Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3337233
Na de nodige boman en nu een expressions droger wil ik nu een betere droger hebben. Ik denk aan de kleine Excaliber en aan de kleine Hendi. De excaliber blaast voor zover ik horizontaal en de hendi dacht ik verticaal. Wat is nu beter? Of hebben jullie compleet andere suggesties?
Bij mij gaan de ventilatoren altijd ratelen en kapot. Ik droog geen mega hoeveelheden met maar 1 middelgrote hond.

Ik weet ook niet of dit in de Bar moet staan of in de Barf rubriek. Mocht ie fout staan dan hoop ik dat onze lieve modjes hem willen verplaatsen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3337238
Wij hebben de grote Excalibur en zijn daar heel tevreden over.
Voordeel van horizontaal drogen is dat alles gelijkmatig droogt en je geen lades hoeft te verwisselen.
Door Lizzy
#3337242
hannabelgje schreef:Na de nodige boman en nu een expressions droger wil ik nu een betere droger hebben. Ik denk aan de kleine Excaliber en aan de kleine Hendi. De excaliber blaast voor zover ik horizontaal en de hendi dacht ik verticaal. Wat is nu beter? Of hebben jullie compleet andere suggesties?
Bij mij gaan de ventilatoren altijd ratelen en kapot. Ik droog geen mega hoeveelheden met maar 1 middelgrote hond.

Ik weet ook niet of dit in de Bar moet staan of in de Barf rubriek. Mocht ie fout staan dan hoop ik dat onze lieve modjes hem willen verplaatsen.
Wat mij betreft staat ie hier prima hoor.

Het hangt er allemaal vanaf hoeveel pegulanten je te besteden hebt :) (ook hier geldt "hoe duurder hoe mooier").
Door BlissSpirit
#3337243
Hier een sedona en nooit spijt gehad.
Eerst een bohman, maar dat is niet te vergelijken
De sedona droogt ook horizontaal.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Door hannabelgje
#3337244
Ik wil maximaal rond de 200 euro uitgeven. Een sedona ligt ver boven budget en vind ik ook erg groot.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door BlissSpirit
#3337245
hannabelgje schreef:Ik wil maximaal rond de 200 euro uitgeven. Een sedona ligt ver boven budget en vind ik ook erg groot.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Klopt, hij is prijzig, heb ook ff gespaard Afbeelding
En groot, klopt ook, maar dat is hier juist fijn.
Succes met je zoektocht. Altijd lastig

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Laika
#3337250
Ik gebruik al 12 jaar een Orava droger. Toen besteld bij een BP lid in Tsjechie. Hij kan aan of uit en droogt verticaal.
Vooral in de herfst draait hij overuren om zo'n 25 kilo walnoten te drogen.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3337275
Ik heb de excalibur mini; 4 trays en ik vind hem geweldig! Wordt hier best veel gebruikt en ik kan er ook echt aardig wat in kwijt nog (kilo nijn oren bijv) had hiervoor een bohman en heb deze een 4/5 jaar terug als verrassing van mijn man gekregen omdat ik die kleine bohman bijna dag en nacht aan had staan en deze echt nog wat groter is.
Ik ben er erg blij mee in elk geval.
Door hannabelgje
#3337281
constance.blokzijl schreef:Ik heb de excalibur mini; 4 trays en ik vind hem geweldig! Wordt hier best veel gebruikt en ik kan er ook echt aardig wat in kwijt nog (kilo nijn oren bijv) had hiervoor een bohman en heb deze een 4/5 jaar terug als verrassing van mijn man gekregen omdat ik die kleine bohman bijna dag en nacht aan had staan en deze echt nog wat groter is.
Ik ben er erg blij mee in elk geval.
Kijk iemand die em heeft. De meesten vinden hem te klein, maar ik droog per keer niet super veel. De expressions is voor mij al echt groot genoeg. De boman was dat zelfs al.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3337283
Laika schreef:Ik gebruik al 12 jaar een Orava droger. Toen besteld bij een BP lid in Tsjechie. Hij kan aan of uit en droogt verticaal.
Vooral in de herfst draait hij overuren om zo'n 25 kilo walnoten te drogen.
Die heb ik indertijd ook gekocht bij BP-Tineke, nu zo'n 12 jaar geleden. Ik heb hem nog steeds, hij doet het nog steeds goed. Ik heb alleen een jaar of twee geleden een setje nieuwe roosters bijgekocht omdat er enkele stuk gingen. Hij is nog steeds te koop, onder een andere merknaam (Severin) en ook op NL sites. Je kan er maximaal 9 roosters opzetten. Gezien de levensduur en de prettige prijs vind ik het een wereldding. Hij droogt verticaal. Je kan de roosters op 2 standen zetten, waardoor ook dikkere stukken gedroogd kunnen worden. Ik wissel de roosters doorgaans 2x per dag. Deze is het
https://shop.voedseldrogers.nl/severin- ... roger.html
Gebruikersavatar
Door moppie
#3337292
Na 2 boman's heb ik nu sinds 3 jaar een sedona.
Héél tevreden over maar met 2 grote honden in huis zijn het meestal grote snacks zoals achillespezen, runderneuzen en runderlippen wat gedroogd word.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3337303
Als je maar zo weinig droogt, zou een excalibur mini (4 lades) wellicht een goede keuze zijn. Ik heb hem voorbij zien komen voor ruim beneden je budget. Ik heb weliswaar de grote omdat ik er ook fruit e.d. voor onszelf in droog (en 2 grote honden heb), maar mij lijkt dat de mini net zo fijn zou moeten zijn, alleen kleiner.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3337347
hannabelgje schreef:Kijk iemand die em heeft. De meesten vinden hem te klein, maar ik droog per keer niet super veel. De expressions is voor mij al echt groot genoeg. De boman was dat zelfs al.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik vind hem nog groot genoeg hoor; past een kilo koeieoren met pit in, 2 kilo long, geelhaar ook een kilo.
Lola krijgt toch geen gedroogde knaag meer, alleen long snoepjes nog. En met 4 trays is het prima te doen voor 1 hond!
Door hannabelgje
#3337348
constance.blokzijl schreef:
Ik vind hem nog groot genoeg hoor; past een kilo koeieoren met pit in, 2 kilo long, geelhaar ook een kilo.
Lola krijgt toch geen gedroogde knaag meer, alleen long snoepjes nog. En met 4 trays is het prima te doen voor 1 hond!
Ik hoor wel klachten over de temp die niet zou kloppen en dat de fijnmazige roosters er niet standaard bij zitten. Die zitten er wel bij toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door