Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3338663
judith vd schreef:Zou je de jojoba olie dus gewoon kunnen vervangen voor water met hetzelfde resultaat?
Ik twijfel daar over. Etherische oliën zijn wel sterk en niet allemaal geschikt om op de huid te gebruiken. Vandaar dat je een dragende olie zoals jojoba gebruikt.

@Lizzy: ga je dit wel proberen? Ik zou wel benieuwd zijn naar je bevindingen. Mijn poedel vindt sprayen ook niet fantastisch. Als hij nog in de auto staat en we gaan direct lopen is er geen probleem, spray ik hem thuis al in, vindt hij dat onprettig.
#3338689
HildeElmo schreef:Ik twijfel daar over. Etherische oliën zijn wel sterk en niet allemaal geschikt om op de huid te gebruiken. Vandaar dat je een dragende olie zoals jojoba gebruikt.

@Lizzy: ga je dit wel proberen? Ik zou wel benieuwd zijn naar je bevindingen. Mijn poedel vindt sprayen ook niet fantastisch. Als hij nog in de auto staat en we gaan direct lopen is er geen probleem, spray ik hem thuis al in, vindt hij dat onprettig.
Ja, ik gebruik het al. Ik heb de afgelopen 2 dagen geen teken gezien maar dat zegt niks. Dat heb ik wel eens vaker niet. We houden het in de gaten :cool:
#3338729
Ja, da's waar, twee dagen = twee dagen :biggrin2:

Ik denk dat dit mengsel vooral zo lekker ruikt door de ylang ylang. Daar kan ik wel de hele dag mijn neus in stoppen! En dat gemengd met het houtachtige van ceder en patchouli, ja, erg lekker :biggrin2:

De geur blijft op mijn honden trouwens langer hangen dan op mijn handen (waar ik ze mee in smeert). Ze vinden het overigens ook niet erg, om er mee in gesmeerd te worden. Maar ja, het moet wel effectief tegen teken werken natuurlijk want we doen dit niet voor de lekkere geur :biggrin2:

Patchouli is voor mij ook nostalgisch. Mijn grote zus had dit altijd op. En ik vond het stinken :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door