Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door nikèdog2000
#3336456
Inge en Bono schreef:En ze ís weer thuis :smitten:
Met sonde en een complete apotheek, maar ze is thuis!

In principe mag de sonde er vrijdag uit en dan mag ze ook zacht voer. Ik wil de eerste paar dagen haar vlees koken en in hele kleine stukjes snijden en dan steeds weer iets rauwer, maar we hebben en nemen de tijd.

Fijne mevrouw die ons 'ontsloeg' Jeetje, wat een domme pech, zei ze. Ja dat was het ook, maar wat fijn om dat ook van haar te horen, na zondag :-[

Lieve mensen echt heel fijn; jullie lieve wensen, duimen en beterschappen!! :-* :-* :-* Nu op naar heel voorspoedig herstel!
zet hem op :-* :-* :-* :-*
Door Lizzy
#3336458
Echt fijn dat ze thuis is! En fijn dat ze het domme pech noemde. Terecht ook. Ik wilde je er gisteren niet mee lastig vallen, maar zaterdag gaf ik mijn honden gedroogde kophuid en ik stond met mijn mobie in mijn hand omdat Bisq er in stond te stikken omdat ze het niet doorgeslikt kreeg en het ergens halverwege (ofzo) bleef hangen :-X . Met de Heimlich kregen we het er niet uit en Bisq stond daar maar te stikken :-X . Het zat ook te ver om er nog met mijn hand uit te graaien. Uiteindelijk heb ik het door weten te duwen met een hele boterham maar dat leek ook een knap staaltje "meer geluk dan wijsheid". Dus tja.

Dikke vette enorme forse vreselijke afschuwelijke pech met Pummeke! Dikke knuffel voor je meis :-* . En neem er zelf ook een voor alle schrik :-*
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3336461
Fijn dat ze weer thuis is!!

Mocht je een vleesmolen zoeken, ik heb er nog een staan. Mag ook tijdelijk.
Alleen ff een lijntje regelen dan :biggrin2: :-*
Door eelke
#3336466
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fijn! Man man, wat een schrik.

Wat betreft het eten, als je vlees gaat bakken dan geef je dus alleen spier en orgaan? Ben je dan niet bang dat ze dun gaat poepen?
Door Siberienne
#3336498
Wil je perse zelf koken? Ik geef Spot die geen rauw mag ook blikvoer van Hermanns, biologisch vlees en zijn complete varianten van of varianten waar je zelf calcium aan toe moet voegen. Heel zacht en S2 vindt het erg lekker ook.

Beterschap voor je Pummeke!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3336500
dinky89 schreef:Ow, dat is zeker wel heel fijn om te horen! Geen verwijten maar een simpele constatering :)

Bij de lidl hebben ze eventueel ook een vleesmolen om het de eerste tijd te kunnen malen ipv snijden: https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=4443

Hopelijk verloopt het voeren via de sonde voorspoedig en herstelt het allemaal goed :-*
Ja dat was heel fijn! Zondag was echt heel naar. Top wat hij gedaan heeft, echt, ik ben ze intens dankbaar!!! maar de verwijtende blik, 'nooit meer doen', 'gaat heel vaak fout', 'brak z'n hart'. Ik heb 'm aangekeken, geschud en gezegd 't mijne ook.
Je hoeft er niet achter te staan, maar echt, op zo'n moment? Voor hem ook emotie, dat snap ik, maar hemel wat deed dat zeer :'(

Ik durf het nu niet (meer?) met Pum, ongemalen vleesbot, te bang voor die zwakke plek. Maar dit was gewoon écht domme pech.

Lief! Bedankt voor de tip! :-* Voorlopig ga ik met eierschaalpoeder aan de gang als ze weer mag eten en mag ik bij m'n lieve buuf, Cindy :-* , vleesbot malen als we er weer aan toe zijn.

