeën lucht reageren, zelfs de herplaatser niet meer gelukkig.



Zoveel teken haalde ik er ook per dag af, kon ook ooit boven de honderd zitten, geen gein. Laatst in het bos liep er weer eentje over mij heen.
Ik moet toegeven dat de tic- clip dus echt werkt, had ik niet helemaal verwacht. Het is niet zo dat er geen teek meer op zit, maar enkelen op een dag. Nou dat is t.o.v honderden toch een hele verbetering !
Gebruikersavatar
Door koekje
#3344883
GATVERDAMMEGATVERDAMMEGATVERDAMMEGATVERDAMME!

Ik was in de keuken in slaap gevallen toen ik nog even de krant wilde lezen en bp'en enzo ::)
Nog even Sien van buiten roepen, want de deur stond nog open. Die kwam vrolijk aangehobbeld en ik aaide haar eens gezellig zonder grijpende en knijpende kinderhandjes. En toen voelde ik iets in haar nek. Op de keukentafel gezet en jahoor; een teek! :o
Meneer erbij gehaald en die kreeg hem met moeite eruit. Hij zat erg vast. De gewone tekentang lukte niet, dus maar pincet erbij gepakt. Kop is waarschijnlijk blijven zitten, maar hij kan niet meer de kindertjes mogelijk besmetten. Meneer heeft de teek verbrand, hij siste :-X

Maar wat nu?
Sien is een kat en daar hoef ik niet met etherische olien mee aan te komen. Welk gif is wel geschikt? Bestaat er iets als omgevingspray op gifbasis? En is dat er dan voor huis en tuin?
Sien komt namelijk alleen in eigen tuin, afgezien van een illegaal uitstapje naar de volledig omheinde tuin van de buren waar ze ook niet uit kon afgelopen week. Mijn tuin is een stadserf met vooral veel tegels en beton. Aan de zijkanten bij de ingang staan er borders. Met onkruid en hier en daar een vaste plant. Vera plukt er graag bloemen.
Als Sien daar niet is, ligt ze op de bank, in bed*, op het aankleedkussen, in het poppenbedje, etc.
Ot komt niet buiten, maar die ligt ook op een aantal van Siens slaapplekken.


Morgen de da even bellen of katten gevoelig zijn voor lyme en of we verder iets moeten met die mogelijke tekenkop in haar nek. En misschien weet die waar ik een fatsoenlijke tekentang kan halen.


*Wij hebben een familiebed, waar we dus allemaal in slapen. Ook de baby's, die hebben hun eigen deel.
Door Lizzy
#3344889
Gatverdammmmme!!!!!!!! Die kop komt er vanzelf weer uit.... Ja serieus, het lichaam werkt dat er wel weer uit. Dat gebeurd wel vaker. Wij honden-mensen hebben hier wat vaker mee te dealen en heel soms blijft de kop gewoon zitten. Ik moet zeggen, sinds ik de lasso heb, heb ik hier nooit meer last van gehad. Dus ik kan je de lasso echt aanbevelen.

Volgens mij is alleen tea tree giftig voor katten en kun je best natuurlijke etherische olie gebruiken!

Vanmorgen had Fritzi (mijn kroelknuffelsmurf die we echt 1000 keer per dag knuffelen en kroelen) gewoon een teek van 1 cm groot in haar nek hangen :puke:
Gebruikersavatar
Door Laika
#3344891
Ik kan me indenken dat je nu erg geschrokken bent maar gif lijkt me niet nodig (en gevaarlijk voor Sien en de kinders).
De teek komt waarschijnlijk uit de tuin (struiken en lang gras zitten ze graag). Je zou de tuin kunnen betegelen maar de kinderen komen evengoed op plekken waar teken kunnen zitten. Het enige wat je kan doen is 's zomers iedereen die in het groen geweest is nakijken op teken en die weghalen. Bij ons stikt het van de teken en we hebben al meerdere keren teken op onzelf ontdekt :-X We zullen ermee moeten leren leven (of op een flat gaan wonen en niet meer in het groen komen) want het lijkt elk jaar erger te worden met die rotbeesten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3344897
Wij hebben eens een plaag van bloedluis in huis gehad die de kinderen ook beten en toen ben ik heel goed geholpen bij http://www.allestegenongedierte.nl
Ze hebben toen een niet giftige spray aangeraden op basis van siliconen waar die mijtjes niet tegen kunnen maar onschadelijk is voor ons. Voor teken in de tuin heb je natuurlijk wel iets anders nodig.
Ze doen goed hun best om bij uitzonderlijke situaties, want dat was het bij ons ook, een passende oplossing te vinden. Ik was er heel blij mee.
Door Tanna
#3344958
MarijeEnBoomer schreef:Ik ben groot van de de O’tom koevoetjes
Ik ook, alleen noem ik ze naaimachinevoetjes! :biggrin2:
Door Lizzy
#3344960
Tanna schreef:Ik ook, alleen noem ik ze naaimachinevoetjes! :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar daar lijken ze inderdaad sprekend op, nu je het zegt!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door