Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3336191
Sinds net voor de kerst 2017 werk ik in het onderwijs als conciërge op een basisschool. Hartstikke leuk! Maarrrrr, sinds 2 januari ben ik doorlopend ziek! De eerste verkoudheid was echt super heftig. Ik heb gewoon 3 weken de longen uit mijn lijf liggen hoesten. Ontstoken ogen. Ben zelfs nog naar de HA geweest. Ik :-X . Toen ik opgeknapt was, was ik 1 week in orde en diende de volgende verkoudheid zich aan. Na die verkoudheid was ik 1 week in orde en werd ik opnieuw verkouden. Op dit moment ben ik ook weer verkouden. Verhoging, snotteren, hoofdpijn en ik hoest wederom de longen uit mijn lijf. Ik voel me echt al een paar dagen niet lekker.... Kortom, ik ben al 3 maanden bijna permanent niet lekker/niet gezond.

Ik neem per dag 2000 mg vitamine C, 50 ug vitamine D3, chlorella, spirulina, probiotica, echinacea, kurkuma. Al weken en weken. Ik slaap voldoende (echt wel 8 uur per nacht en ik duik er altijd vroeg in), ik loop iedere dag minimaal anderhalf uur in het bos, ik eet veel fruit en verse groenten, geen bewerkt voer, weinig suiker, etc.

Dat helpt allemaal ook niet voldoende :-X . Zo langzamerhand weet ik niet meer wat ik moet doen. En ik begin toch ook wel behoorlijk te balen eigenlijk. Ik heb me verdorie ook al 2 keer één dag ziek moeten melden :-X !

Gaat dit vanzelf over? Kan ik nog meer doen? Hebben jullie nog briljante ideeën?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3336193
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar heb je al eens een graanvrij (en dan ook maar meteen suikervrij) dieet geprobeerd?
Ik eet nu 6 jaar geen granen meer en ben geen dag ziek meer geweest, terwijl ik daarvoor elk jaar wel een paar keer flink verkouden of grieperig was.
Door Lizzy
#3336195
Spikkelneus schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen, maar heb je al eens een graanvrij (en dan ook maar meteen suikervrij) dieet geprobeerd?
Ik eet nu 6 jaar geen granen meer en ben geen dag ziek meer geweest, terwijl ik daarvoor elk jaar wel een paar keer flink verkouden of grieperig was.
Nee. Want voor mijn gevoel blijft er dan niks meer over wat ik wel kan eten.... Ik eet geen vlees, geen vis, bijna geen eieren/zuivel. Voor mijn gevoel blijft er dan over: groenten, fruit en noten.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3336202
Als je ziet hoe ontzettend veel mensen er ziek zijn geweest.. en dat gaat al van vóór de kerst.
Geloof dat er geen vriendinnen van mij met kinderen zijn die niet ziek zijn geweest..
Het zijn diverse virussen en het lijkt nu pas wat af te nemen.
Op zo'n school zit je daar natuurlijk middenin. En als je de ene nog niet te boven bent lijkt het me erg logisch dat de volgende die voorbij komt waaien weer voor klachten zorgt.
#3336204
Ik zou ook even wachten tot de lente een paar weken goed begonnen is. Deze winter is zowiezo al heel erg. Iedereen lijkt vrijwel continu ziek.
Als je dan ook nog eens pas begonnen bent op school is het niet zo gek dat je er extra veel last van hebt.
Eens de lente een paar weken ver is zou het beter moeten gaan en volgend jaar heb je er hoogstwaarschijnlijk ook minder last van. Weerstand moet zich opbouwen.

De kinderarts zegt ook steeds dat het heel normaal is dat kindjes de eerste winter dat ze naar een opvang of dagverblijf gaan, de hele winter ziek zijn. Het 2e jaar is dat al een stuk minder.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3336206
Ja, dat krijg je als je voor het eerst naar school gaat... :P
Dan moet je eerst alle virussen weer doormaken.
Heb het hier bij de kindertjes ook, die zijn eigenlijk doorlopend verkouden.
Dus ik vrees dat het gewoon uitzitten is...

Beterschap! :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3336211
Ik denk inderdaad ook dat je lekker tussen alle virussen in werkt. Als je dat niet gewend bent dan pik je alles op. Het schijnt iets normaals te zijn als je in het basisonderwijs begint. Beterschap
Gebruikersavatar
Door Laika
#3336212
Je lichaam is hartstikke gezond. Het reageert goed op allerlei virussen die binnen willen komen.
De kinderen nemen die virussen voor je mee naar school. Als je lichaam er meer aan gewend gaat raken zal het wel beter gaan. Ik ben altijd erg gevoelig voor kindervirussen. Loop in de supermarkt of IKEA met een grote boog om zieke kinderen heen. Waarom die kinderen per se meemoeten vraag ik me altijd af. Rond gaan lopen in een soort pak waarmee je asbest verwijdert is ook geen optie he?
Door Lizzy
#3336221
Pfft. Nou lekker dan. Ik ben natuurlijk ook niks gewend, zelf geen kinderen gehad en ik werk al jaren niet meer dus kom ook niet echt veel zieke mensen tegen. Voor m'n werkgever dus ook echt wel heel vervelend, dit :-X
Door hannabelgje
#3336223
Alsof ik over mezelf zit te lezen. Sinds oktober iedere keer verkouden. Ik hoop dat het beter gaat als het echt lente wordt. Ik ben ook niet de enige, heel de afdeling op het werk heeft er last van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3336224
Zegt je werkgever dat het vervelend is Lizzy, of vind je het zelf vervelend dat je werkgever het misschien vervelend vindt?

Ik ben in de eerste 3 maanden 2 weken ziek geweest omdat ik ergens een salmonella had opgelopen. Vond ik vreselijk! Maar goed, ik werk er nu nog steeds, dus ze vonden het heus niet zo erg als ik ::)
Door Lizzy
#3336225
Kim_S schreef:Zegt je werkgever dat het vervelend is Lizzy, of vind je het zelf vervelend dat je werkgever het misschien vervelend vindt?

Ik ben in de eerste 3 maanden 2 weken ziek geweest omdat ik ergens een salmonella had opgelopen. Vond ik vreselijk! Maar goed, ik werk er nu nog steeds, dus ze vonden het heus niet zo erg als ik ::)
Nou, ze hebben er nog geen uitingen over gedaan, maar het is natuurlijk strontvervelend als je iemand aanneemt en die is doorlopend ziek, zwak en misselijk :-X
Door Lizzy
#3336226
hannabelgje schreef:Alsof ik over mezelf zit te lezen. Sinds oktober iedere keer verkouden. Ik hoop dat het beter gaat als het echt lente wordt. Ik ben ook niet de enige, heel de afdeling op het werk heeft er last van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Oh echt??? Mmmm. Balen voor je maar eerlijk gezegd ben ik "blij" te lezen dat ik niet de enige ben :-[ :-X :-* . Moet je ook zo hoesten?
Door Kuikuhnek
#3336228
Zeer vervelend maar van wat ik om mij heen zie en hoor is het nog steeds die klote griep.
Hij duurt belachelijk lang en komt bij zo een beetje iedereen weer terug.
Ook ik zou even afwachten nog, als het straks warmer wordt, grote kans dat hij dan echt verdwijnt.
Beterschap.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door