Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3338672
Anne in Zweden schreef:Maar wordt de gehoorgang dan niet beschermd door een hele hoop haar op en rond de oorschelp? Ik zou me kunnen voorstellen dat oren die horen te hangen minder goed beschermd zijn wanneer ze binnenstebuiten zitten, omdat hangende oren minder haar aan de binnenkant nodig hebben.
Ja dat denk ik ook. Daarbij loopt hier volgens mij gewoon het water erin als het regent, en dat is bij normale staande oren niet.

Ik kan me voorstellen dat je er wat aan wilt doen.

Als leek zou ik aan van die tafelkleedhangers denken ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3338674
Ja, deze oren regenen echt in. De staande oren van Ollie niet. Die bieden echt betere bescherming dan binnenstebuitenoren.
Ik heb geen idee of er honden zijn die hun leven lang binnenstebuitenoren houden. :-\ Ben ze nooit tegen gekomen. Maar zal je net zien dat die van mijzelf de eerste is. ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338675
eelke schreef:Ja dat denk ik ook. Daarbij loopt hier volgens mij gewoon het water erin als het regent, en dat is bij normale staande oren niet.

Ik kan me voorstellen dat je er wat aan wilt doen.

Als leek zou ik aan van die tafelkleedhangers denken ;)
Gewoon zware oorbellen dus
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338676
Sonja schreef:Ja, deze oren regenen echt in. De staande oren van Ollie niet. Die bieden echt betere bescherming dan binnenstebuitenoren.
Ik heb geen idee of er honden zijn die hun leven lang binnenstebuitenoren houden. :-\ Ben ze nooit tegen gekomen. Maar zal je net zien dat die van mijzelf de eerste is. ;D
Ja staande oren lijken me toch meer bescherming te bieden, en ik wou al zeggen, ben nog nooit zoiets tegen gekomen, maar.......
Wat jij zegt :P
Door tt-tjes
#3338680
Wij deden vroeger bij de collies gewoon een stukje kauwgum in de punt met een beetje zilverzand ;D . Waren ze net iets zwaarder. Ik denk dat als de haren wat gaan groeien dat de oren ook wat zwaarder zullen worden en niet meer continu omflappen of niet?
Door Mijati
#3338684
Je kunt ze ook heel eenvoudig met pleister plakken. zowel aan de binnenkant van het oor, als de buitenkant van het oor een stuk pleisterplakken en dan tegen elkaar aan plakken, dit doe je aan beiden oren en je knoopt de pleister onder de kin vast. Zo kun je altijd controleren of de oren schoon zijn en mocht ze ergens achter blijven hangen schiet het eenvoudig los.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3338686
Anne in Zweden schreef:Maar wordt de gehoorgang dan niet beschermd door een hele hoop haar op en rond de oorschelp? Ik zou me kunnen voorstellen dat oren die horen te hangen minder goed beschermd zijn wanneer ze binnenstebuiten zitten, omdat hangende oren minder haar aan de binnenkant nodig hebben.
Nope, tenminste; ik vind dit niet veel?
Pum vindt de interesse in haar oren uitermate irritant zonder koekje. Dus het is geen topfoto, zeg maar ;D
20180420_174903.jpg
20180420_174903.jpg (4.12 MiB) 1769 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3338688
Maar een hond met rechtopstaande oren zal altijd zelf zijn oren plat doen om regen en wind er buiten te houden. Dat kan een hond met oren achterover niet.

Toch acht ik de kans dat haar oren zo blijven wel klein. Ik heb dat nog nooit bij een hond gezien. Maar als plakken haar weinig last geeft, kun je dat best doen natuurlijk.
Door Anne in Zweden
#3338690
Inge en Bono schreef:Nope, tenminste; ik vind dit niet veel?
Pum vindt de interesse in haar oren uitermate irritant zonder koekje. Dus het is geen topfoto, zeg maar ;D 20180420_174903.jpg
Nee, daar moest ik ook even een vergrootglas bij pakken. ;D Ik heb maar één sta-oor, een husky; die hebben overal wat meer haar dan andere honden. :biggrin2:

Overigens weet ik niet of oorharen er bij sommige rassen uit zijn gefokt? Het lijkt me voor honden met opstaande oren zinvol om de gehoorgang te beschermen dmv beharing. Maar goed, als ik nou ergens geen verstand van heb... :biggrin2:
Door Lizzy
#3338691
Die van mijn Dalmaten (Bisq, Frou en Fritzi) stonden ook vaak zo. En da's uit zichzelf helemaal goed gekomen. Volgens mij is het best een kunst, omdat goed te plakken (en bij verkeerd plakken het oor ook verkeerd "groeit"). Maar misschien dat de fokker wel weet hoe het moet!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3338693
tt-tjes schreef:Wij deden vroeger bij de collies gewoon een stukje kauwgum in de punt met een beetje zilverzand ;D . Waren ze net iets zwaarder. Ik denk dat als de haren wat gaan groeien dat de oren ook wat zwaarder zullen worden en niet meer continu omflappen of niet?
Bouvieroren worden geschoren, dus daar gaat niet meer haar op komen dan nu.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3338694
Mijati schreef:Je kunt ze ook heel eenvoudig met pleister plakken. zowel aan de binnenkant van het oor, als de buitenkant van het oor een stuk pleisterplakken en dan tegen elkaar aan plakken, dit doe je aan beiden oren en je knoopt de pleister onder de kin vast. Zo kun je altijd controleren of de oren schoon zijn en mocht ze ergens achter blijven hangen schiet het eenvoudig los.
Zo had ik het inderdaad ook in gedachte. Zo heb ik ook wel eens de oren van Stan geplakt toen hij een bloedoor had waarmee hij maar bleef schudden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door