Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3339436
Via via kunnen we vlees kopen van iemand die een paar koeien houd en binnenkort een jonge stier laat slachten voor het vlees. Wij gaan voor onszelf een pakket vlees hiervan kopen maar heb ook aangegeven dat ik voor de honden graag het vlees wil hebben wat niet voor humane consumptie weg kan. Op de vraag wat ik dan precies voor de honden wilde kon ik dan toch niet zo goed antwoord geven omdat ik eigenlijk niet zo goed weet wat er allemaal van af komt ::)

Onderstaande kon ik zelf bedenken:
Knieeen voor het trekken van bonebroth - kunnen hier ook andere botten voor gebruikt worden?
Restvlees, afsnijsels en stukken wat niet voor humane consumptie geschikt is.
Pens - heeft een stier ook een pens?
Orgaan - hart, lever, nier kunnen andere organen ook?

Ik heb zelf geen droger dus oren etc kan ik niet zoveel mee of kan je die ook rauw geven?

Wat kan ik verder nog doorgeven en welke bedragen zijn redelijk? Weet wat ik er nu voor betaal maar dat zijn bulkprijzen voor bio industrievlees en dit is een stiertje wat particulier gehouden is niet officieel bio maar voor zover ik weet heeft hij een diervriendelijk en goed leven gehad :)
Door jasmijn
#3339440
Je kan gewoon elk bot gebruiken voor bonebroth.

Elke rund heeft een pens dus een stier ook ;)
Boekmaag misschien ook leuk om te hebben.
Als het echt een stier is misschien de ballen.
Zijn piemel kan ook, kan je gewoon in de lucht laten drogen.
Luchtpijp ook een lekker knaag ding.
Slokdarm misschien ook om te drogen aan de lucht ( weet ik niet zeker )
Staart misschien, weet niet zeker kan te hard zijn. Hoewel het puntje van de staart wel moet kunnen lijkt me, de rest kun je zelf ook eten.

Dit is wat ik zo kan bedenken, misschien weten anderen nog meer.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3339480
Tong. Als geen mens ze wil.
Nieren zou ik een vraagteken bij stellen. Hoe ouder, hoe meer cadmium erin zit, zeker bij bio. Ouder dan 2 jaar wordt afgeraden.
Wangen eet men ook niet altijd op, en das wel mooi vlees. Ik bedoel dan de wangspieren hé, niet de zgn lippen.
Strot kan ook als je dat wil.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door