Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3339551
Pfff, lastig zo'n berichtje... En problemen met zoon en kleintjes legt hij maar mooi bij hen, heb jij geen invloed op...
En ja, meestal valt samenwonen tegen, hij heeft zelf die keuze gemaakt... Wat knap dat je zo stevig staat.... Vervelend voor de kleine smurf, hopelijk trekt ze snel bij... :bigarmhug:

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door smulpaap
#3339552
Toen ik eruit had getrokken wat er gaande was heb ik hem nog gewaarschuwd
Bezint eer ge (weer ) begint

Dit type vrouw heeft geen zin in een vent die problemen heeft ..... of krijgt , als de vlinders wat minder gaan fladderen ::)
En in dit geval al helemaal niet , pittige baan op de Amsterdamse ""Zuipas ""
En al vier keer gescheiden , en telkens verlaten door de betreffende man (het kan een vooroordeel zijn , maar ... ::) )
En .... misschien duikt ze wel zo vroeg haar nest in om jouw shit niet aan te hoeven horen
Maar ik wil het ook niet horen ! En .... als het goed is ken je je zoon ! Ook daar heb ik hem voor gewaarschuwd
Dat is iemand die sterk op zijn moeder lijkt ......
Door smulpaap
#3339558
Wat de tuttebel betreft . Ik ben weer het e.ea aan het uitsluiten
Ben weer mest aan het verzamelen en we nemen de hartworm ook maar weer mee voor alle zekerheid
Ze is me te sloom , en slaapt erg veel. Maar ze is ook net loops geweest , ik zie verder geen gekke dingen zoals meer drinken , geen opgezette tepels geen uitvloeing etc
Ook geen diarree , eetlust is goed . Ze loopt niet te slepen met knuffels .... ik vermoed de combi veranderingen en hormonen
Ik geef haar ook maar extra rust , en ter afleiding wat extra knaagwerk , dat reguleert de stress ook weer , spelen wil ze (vaak) ook niet
Al had ze gisteren wel een moment , met een andere hond even samen zwemmen
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3339578
Sorry maar ik moet best beetje lachen over hoe sterk jij het hier plaatst, zie dan zo'n beteuterde man voor mij ;D
Wel vervelend dat hij zijn problemen nu bij jou probeert neer te leggen terwijl jij meer dan genoeg aan jezelf hebt..... Hopelijk valt dat kwartje bij hem ook snel ::)

Wel heel fijn dat je goed gesprek met je leidinggevende hebt gehad :)
Hopelijk vind de kleine smurf vlot haar draai zodat jouw zorgen daarover ook naar de achtergrond kunnen :-*
Door smulpaap
#3339589
Wat hem betreft sta ik best sterk

Maar als het om mijzelf gaat :-X
Vanavond weer een voorbeeld , online eten bestellen voor de tut
Nou , ik heb net voordat ik van plan was iets door mijn scherm heen te smijten mijn zoon maar gebeld
In mijn beleving ging werkelijk alles mis . ik kan en wil niet accepteren dat ik nu zo ben (geworden )
Maar ik heb wel om hulp gevraagd , en dat is voor mij al heel wat
En zoonlief weet wat ik mag van de peut . Dus die zei me , pak jij je fiets maar en ga maar lekker 10 minuten je woede eruit trappen
Dit is dus o.a een opdracht van de peut . Nou , de boosheid en de frustratie is eruit . Het eten is besteld door zoonlief
En ik heb me netjes aan 10 minuten gehouden .... Grrrr zucht . Beseffende dat bovenstaande voor mij het meest moeilijke is
En ik kreeg het verslag van de bedrijfsarts , re-integratie gaat direct volgens tweede spoor . Ik mag als dat lukt 1 x 1 uur vrijwilligerswerk gaan doen
Bij een instelling en doelgroep naar mijn keuze . Ik kon me daar vaag iets van herinneren :-X ::)
Maar ja , ik wist de weg ook al niet meer
Door Siberienne
#3339617
Smulpaap, een hele dikke knuffel. En echt hoor, het wordt weer beter! Dat (te) gefrustreerd zijn van kleine dingen herken ik ook zoooooo goed. Weet je, ik heb het ooit zo uitgelegd gekregen. Je stress systeem staat op "hoog alert" en daardoor komt alles 10x zo hard binnen. Als je een straat oversteekt en ineens merk je een stadsbus vlakbij, dan vliegt je hart in je keel, spring te terug, nou dat gevoel kent iedereen. Probleem met burn out is dat een driewieler op een kilometer afstand hetzelfde gevoel oproept. En dat systeem moet gereset worden en dat duurt een poos. En dat resetten lukt alleen als je binnen je grenzen blijft. en dat is zoooo lastig ;) :( en frustrerend. Maar echt, het komt weer goed!

