Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3338699
Mijn bordertje wordt over een paar weken 15, heeft al haar tanden en kiezen nog en hoewel ze de laatste paar jaar kvv eet mag ze nog graag van gedroogde lekkertjes smullen. Vanavond kreeg ze na haar eten een stukje gedroogde pens, een centimeter of 12 lang, maar wel erg dik. Ze had het er maar druk mee en op een gegeven moment vond ik dat ze wel erg stond te smekken en gorgelen - met een blij koppie, dat wel - en ik checkte even of het niet vast was gaan zitten aan haar kiezen. Ik kon nog net de laatste paar centimeter van het hele stuk te pakken krijgen, dat stak nog net uit haar strotje. Vandaar dat gegorgel! Ik trok het uit haar bek en hield het hele stuk in mijn hand, helemaal zacht en slijmerig en stinkend omdat het zo warm en nat was geworden maar verder nog helemaal zoals het was toen ze begon. Ja, dat slikt dan een beetje moeilijk door. Ik heb het doormidden gescheurd en daarna nog een stukje afgescheurd, dat slikte ze allemaal heel door uiteraard. Handen wassen en nog een klein stukje gedroogde hertenlong als extra. Dat bleef dan wel aan haar kiezen zitten. Soms heb je van die avonden........ Even geholpen en weer handen gewassen. En zo heb je altijd wat te doen met een hondje! :biggrin2: :biggrin2:
Door nikèdog2000
#3338705
Tanna schreef:Mijn bordertje wordt over een paar weken 15, heeft al haar tanden en kiezen nog en hoewel ze de laatste paar jaar kvv eet mag ze nog graag van gedroogde lekkertjes smullen. Vanavond kreeg ze na haar eten een stukje gedroogde pens, een centimeter of 12 lang, maar wel erg dik. Ze had het er maar druk mee en op een gegeven moment vond ik dat ze wel erg stond te smekken en gorgelen - met een blij koppie, dat wel - en ik checkte even of het niet vast was gaan zitten aan haar kiezen. Ik kon nog net de laatste paar centimeter van het hele stuk te pakken krijgen, dat stak nog net uit haar strotje. Vandaar dat gegorgel! Ik trok het uit haar bek en hield het hele stuk in mijn hand, helemaal zacht en slijmerig en stinkend omdat het zo warm en nat was geworden maar verder nog helemaal zoals het was toen ze begon. Ja, dat slikt dan een beetje moeilijk door. Ik heb het doormidden gescheurd en daarna nog een stukje afgescheurd, dat slikte ze allemaal heel door uiteraard. Handen wassen en nog een klein stukje gedroogde hertenlong als extra. Dat bleef dan wel aan haar kiezen zitten. Soms heb je van die avonden........ Even geholpen en weer handen gewassen. En zo heb je altijd wat te doen met een hondje! :biggrin2: :biggrin2:
Dat is weer goed afgelopen
Maar je schrik je het hubeskelubus
Door J0yce
#3338706
Heel bekend, hier nog zo eentje die soms inhaleert in plaats van te kauwen.
Gelukkig pas een keer meegemaakt dat er wat vast zat, maar dat kon hij zelf opspugen.... om het daarna weer direct te willen opeten.
Door Tanna
#3338707
nikèdog2000 schreef:Dat is weer goed afgelopen
Maar je schrik je het hubeskelubus
Neehoor, eigenlijk niet ;) . Ze deed zo'n moeite om het door te slikken dat ze een beetje gorgelde, komt ook omdat ze chronische bronchitis heeft en het zo warm is. Maar op zich was er nog niks aan de hand en ze was dan ook reuze pissig dat ik het uit haar strotje haalde, ik had de pret lelijk bedorven.
Door smulpaap
#3338723
Een herkenbaar verhaal :) Ik had dat indertijd met Noa , de oude Bulldog . Ze wilde nog van alles , en at ook met veel smaak
Zo werd ze eerst nog heul boos als ze gemalen moest eten
Uiteindelijk kon het echt niet meer en kreeg ze gemalen , ook met snacks kreeg ze steeds meer moeite
En ik menig hartverzakking
Maar er liepen er natuurlijk nog drie rond , en die kregen wel een snack
Ik gaf Noa dan maar een paar bolletjes gemalen vlees uit mijn hand , en ik gaf haar alle tijd om mijn vingers af te likken :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3338832
Tanna schreef:Neehoor, eigenlijk niet ;) . Ze deed zo'n moeite om het door te slikken dat ze een beetje gorgelde, komt ook omdat ze chronische bronchitis heeft en het zo warm is. Maar op zich was er nog niks aan de hand en ze was dan ook reuze pissig dat ik het uit haar strotje haalde, ik had de pret lelijk bedorven.
Gelukkig maar! :-* De dame weet het personeel niet te waarderen. ;)
Door Tanna
#3338956
-Annemarie- schreef:Gelukkig maar! :-* De dame weet het personeel niet te waarderen. ;)
Soms wel, gelukkig. Vorige week was ze al een paar keer voor de baas komen staan, alsof er iets aan de hand was. En jawel hoor, er bleek een teek in haar wenkbrauw te zitten. Of de baas even de helpende hand kon bieden, en snel een beetje!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door