Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3338827
Als iemand nog wandtegels (kleur) over heeft, of glazen knikkers, dan kom ik die graag ophalen voor ons project. Bij elkaar 24 m lang en 1,5 meter hoog. Er is nu ca 4 meter gedaan.]
fullsizeoutput_1c2b.jpeg
fullsizeoutput_1c2b.jpeg (109.38 KiB) 2484 keer bekeken
a8660efd-27e3-4caf-bfbb-1a4ff5b53abc.JPG
a8660efd-27e3-4caf-bfbb-1a4ff5b53abc.JPG (160.84 KiB) 2484 keer bekeken
#3338833
Pauline schreef:Ik heb geen tegels, maar wel een hele zak glasmozaïeksteentjes die ik zelf niet meer gebruik. Heb je daar ook wat aan? En ik zal een vriend die tegelzetter is vragen of hij nog tegels heeft.
Ik kom ze graag ophalen. Alles is welkom. We hebben veel nodig en het valt niet mee om aan gekleurde tegels te komen.Als we ze kopen, gaat het per doos en dat is dan veel te veel van één kleur. Maar jij maakte toch van die mooie dingen, doe je dat niet meer?
#3338885
Lida. S schreef:Ik kom ze graag ophalen. Alles is welkom. We hebben veel nodig en het valt niet mee om aan gekleurde tegels te komen.Als we ze kopen, gaat het per doos en dat is dan veel te veel van één kleur. Maar jij maakte toch van die mooie dingen, doe je dat niet meer?
Jazeker wel, maar dat wat ik apart heb liggen zijn kleuren die ik nooit ga gebruiken. Ik heb nou éénmaal een extreme voorkeur voor felle heldere kleuren.
#3338899
Pauline schreef:Jazeker wel, maar dat wat ik apart heb liggen zijn kleuren die ik nooit ga gebruiken. Ik heb nou éénmaal een extreme voorkeur voor felle heldere kleuren.
Fijn. Ik denk dat ik eind mei jouw kant op kom (was toch richting Hengelo / Nijmegen oid?)
#3338900
constance.blokzijl schreef:Geen tegels hier maar wat een mooi project!
Zal wel mijn ogen en oren open houden.
Lief van je. Bijna alle kleuren zijn welkom. Blauw, wit en beige hebben we genoeg. Ik rijd nog steeds half Nederland door (behalve Limburg) en wil er best een eindje voor omrijden
#3338902
Siberienne schreef:Je zou hier ook eens kunnen kijken, voor goedkope tegeltjes in wat kleinere hoeveelheden?
http://www.thecraftkit.nl/koopjeshoek.html

http://www.thecraftkit.nl/koopjeshoek/f ... -euro.html

Ik heb nog wel wat keramische tegelstukjes maar Limburg is wel erg ver voor dat beetje wat ik heb. Bovendien is het niet vorstbestendig, weet niet of dat moet?
Bedankt voor de tip.
Limburg is inderdaad net wat te ver. Ik kom niet veel zuidelijker dan Nijmegen. De tegels hoeven niet vorstbestendig te zijn, maar het moeten wel wandtegels zijn. Vloertegels zijn te dik en te hard
#3338948
Ja maar, ja maar vertel eens wat meer over je project. Die 4 meter ziet er al leuk uit maar 24 meter das een eind :biggrin2:

Verder kan ik je helaas niet helpen maar ik zal vriendlief vragen of hij ooit ergens tegenaan loopt in de 'bouw' (of Brabant - Beek en Donk) moet te ver voor je zijn. dan hoef ik daar geen moeite voor te doen).
#3338972
Aprilsnow schreef:Ja maar, ja maar vertel eens wat meer over je project. Die 4 meter ziet er al leuk uit maar 24 meter das een eind :biggrin2:

Verder kan ik je helaas niet helpen maar ik zal vriendlief vragen of hij ooit ergens tegenaan loopt in de 'bouw' (of Brabant - Beek en Donk) moet te ver voor je zijn. dan hoef ik daar geen moeite voor te doen).
Het is een zwembad. 4 x 8 meter en ca 1,6 m diep. De wand waar we nu mee bezig zijn is de wand die je -vanaf de kant- niet ziet. Dit is de 'oefen' wand. In deze wand zit ook de verlichting (bloem), spuiter (neus zeehond) en andere technische zaken. Ik bemoei mij alleen met de 'inkoop', geef kleur advies en ik heb de tegeltjes gezaagd voor de zonnenstralen. Van de winter ('s zomers ben ik in de tuin aan het werk) ga ik alle gaatjes opvullen die er nog zitten tussen de bloemen, dieren en het water. Dat betekent dat ik met een knabbeltang de toch al zo kleine stukjes tegel op maat mag maken. Het echte plakwerk doet een vriendin. Zij helpt al jaren als vrijwilligster bij het 'social sofa' project en heeft er dus wel ervaring mee
Beek en Donk is wel ver weg, maar de komende 2 jaar moet ik zeker 3 x naar Nijmegen. Dan zou ik wel langs kunnen komen. Maar het is moeilijk om aan gekleurde tegels te komen. We zoeken verschillende tinten grijs, bruin, groen, geel. Dat zijn nu niet direct de kleuren die je in de bouw snel tegenkomt
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door