En om hulp vragen is zo'n mega eerste stap. Kon ik ook niet. Nu wel. En het gave is, je krijgt er heel veel voor terug ineens.

Sterkte! En nogmaals een dikke knuffel.
Door smulpaap
#3339642
Het fysieke ? Dat begrijp ik , dat voel ik , en ik neem mijn rust
Maar het mentale :-X Dingen die eigenlijk zo kinderlijk eenvoudig zijn
Totdat ik eraan begin , dan snap ik mezelf helemaal niet meer
Maar : Vanmorgen rinkelde er op een gegeven moment een soort van belletje in mijn hoofd
Ik had al een lijstje neergelegd met dingen die ik echt even moest doen

In de vriezer geweest , moet weer groentemix maken , rekening checken , overboeking doen , en nog meer van die dingen
Tring de bel . Oorlog in mijn hoofd , en woest op mezelf
Vind je het gek dat dit nu gebeurt ? Dus er gebeurt blijkbaar (eindelijk toch ) iets in me
Wat me nu vertelt , en nu stop je ermee

En ja Siberienne zo is het mij ook idd uitgelegd
Maar bv ook de periode voorafgaand aan de burn-out op het werk
Oh dat neem ik er nog wel even bij , en dan niet de dingen die je eigenlijk al niet meer aan kan
Maar de dingen waarvan je denkt , oh fluitje van een cent
En dan zie je vroeg of laat ook de dingen die zijn blijven liggen , en waarmee je je geen raad meer weet

Het werd net droog , dus met de tuut aan de wandel gegaan . Kwam geen sterveling tegen , alsof het zo mocht zijn
Dat had ik even nodig , onderweg lekker genoten van de vogels
En nog eens nagedacht over ""de bel "" in mijn hoofd
Het is voor vandaag genoeg geweest , morgen weer een dag
En nu rust
Door Siberienne
#3339655
ik sprak in de garage een man, die durfde ineens de bank niet meer in om papieren voor de aankoop van zijn huis af te geven
Kennis sprong letterlijk op van het geluid van de telefoon, heeft hem toen op stil gezet een poos.
Vriendin ging over de flos toen man wat ging timmeren (kon niet meer tegen harde geluiden)
Andere vriendin totaal in paniek in de auto bij haar man, zomaar.
Ikzelf: op terugweg vakantie vlakbij huis in paniek en jankend in de auto aan het stuur omdat ik de afrit niet meer wist en dacht "ik kom nooit meer thuis" . En in de supermarkt: bijna paniek aanval omdat ik iets niet kon vinden. Mijn oriëntatie was slecht en reizen was enorme stress, terwijl ik daarvoor fluitend van hot naar her reed en voor mijn werk ook regelmatig op reis was.

Stress... het zijn rare dingen. Soms bepaalde geluiden, maar ook boodschappen doen is vanuit vroeger "op jacht gaan" en dus iets waarvan het stress systeem aan gaat staan. En bij een burn out schiet dat van de stomste dingen in overdrive. Herkennen, in- en uitademen en laten gaan ;) . Ik moest ook dingen opschrijven en dan kon ik beter relativeren. Want dan zei mijn coach "en is dat nu echt zo". Ook uitspreken naar andere mensen - die je kan vertrouwen - geeft vaak opluchting. Want dan zeg je het en denk je "uhhhh, geloof dat dit niet helemaal klopt" ....

Hou je taai he? En nee, je bent niet gek, je bent ziek en rust is nu wat je nodig hebt. Goed om die op te zoeken!
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3339724
Oh, die geluiden in je hoofd.... Ik ben nu meer dan 2 jaar thuis met een burn-out en ik ben er nog lang niet vanaf. Toen ik nog aan het werk was, terwijl dat eigenlijk niet meer kon had ik een heel orkest in mijn hoofd, op volle sterkte, de hele dag. Op ´goede´ dagen alleen een fluittoon of een piep- of zoemgeluid. Maar er hoeft bijna niets buiten het normale te gebeuren en ik krijg direct weer een terugval. Wij zijn nu bijvoorbeeld de keuken aan het verbouwen, en mijn enige functie is hondensitter en koffiejuffrouw, maar ik ben volledig overprikkeld. Koortsaanvallen, trillen, geluiden in mijn hoofd. Dat fysieke aspect, naar aanleiding van prikkels van buitenaf, dat went nooit.