Sondevoeding gaat goed, gewend van 't werk; maar toch heel anders als het eigen is....
En waar ik mij enorm zorgen maakte over hoe 'Truusje Trauma' hiermee omgaat, val ik echt van de bank. Ja, ze is (nog) wel duffig, maar ze ondergaat het gelaten ipv hevig bibberend in een hoekje te zitten. Trots op ons mupke :smitten:
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3336504
Lizzy schreef:Echt fijn dat ze thuis is! En fijn dat ze het domme pech noemde. Terecht ook. Ik wilde je er gisteren niet mee lastig vallen, maar zaterdag gaf ik mijn honden gedroogde kophuid en ik stond met mijn mobie in mijn hand omdat Bisq er in stond te stikken omdat ze het niet doorgeslikt kreeg en het ergens halverwege (ofzo) bleef hangen :-X . Met de Heimlich kregen we het er niet uit en Bisq stond daar maar te stikken :-X . Het zat ook te ver om er nog met mijn hand uit te graaien. Uiteindelijk heb ik het door weten te duwen met een hele boterham maar dat leek ook een knap staaltje "meer geluk dan wijsheid". Dus tja.

Dikke vette enorme forse vreselijke afschuwelijke pech met Pummeke! Dikke knuffel voor je meis :-* . En neem er zelf ook een voor alle schrik :-*
Snotverdomme!! Je schrikt je de ****, gulzigaard! :'( :-* ben wel blij dat ik dat idd gisteren niet las :-[ Maar het maakt voor mij nog eens dubbel duidelijk dat het gewoon echt vette pech is geweest en dat is, echt, heel fijn na zondag :-[

Pum was timide vrijdagavond, maar Pummeke is gauw onder de indruk, dus dat vond ik niet raar (ook ik heb 2x achter in haar keel gevoeld of daar iets zat en een aantal keer tussen haar schouderbladen 'getikt' Heimlich durfde ik niet, ze stond niet te stikken) Een boterham oid heb ik niet aan gedacht, misschien maar goed ook; dan was ie verder gezakt en had d'r borstkas ws open gemoeten.

Goed Pum, ook geen kophuid meer dus voorlopig :biggrin2:

Thnx, jullie ook, potverdories!! :-X :-*
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3336510
Kim_S schreef:Fijn dat ze weer thuis is!!

Mocht je een vleesmolen zoeken, ik heb er nog een staan. Mag ook tijdelijk.
Alleen ff een lijntje regelen dan :biggrin2: :-*
:-* superlief! Ik hou 'm in gedachten, maar voorlopig gaan we maar voor eierschaalpoeder. En van Cindy mocht ik komen malen als ik wilde.
Ik moet even kijken hoe dit allemaal gaat uitpakken, vooral in mijn/ons hoofd wanneer alles goed hersteld is :-[

:biggrin2: lijntjesalert!!! ;D
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3336516
eelke schreef:Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fijn! Man man, wat een schrik.

Wat betreft het eten, als je vlees gaat bakken dan geef je dus alleen spier en orgaan? Ben je dan niet bang dat ze dun gaat poepen?
Horror x onmetelijk :-X

De eerste dagen wil ik haar vlees idd koken, eigenlijk vooral om nog even zoveel mogelijk bacteriën te 'weren' en daar dan eierschaalpoeder aan toevoegen. Misschien klopt er niks van m'n idee en ik weet dat ik niet alles kan weren, vieslellen zijn het sowieso :biggrin2: Maar ik wil de kans op complicaties zo klein mogelijk hebben.
Siberienne schreef:Wil je perse zelf koken? Ik geef Spot die geen rauw mag ook blikvoer van Hermanns, biologisch vlees en zijn complete varianten van of varianten waar je zelf calcium aan toe moet voegen. Heel zacht en S2 vindt het erg lekker ook.

Beterschap voor je Pummeke!
Dank je wel! Nee, niet perse. Het gaat mij echt om bacteriën in haar keel.... Da assistente had het daar niet over hoor; ze zei zacht voer. Of geweekte brokken :biggrin2: Ik ga Hermanns even googlen, wat geef je voor calcium bij?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3336517
hamada schreef:Ik lees het net :o
Wat een nachtmerrie, maar heel fijn dat ze weer thuis is.
Heel veel sterkte en een snel herstel met en voor Pummeke :duimen: :duimen: :duimen: :flowers: :flowers:
MarijeEnBoomer schreef:Wat fijn dat ze thuis is!!
Bedankt!! :-*


Prima nachtje voor Pummeke. Ze liep te mutsen met de kraag, dus maar afgedaan en poot in hand 'geslapen' :-*
Eerste voeding en tramadol zitten er in en Pummeke gaf aan dat ze moest plassen. Rook wel sterk, dus extra vocht doorspuiten vandaag.
Ze doet het zoooooooo knap allemaal :smitten: :smitten: :smitten:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door