Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3336535
Inge en Bono schreef:Horror x onmetelijk :-X

De eerste dagen wil ik haar vlees idd koken, eigenlijk vooral om nog even zoveel mogelijk bacteriën te 'weren' en daar dan eierschaalpoeder aan toevoegen. Misschien klopt er niks van m'n idee en ik weet dat ik niet alles kan weren, vieslellen zijn het sowieso :biggrin2: Maar ik wil de kans op complicaties zo klein mogelijk hebben.


Dank je wel! Nee, niet perse. Het gaat mij echt om bacteriën in haar keel.... Da assistente had het daar niet over hoor; ze zei zacht voer. Of geweekte brokken :biggrin2: Ik ga Hermanns even googlen, wat geef je voor calcium bij?
De Hermanns vlees puur koop ik bij zooplus. Daar zit geen groente bij, dus dat voeg ik zelf toe
Spot krijgt Trovet balance erbij als supplement, maar ik voer niet alleen Hermanns, ook Trovet ‘worst’ en gekookt gemalen spiervlees. ivm slechte darmen krijgt hij dus een completer vitamine/mineralen supplement en niet alleen calcium. In de Hermanns zit wel gemalen kraakbeen (strottenhoofden bij schaap en lam) en ik weet zo niet hoeveel calcium er ‘officieel’ bij zou moeten
Door zurca
#3336540
Je bent in Dordt geweest he? Bij het verwijscentrum? Ja daar weten ze wel hoe ze je als bezorgde eigenaar gerust kunnen stellen en je een fijn gevoel kunnen geven....not :-X
Wij zijn verschillende keren met verschillende van onze huisdieren daar geweest en het gewone huisdierenziekenhuis aldaar is onze DA maar ik vind het geen prettige DA's.

Maar fijn dat jullie meiske weer thuis is. Hopelijk hersteld ze snel.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3336573
Dank je wel Eef! :-*
Siberienne schreef:De Hermanns vlees puur koop ik bij zooplus. Daar zit geen groente bij, dus dat voeg ik zelf toe
Spot krijgt Trovet balance erbij als supplement, maar ik voer niet alleen Hermanns, ook Trovet ‘worst’ en gekookt gemalen spiervlees. ivm slechte darmen krijgt hij dus een completer vitamine/mineralen supplement en niet alleen calcium. In de Hermanns zit wel gemalen kraakbeen (strottenhoofden bij schaap en lam) en ik weet zo niet hoeveel calcium er ‘officieel’ bij zou moeten
Dank je wel O0 Een vitaminepreparaat zal ik voor die paar dagen niet nodig hebben, of Pum uiteraard. Ik ga even eea lezen, dank je wel!
zurca schreef:Je bent in Dordt geweest he? Bij het verwijscentrum? Ja daar weten ze wel hoe ze je als bezorgde eigenaar gerust kunnen stellen en je een fijn gevoel kunnen geven....not :-X
Wij zijn verschillende keren met verschillende van onze huisdieren daar geweest en het gewone huisdierenziekenhuis aldaar is onze DA maar ik vind het geen prettige DA's.

Maar fijn dat jullie meiske weer thuis is. Hopelijk hersteld ze snel.
Ik heb echt alleen moeite gehad met die meneer. Ik haalde Pummeke gistermiddag op en zag hem. Ik heb hem toen nogmaals bedankt voor wat hij heeft gedaan, want uiteindelijk heeft hij voorkomen dat Pum compleet opengeritst moest worden en daar ben ik hem, uiteraard! intens dankbaar voor. Maar hij negeerde me. Of hij hoorde me echt niet, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. De rest was heel lief en meelevend, gelukkig.
Dank je wel, ik hoop het zoooooo hard!!



Pfffff ik heb zo gigantisch flashbacks.... Weer zo'n slangetje met een spuit. Maar nu stop ik er wat in, ipv dat ik er wat uithaal (Lizje en haar katheters :'( )

Toppers bij PetPlan trouwens! Ik belde omdat ik geen 3 pagina's tellende factuur in kon dienen, tenminste; ik kon het niet vinden. Keurig uitleg en op mijn vraag of ze normaliter echt 10 werkdagen nodig hebben, ging de mevrouw direct aan de slag met de al ingediende facturen en zou ze de opname factuur direct meenemen zodra die binnen kwam. Zo lief!!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3336891
Vanochtend om 10:00 werd de sondeslang verwijderd :D

Mijn hemel wat is ons meiske knap! Die rothechtingen eruit, zo vlak bij haar neusje :'( Nog wat pilletjes tegen de misselijkheid mee en gauw naar huis.
Pilletjes gegeven en wat later een heel klein beetje eten; even kijken hoe het valt. Ze keek wat beteuterd vanwege de hoeweinigheid, maar even rustig laten wennen weer aan eten.

Fingers crossed dat het erin blijft en de slokdarm niet irriteert. Pfffffff spannend allemaal. Maar zó trots op Pummeke!! :smitten:
Door Lizzy
#3336895
Inge en Bono schreef:Vanochtend om 10:00 werd de sondeslang verwijderd :D

Mijn hemel wat is ons meiske knap! Die rothechtingen eruit, zo vlak bij haar neusje :'( Nog wat pilletjes tegen de misselijkheid mee en gauw naar huis.
Pilletjes gegeven en wat later een heel klein beetje eten; even kijken hoe het valt. Ze keek wat beteuterd vanwege de hoeweinigheid, maar even rustig laten wennen weer aan eten.

Fingers crossed dat het erin blijft en de slokdarm niet irriteert. Pfffffff spannend allemaal. Maar zó trots op Pummeke!! :smitten:
Ach gossie, arm ding :-* . Terecht trots op je dappere meis! Ik hoop het ook, dus ik duim voor jullie!!!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3336907
-Annemarie- schreef:Wat een zorgen om Pummeke! :( Had dit even gemist, maar wat fijn om te lezen dat het nu weer goed gaat. Heel veel sterkte voor jullie allebei. :bigarmhug:
Ik heb dit topic ook gemist, maar wat ben ik blij voor jullie dat het weer goed gaat!
Dikke knuffel voor Pummeke en natuurlijk ook voor jou!
Sterkte en beterschap
#3336952
Jeetje zeg, lees dit nu pas..
Wat een ellende hebben jullie mee gemaakt, bbrr zou t ook bijna in mn broek doen!
Wat een zorgen dan he, zijn toch onze 'kindjes'..
Gelukkig gaat t weer een stuk beter!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3336954
Helaas valt het tegen; Pum regurgiteert alles met de ieniminieminimaalste stukjes. Dus we zitten nu even op volledig glad gemalen vla dikte. Even kijken of ze dat binnen houdt en anders weer de da bellen :-\
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3336955
Verder is ze goed te pas overigens. Wil rellen in de vensterbank, mag niet ;) Kwispelt. Stapt goed door buiten. En slaapt uiteraard veel, maar dat is logisch en goed.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door