Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3338562
Ik denk, dat de zuiverheid wel minder zal zijn, maar goedkopere olie en een druppeltje meer werkt misschien ook wel.
Heeft Pit en Pit niet iets met een tussenprijs? Die olie is voor ons goed genoeg.
Denk je echt dat olie tegen teken werkt? Ja zoiets heb ik ook gelezen, nooit geprobeerd, ik verwacht, dat het geld weggooien is.
Jij in ieder geval succes en als je wilt, houdt ons op de hoogte.

Hanny
#3338568
Na het lezen van jouw bericht ben ik naar de Tuinen gelopen. Ik was alsnog een vermogen kwijt hoor :-X . De kruidnagel, citronella, tea tree en jojoba olie heb ik van Physalis genomen omdat er bij de jojoba en citronella van de Tuinen dingen in zaten anders dan jojoba/citronella en de tea tree en kruidnagel vond ik beslist niet sterk genoeg/vreemd ruiken, dus die ook van Physalis genomen. Nou moet ik voor de olie die ik op Internet gevonden heb 100 ml jojoba en de volgende hoeveelheid essentiële olie gebruiken:

Hoe maak je je anti teken olie:
Neem 100 ml. biologische jojoba olie en voeg hier de volgende etherische oliën aan toe:

15 druppels Citronella
15 druppels Atlas Ceder
11 druppels Lavendel
7 druppels Patchouli
3 druppels Pepermunt
3 druppels Ylang Ylang
2 druppels Citroen
2 druppels Kruidnagel
2 druppels Tea Tree

Ik vind dat zoveel jojoba? Of zie ik dat verkeerd?
#3338581
Lizzy schreef:Na het lezen van jouw bericht ben ik naar de Tuinen gelopen. Ik was alsnog een vermogen kwijt hoor :-X . De kruidnagel, citronella, tea tree en jojoba olie heb ik van Physalis genomen omdat er bij de jojoba en citronella van de Tuinen dingen in zaten anders dan jojoba/citronella en de tea tree en kruidnagel vond ik beslist niet sterk genoeg/vreemd ruiken, dus die ook van Physalis genomen. Nou moet ik voor de olie die ik op Internet gevonden heb 100 ml jojoba en de volgende hoeveelheid essentiële olie gebruiken:

Hoe maak je je anti teken olie:
Neem 100 ml. biologische jojoba olie en voeg hier de volgende etherische oliën aan toe:

15 druppels Citronella
15 druppels Atlas Ceder
11 druppels Lavendel
7 druppels Patchouli
3 druppels Pepermunt
3 druppels Ylang Ylang
2 druppels Citroen
2 druppels Kruidnagel
2 druppels Tea Tree

Ik vind dat zoveel jojoba? Of zie ik dat verkeerd?
Jojoba is de dragende olie.
http://www.soapblog.nl/vhv-wat-zijn-dragende-olien/

Niet raar dus dat het zo veel is.
#3338607
De natuurlijke tekensprays die ik in de winkel heb gezien, gebruikten water als basis, dus dat heb ik jaren geleden ook geprobeerd. Werkte prima, dus daarmee doorgegaan. Wel goed schudden voor gebruik omdat het ontmengt, honden insprayen en klaar. Ik maak het altijd in een sprayfles.
(Water, tea tree, neem, citronella en geranium).

Op oliebasis zal misschien nog wel beter werken, omdat je daarmee een soort coating op de haren krijgt..
Zou je niet net zo goed een goedkopere (zonnebloem)olie als draagolie kunnen gebruiken?
100 ml jojoba olie ben je zo doorheen als je 4 honden voor elke wandeling insmeert, denk ik?
#3338609
Ik moet er ook nog eentje maken. Spray of olie :g:

Met olie blijft wel langer in de vacht hangen. Hier wel eens raindrop therapie toegepast en die honden ruiken dagen nog ;D Dus denk dat die niet iedere wandeling hoeft.

Druivenpit olie is wat neutraler dan zonnebloemolie als je een goedkopere vervanger zoekt. Jojoba blijft wel langer goed .
#3338631
Jojoba is de dragende olie, waardoor je de andere oliën veilig op de huid kunt aanbrengen. Jojoba bevat volgens mij geen of weinig aroma, dus zit echt in de mix om te dragen, het draagt verder niets bij aan het teekwerende. Je zou de jojoba in theorie dus kunnen vervangen. Zoals hierboven al geschreven is, veel producten gebruiken gezuiverd water, dus daar zou je mee kunnen experimenteren.

Los daarvan: hier binnen een week ook al 4 teken :(
#3338636
OK. Bedankt voor jullie reacties! Ik heb nu Jojoba gekocht dus dat gebruiken we dan maar. Maar omdat je er zoveel jojoba in doet, ruikt het mengsel niet echt sterk. Licht zelfs. En lekker. Het ruikt echt lekker! Dus dat vertrouw ik niet zo :biggrin2: . Ik wil zelf geen spray met water maken omdat mijn honden het insprayen echt niet leuk vinden. Ik ga maar zo'n roller-flesje kopen. Kan ik zo even langs de pootjes, buik en oren rollen.
#3338640
Lizzy schreef:OK. Bedankt voor jullie reacties! Ik heb nu Jojoba gekocht dus dat gebruiken we dan maar. Maar omdat je er zoveel jojoba in doet, ruikt het mengsel niet echt sterk. Licht zelfs. En lekker. Het ruikt echt lekker! Dus dat vertrouw ik niet zo :biggrin2: . Ik wil zelf geen spray met water maken omdat mijn honden het insprayen echt niet leuk vinden. Ik ga maar zo'n roller-flesje kopen. Kan ik zo even langs de pootjes, buik en oren rollen.
Je zou ook een dunnere olie kunnen gebruiken als je door de jojoba heen bent. Ik denk dat ze jojoba gebruikt hebben omdat het in bginsel een mensenrecept is en jojoba niet zo vlot van je huid wegloopt en dat ze daarom ook geen stinkrecept hebben gemaakt. Maar ook voor honden moet het niet al te sterk ruiken anders worden die er weer leip van. Hopelijk hebben die teken ene andere interpretatie van lekker :biggrin2:
Mocht je geen roll on kunnen vinden, roep maar even dan stuur ik je er eentje op.

Ik maak wel spray op waterbasis, want inwrijven met wat druppels op je hand schiet hier niet zo op.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door