Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3338696
Lizzy schreef:Die van mijn Dalmaten (Bisq, Frou en Fritzi) stonden ook vaak zo. En da's uit zichzelf helemaal goed gekomen. Volgens mij is het best een kunst, omdat goed te plakken (en bij verkeerd plakken het oor ook verkeerd "groeit"). Maar misschien dat de fokker wel weet hoe het moet!
Ik zal het eens vragen, of hij dat wel eens heeft gedaan of niet.
Door TomsBorders
#3338697
lynn der oren vlogen ook alle kanten op, nooit druk om gemaakt dus nooit wat aangedaan, zodra het kraakbeen uitharde (zover het echt uithard) was het ook niet meer van toepassing.
Door hannabelgje
#3338701
Mijn corgi met enorm grote staande oren heeft bijzonder weinig haren in haar oren en als het regent dan wil het nog wel eens in die flappers regenen. Dan gaat ze ook scheef lopen. Ik heb liever wat regen in de oren dan oren die zo broeien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door koekje
#3338715
eelke schreef: Als leek zou ik aan van die tafelkleedhangers denken ;)
Jaaa! Van die gezellige paarse druiventrosjes! ;D

(sorry, geen zinnige toevoeging verder)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338728
hannabelgje schreef:Mijn corgi met enorm grote staande oren heeft bijzonder weinig haren in haar oren en als het regent dan wil het nog wel eens in die flappers regenen. Dan gaat ze ook scheef lopen. Ik heb liever wat regen in de oren dan oren die zo broeien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Nou ik moet toch eerlijk zeggen dat hier alleen Maci 1x oorontsteking heeft gehad. Voor de rest niks.
Dus dat broeien valt ook nog wel mee. En ik doe niks met de oren, ga uit van de natuurlijke reiniging. Zo heel af en toe maak ik ze maar schoon.
En hier wel haren in de oren :biggrin2:
Door Mijati
#3338932
madrike schreef:Bij mijn schotse herders gebruikte ik als de oortjes gingen staan zgn. oortippasta (kaoline)
zie bijv. https://schotseherdervrienden.nl/winkel ... rtippasta/
Werkt super en ze hebben er geen last van.
Enige nadeel is dat ze er niet mee mogen zwemmen (lost op in water),
maar das voor de meeste collie's geen probleem.
Misschien ook een idee?
Bij de collie hoeven de oren niet geheel te hangen, die hebben toch tipoortjes? Bij een bouvier moeten de oren echt helemaal hangen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3339277
Van de week koppie in bouv-model gezet en dus ook oortjes geschoren en dan maar gelijk geplakt met sporttape. Ze leek er geen last van te hebben. Vandaag met spelen met Ollie is het tape gesneuveld en ik moet zeggen dat die oortjes na 2 dagen plakken al een stuk beter zitten. Ze is nu weer even tape-loos. Kan het lekker luchten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door