Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door J0yce
#3338711
Het is soms raar ik lees al best wel lang mee, maar ik heb nooit wat gepost (tot gisteravond dan). Ik lees van alles over jullie honden, wat jullie voeren hoe jullie dat doen en van alles nog meer. Onwijs leuk, maar vandaag heb ik een beetje een bluh avond. Ik dacht weet je wat ik schijf het van me af.

Een klein jaar geleden ben ik verhuis, samen met mijn vriend en onze hond ( Archimedes, een dove mopshond van 8 jaar). Ik ben geboren en getogen in Den Haag, maar zoals je kunt zien onder me naam woon ik nu in het mooie Julianadorp. Het is een leuk huis wat ik heb gekocht, ruim, mooie tuin veel kamers, leuke buren en me nieuwe werk is op 5 minuten afstand. Het is hier heerlijk rustig, Archimedes kan en mag bijna overal los lopen, ik ben zo op het strand en ben zo in het bos. Klagen mag ik absoluut niet, maar toch doe ik het. ;D

Door me nieuwe werk heb ik geen vaste collega's meer, ik werk als flexer in de zorg dit houd in dat ik ga waar ik nodig ben tot dat ik niet meer nodig ben dan ga ik door. Soms mis ik het niet, maar er zijn ook dagen dat ik het wel mis en dan niet zo zeer puur op het werk, maar we gingen ook wel eens wandelen met de honden, we wisselde ideeën uit en gedroogde snacks hahaha. Ik wandel veel, in de buurt maar ook verder weg. Maar ik wandel vaak alleen of met me vriend. Paar keer mee geweest met een doggydate, maar Archimedes loopt niet snel (wel veel maar niet snel) dus dan is lopen in een grote groep niet echt handig. Ik mis het gewoon.

In Den Haag kon ik me weg ook goed vinden, ik kende de winkels en de mensen die er werkte. Archimedes wist blind de viskraam te vinden en had zijn haring al op voordat ik überhaupt bij de kraam was. Ik was ook veel meer buiten, ik had geen tuin of balkon dus ik moest wel. Nu is het veel makkelijker om in de tuin te hangen, maar ja dat heeft dus blijkbaar ook ze nadelen.

Zo nou dat is er ook weer uit, gewoon een heel stuk alleen maar lopen klagen over hoe goed ik het wel niet heb,... moet niet gekker worden.
Door smulpaap
#3338725
Ja , een nieuwe omgeving .... dat zal echt moeten wennen ? Ik kan het me in ieder geval wel voorstellen , Den Haag of het rustige Julianadorp
En je kent ws nog niet zoveel mensen daar ? Het zal zijn tijd even nodig hebben denk ik
Maar ach , met een hond heb /maak je ook snel contact (toch ? ) ;)
Door Lizzy
#3338731
Ik kan me er niks bij voorstellen en denk alleen maar "heeeeeerlijk" maar ja, ik woon dan ook in het drukke Zoetermeer.... Je moet er een beetje een mens voor zijn om daar of hier te wonen. En ik snap dus heus wel dat je dat mist. Wie weet zou ik het ook missen. Ja, je went er ook aan dat alles hier voor handen is en je altijd en overal mensen om je heen hebt. Maar hoe lang woon je daar nu? Want volgens mij heeft dat ook wel even tijd nodig, om echt weer helemaal te settlelen?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3338734
Misschien kun je bij een vereniging gaan om mensen te leren kennen? Ik denk dan natuurlijk gelijk aan een honden vereniging, misschien wordt er ergens een leuke snuffel of puzzel cursus aangeboden die je met je mops kan doen? Of de app Doggy Dating, kan je op zoek naar wandelmaatjes die wel ook langzamer willen lopen.

Het is ook wel een heel eind dat jullie verhuisd zijn. Wij zijn vanuit Utrecht naar Friesland verhuisd en je laat dan toch je hele vangnet achter. En dat is echt wel wennen. Het kost tijd om je te settelen en vriendschappen op te bouwen. Ik kan me nu niet meer voorstellen om terug te verhuizen naar die drukte en alle lieve mensen hier achter te moeten laten.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3338740
Ik ben vanuit Gouda verhuisd naar Leeuwarden. Ook best wel een cultuurshock.

Maar inmiddels zo gewend aan de rust en ruimte hier, dat ik er niet meer over peins om terug te gaan...
Door Siberienne
#3338744
Ik vind het heel begrijpelijk, het is gewoon wennen. Wij zijn twee keer best ‘ver’ verhuisd (voor NL begrippen dan, mijn tante uit Canada vindt de afstanden peanuts) en ja, het kost tijd en energie om te wennen. Nu moeten we misschien weer gaan verhuizen tzt (werk) en ik zie daar tegenop. Want alles moet je dan weer opnieuw uitvinden.
Aan de andere kant; nieuwe ronde nieuwe kansen! Bij een vereniging gaan. Wat Kaela zegt, is een goed idee. Zo leer je mensen kennen, en komt er vast weer nieuws op je pad. ;)
Dus sterkte ermee, klaag gerust hier af en toe en tegelijk, stap naar buiten en doe nieuwe dingen ;)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3338755
Weet natuurlijk niet hoe je tuin is maar ik heb gemerkt in mijn leven dat wanneer je voor in de tuin zit of bezig bent je sneller een praatje hebt met je buren of mensen die langs lopen. Wie weet ontdek je op die manier ook wel mogelijke nieuwe wandelmaatjes?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3338796
Ik schrijf ook niet veel, lees vaak wel,blijf toch trouw aan het forum waar ik ontzettend veel van geleerd heb.

Maar ik ben nu 3 jaar geleden samen met mijn zoon van nu 14 verhuist van Hoofddorp naar Drenthe. Ik wou het al 10 jaar, eerste tijd dacht ik steeds ben op vakantie ( soms nog) maar het is werkelijkheid! Zelfs gedroomd nou ja noem maar nachtmerrie dat ik weer in dat rot hok in Hoofddorp zat.
Daar heb ik 20 jaar gewoond maar laatste jaren enorm met tegenzin.
Wat ik hier merk door de honden krijg je contact ook doe ik vrijwillerswerk ( maaltijden bezorgen) ook daar krijg je meer contact door.
Terug voor geen goud
Door MillyMol
#3338804
Van je af schrijven kan hier heel goed!
Ik ben op de kop af 11 dagen geleden verhuisd van mijn geboortestad Amsterdam (grofgebekt, recht voor zijn raap, maar ook hulpvaardig)
naar Zeist (hete aardappel in de keel, passief agressief, opdringerig).

Een hele cultuurshock, kan ik je zeggen. Van een eengezinswoning naar een appartement in een enorm flatgebouw met portiekbeheerders (brrr) die “wel even op de koffie komen wanneer het huis klaar is”. Mijn reactie: "Gaat nog maanden duren mevrouw”.
Ik heb daar dus helemaal niets mee.

Maar het is voor een goed doel en ik ben halverwege!
En ook hier kom ik alweer mensen tegen die hun honden uitlaten en graag een praatje maken. Komt goed! Maar je zult zelf initiatief moeten nemen denk ik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door