Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3338044
Wie kan zeggen van welk dier dit is? Ik heb zelf het vermoeden dat pels en bot niet van hetzelfde dier is namelijk. Vond het in het bos vanmorgen.
Bot is vrij lang (ruim 20 cm), lijkt net een schouder- of kniegewricht, wat me doet denken dat dit eigenlijk alleen van een ree kan zijn. Pels daarentegen lijkt me meer van een das??

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3338053
zurca schreef:Het zou beide van een wild zwijn kunnen zijn.
Zou kunnen, ware het niet dat die hier niet leven. Is Amerongse berg op Utrechtse Heuvelrug. Reeën, dassen, vossen, dan heb je het wel gehad met de grotere dieren hier....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3338054
pearlsofpassion schreef:Pels kan ook konijn of haas zijn hoor.
Iets met zo'n wildkleur alleszinds.
Haren leken me zo lang/dicht voor haas/konijn...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3338057
Waarom denk je dat het niet van hetzelfde dier kan zijn?
Als je nu een ree verdenkt... hebben die geen wildkleur-vacht? Ik weet het niet hoor, nooit eentje van dichtbij gezien...
Je moet ook bedenken dat de dieren nog in wintervacht zitten he.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3338061
pearlsofpassion schreef:Waarom denk je dat het niet van hetzelfde dier kan zijn?
Als je nu een ree verdenkt... hebben die geen wildkleur-vacht? Ik weet het niet hoor, nooit eentje van dichtbij gezien...
Je moet ook bedenken dat de dieren nog in wintervacht zitten he.
Ik twijfel ook... zou kunnen idd wintervacht ree. Zie ze ook altijd van afstand, daar staan ze om bekend Afbeelding
Maar gewoon, gevoelsmatig leek het me eerder das..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3338086
Op de 2e foto zie ik een kniegewricht. Gezien de grootte (vergeleken met het herfstblad en de mostakjes die er naast liggen) zou het dan een haas zijn. Haas heeft een witte ondervacht.
Feldhase.jpg
Feldhase.jpg (28.61 KiB) 1207 keer bekeken
Laatst gewijzigd door pike op do 12 apr 2018, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3338089
maar, dit haar lijkt er ook wel heel erg veel op. En dit was een ree. Dus misschien een reekalfje?
reekopjes 015.jpg
reekopjes 015.jpg (1.77 MiB) 1200 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3338125
[quote="pike"][/quote]
Ja dan zou haas idd ook mogelijk zijn.. Reekalfje? Nu al? Lijkt me vrij vroeg... Of t zou nog van vorig jaar moeten zijn?
Maar haas lijkt me best aannemelijk eigenlijk...
Stom, had expres foto gemaakt met voet erop, zodat afmetingen enigszins duidelijk waren, zet ik die foto er niet op :o
Lukt nu even niet op telefoon.
Gebruikersavatar
Door pike
#3338127
Heb je toevallig het haar gevoeld? Was het stug en hard? Want dat zou voor ree pleiten. Als ik foto's bestudeer van dode hazen lijkt me de ondervacht tot enigszins fluffy, niet zoals op jouw foto's.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door