Smulpaap, als ik lees wat jij allemaal doet, dan vind ik dat echt best wel veel. Als je er niet dieper in zakt (en volgens mij doe je dat niet), dan komt het allemaal wel goed!
Door Siberienne
#3339731
Spikkelneus schreef:Oh, die geluiden in je hoofd.... Ik ben nu meer dan 2 jaar thuis met een burn-out en ik ben er nog lang niet vanaf. Toen ik nog aan het werk was, terwijl dat eigenlijk niet meer kon had ik een heel orkest in mijn hoofd, op volle sterkte, de hele dag. Op ´goede´ dagen alleen een fluittoon of een piep- of zoemgeluid. Maar er hoeft bijna niets buiten het normale te gebeuren en ik krijg direct weer een terugval. Wij zijn nu bijvoorbeeld de keuken aan het verbouwen, en mijn enige functie is hondensitter en koffiejuffrouw, maar ik ben volledig overprikkeld. Koortsaanvallen, trillen, geluiden in mijn hoofd. Dat fysieke aspect, naar aanleiding van prikkels van buitenaf, dat went nooit.

Smulpaap, als ik lees wat jij allemaal doet, dan vind ik dat echt best wel veel. Als je er niet dieper in zakt (en volgens mij doe je dat niet), dan komt het allemaal wel goed!

Heftig hoor! Bij mij is het nu twee jaar geleden dat ik uitviel maar ik moet zeggen, het gaat een stuk beter. Ik moet doseren, dat wel. Maar als ik jouw verhaal lees mag ik in mijn handen knijpen. (Ik heb ooit een hele vakantie sirenes gehoord, was ook minder...)

Ik heb naast de yoga therapie een keer een meditatie workshop gedaan. Dat ging ook over prikkels die binnen komen. Daar heb ik het verschil ervaren tussen proberen af te sluiten voor (en overprikkeld raken) en bewustzijn en zone juist enorm groot te maken (waardoor ook de prikkels ineens veel minder heftig binnen kwamen). Ik vond dat echt een eye-opener. Als mijn emmer nu dreigt over te lopen, kan ik met ademen en bewustzijn spreiden juist de prikkelinput verminderen. Ohw ik vind het zo moeilijk uit te leggen... het verschil tussen een steen in een bakje water waardoor het over de rand klotst of een steen in een meer waar de rimpelingen uitdoven? Zoiets...

Ik dacht misschien heb je er wat aan. Maar misschien heb je al dit soort dingen al geprobeerd. Iig sterkte met de verbouwingsstress
Door smulpaap
#3339739
Ik heb juist last van mensen die geluid maken , maar daarom ga ik bv om 8.00 uur al naar de supermarkt . Dan kan ik redelijk rustig mijn boodschappen doen ( 4 boodschapjes op een lijstje en 6 x op dat lijstje kijken ) Zou ik moet wachten bij de kassa , dan krijg ik moordneigingen . Hou je klep jij , sta niet zo te rommelen in je tas ....
Ik heb geen last van geluiden in mijn hoofd
Maar contact houden met het werk is dus momenteel ook nee . Niet eens even op de koffie , dat is te druk . Net als de reis , dan kan je mij al opvegen
De foon zet ik heel vaak bewust uit . Zeker als ik rust , dan is mijn gevoel van ontspanning direct verbroken als dat kreng gaat
En de dingen die ik doe gaan goed ,wel doseren idd maar dan moeten er verder geen prikkels zijn , geluid is in mijn beleving bv al veel te hard
En verder is nee ook een antwoord , verjaardag ... kom je ook ? Nee , dit jaar niet
Door hamada
#3339743
Ik lees met bewondering hoe je je door alles heen weet te slaan. Wat sterk ben je dat je enerzijds je eigen positie vasthoudt, maar ook een open oog hebt voor je eigen kwetsbaarheid en de hulp die je nodig hebt. Heel veel sterkte in de tijd waarin je in een wel heel heftige achtbaan bent verzeild geraakt.
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door