Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3338645
Guapa heeft inmiddels de bijnaam Guappieflappie. Ze wisselt nog niet, maar haar oren gaan alle kanten op en zitten meestal binnenstebuiten. Nou heb ik totaal geen showaspiraties en vond ik de vaak rechtopstaande oren van Nena ook altijd wel wat hebben, maar toch vraag ik me af wat dit nou weer voor paashaas gaat worden. :biggrin2: Zal ik ze dan toch maar plakken? En zo ja, hoe kan ik dat het beste doen? Voor masseren heeft ze weinig geduld, vrees ik. :-X
Door hannabelgje
#3338649
Horen die te staan als ze niet gecoupeerd zijn? Bij de corgi's worden ze vaak geplakt met een week of 12. Staan volgens mij instructies op youtube voor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3338651
Het is me bij Scott ook aangeraden door de fokker maar oren plakken omdat het mooier is of omdat het zo hoort vind ik echt onzin en onnodig.
dat is ook wel te zien :biggrin2:
En ik ben blij dat ik het niet heb gedaan. Scott z'n afwijkende oortjes geven 'm nou net wat extra's en weerspiegelen precies z'n eigenwijze maar ook schattige karakter.
Gebruikersavatar
Door Cait_ie
#3338653
Wij hebben bij Mellow ook oortjes geplakt, op vraag van de fokker, van z'n 3 tot 14 maand.
Waarna zijn ene oor toch nog beslist had dat het duidelijk géén zin had om goed te groeien en is blijven "klikken".

Ik heb er nu best spijt van dat ik hem zo lang met die plakkers heb laten rondlopen.

Wat voor hond heb je? Als het voor "enveloppe-oren" is heb ik wel een goed filmpje :)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3338657
Guapa is een bouvier. Ongecoupeerde bouvieroren horen te hangen. Maar ze zitten dus eigenlijk vrijwel constant binnenstebuiten en dat ziet er best raar uit. :-\
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sonja op vr 20 apr 2018, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3338658
Wat is het nut ervan?
Puur uiterlijk?
Dan deed ik het van mijn leven niet! :-X
Het idee alleen al.

Pas als het voor de gezondheid wat zou bijbrengen zou ik er maar over gaan denken.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3338659
Ik kan me voorstellen dat ook doe je het in haar geval niet voor de mooi, het wel nuttig is. Oren die steeds binnenstebuiten staan lijkt me ook niet goed, daar kan van alles inkomen. Verder heb ik geen flauw idee, ik heb hangoren die tegenwoordig helemaal niets meer doen (Joris is zo goed als doof).
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3338661
Nee, ik ga niet erg ver als het alleen maar uiterlijk betreft, maar die binnenstebuitenoren vind ik toch niet echt mooi. Dus vraag me dan af hoe belastend het is voor de hond om te plakken. En verder heb ik me ook al afgevraagd wat Pauline hierboven schrijft: Zijn die binnenstebuitenoren niet extra kwetsbaar?
Maandenlang plakken ben ik in ieder geval niet van plan, maar een korte periode rond het wisselen? En zou ze er echt last van lijken te hebben dan kan ik er altijd weer mee stoppen. Ze is mij even veel waard met flappies, hoor.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338662
Maar wil je ze jou naar beneden of boven plakken ?


Moet toegeven dat het er best raar uitziet binnenstebuiten oren, en wat al gezegd is met vuil en wind etc wat er zo in kan, lijkt me dat niet helemaal fijn nee.
Maar heeft ze dan kleine oren of zo dat dat gebeurd?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3338664
Kaio schreef:Maar wil je ze jou naar beneden of boven plakken ?


Moet toegeven dat het er best raar uitziet binnenstebuiten oren, en wat al gezegd is met vuil en wind etc wat er zo in kan, lijkt me dat niet helemaal fijn nee.
Maar heeft ze dan kleine oren of zo dat dat gebeurd?
Gewoon zoals ze horen. Naar beneden dus.
Geen idee waarom die oren steeds binnenstebuiten zitten. Ze heeft verder een normaal formaat oorschelp.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338666
Ja zag op Google al dat ze hoog en naar achter aangezette en heel kleine oren hebben. Van de newf zijn groter en iets anders aangezet, zie bij de boefs op de meeste foto's dat ze eerst een beetje meer omhoog gaan. Zou het nog groeifase kunnen zijn? Dat er in de verhouding iets niet klopt? Of heeft ze dit altijd al gehad?

Ben aan het denken vlgs mij hebben we bij de pups hier ook wel eens gehad: doe je oor goed! ;D Maar dat was niet continue .
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3338667
De oren van newfs zijn sowieso wat zwaarder. Kan me voorstellen dat die wat gemakkelijker netjes naar beneden vallen. Het kan inderdaad groei zijn. Stan had op die leeftijd ook regelmatig een oortje binnenstebuiten zitten, maar niet zo extreem als bij Guapa. Bij Stan hingen ze na het wisselen keurig zonder dat ik er iets aan had gedaan. Bij Nena pakte dat dan weer anders uit. Die had als bijnaam Ko-nena. :biggrin2:
Door hannabelgje
#3338668
Ik denk niet dat het uitmaakt. Honden met staande oren hebben altijd hun gehoorgang open. Dat is zelfs beter, hangende oren gaan vaak broeien en geven meer problemen met oorontstekingen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3338670
Als je bang bent dat ze haar hele leven binnenstebuiten gaan hangen, snap ik het wel. Maar denk je dat? Groeien ze daar niet altijd min of meer uit maar kan het dan gewoon dat ze idd wat hoger blijven staan oid? Heeft er iemand al ooit een hond gezien wiens oren echt steeds omgekeerd bleven staan?
Door Anne in Zweden
#3338671
hannabelgje schreef:Ik denk niet dat het uitmaakt. Honden met staande oren hebben altijd hun gehoorgang open. Dat is zelfs beter, hangende oren gaan vaak broeien en geven meer problemen met oorontstekingen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Maar wordt de gehoorgang dan niet beschermd door een hele hoop haar op en rond de oorschelp? Ik zou me kunnen voorstellen dat oren die horen te hangen minder goed beschermd zijn wanneer ze binnenstebuiten zitten, omdat hangende oren minder haar aan de binnenkant nodig hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door