Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3335662
Zo he, heeft ie me vanmorgen even verrast!

Ik had hem meegenomen naar de badkamer, in de hoop dat ie zou willen badderen onder de kraan. Ze zijn hier nu 2,5 week en zo'n verenpak heeft toch een keer nattigheid nodig. Zeker met de huidige lage luchtvochtigheid. Maar nee, de kraan was interessant, maar badderen deed ie niet.

Hij vindt het reuze gezellig om erbij te zijn, dus hij mocht op de wastafel blijven terwijl ik ging douchen. Werd hij helemaal druk, dus ik denk oke, misschien wil hij wel even opstappen en wat spettertjes van de douche accepteren. Rent ie keihard naar mijn schouder en gaat pontificaal midden onder de douche zitten!
Ik heb snel de temperatuur wat kouder gezet en hij vond het helemaal lekker. Ik heb natuurlijk geen foto kunnen maken ;D

Na een tijdje vond ie het genoeg en toen durfde hij ook wel op de douchestok te zitten. Daar kon ik nog wel een kiekje van hem maken. Beneden nog een lekker walnoot en wat poetsen en nu is het kop in de veren. Van dapper zijn wordt je heel moe!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#3335678
:D :D Badderen onder de kraan, terwijl je in zo'n luxe hotel zit? Hij had natuurlijk al lang die douche gezien :biggrin2:
Vraagje: Hoe doen in het wild levende papegaaien dat eigenlijk? Badderen die net als een bv. merel in een plas of oeverzone? Of gaan ze met de vleugels wijd in de regen zitten (heb ik duiven wel eens zien doen).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3335696
pike schreef::D :D Badderen onder de kraan, terwijl je in zo'n luxe hotel zit? Hij had natuurlijk al lang die douche gezien :biggrin2:
Vraagje: Hoe doen in het wild levende papegaaien dat eigenlijk? Badderen die net als een bv. merel in een plas of oeverzone? Of gaan ze met de vleugels wijd in de regen zitten (heb ik duiven wel eens zien doen).
Beide. Verschilt een beetje per soort en per leefomgeving. Sommige soorten zijn ook gekker op water dan anderen. Ara’s leven bijvoorbeeld voornamelijk in tropisch regenwoud dus die krijgen gewoon dagelijks een regenbui op hun kop.

Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn over Pongo zijn dappere avonturen!
Door Anne in Zweden
#3335698
Wahaha, geweldig, douchen met een papegaai! Ik zie hem al helemaal staan, fluitend z'n oksels inzepend. ;D

Heerlijke verhalen inderdaad. Ik dacht altijd: als het vleugels heeft, kun je er je ei niet aan kwijt, maar blijkbaar kunnen ook vogels heel sociaal zijn!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3335704
Hahaha, ik zie het helemaal voor me.

Niet onder een zacht straaltje, maar gewoon onder de volle douchekop. :biggrin2:
Wel gezellig bij je op de schouder natuurlijk. :-*

Flauw zeg, nieteens een foto van onder de douche. :P :D
Gebruikersavatar
Door pike
#3335708
Kaela schreef:Beide. Verschilt een beetje per soort en per leefomgeving. Sommige soorten zijn ook gekker op water dan anderen. Ara’s leven bijvoorbeeld voornamelijk in tropisch regenwoud dus die krijgen gewoon dagelijks een regenbui op hun kop.

Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn over Pongo zijn dappere avonturen!
Nou, het zijn ook wel hele mooie en grappige vogels, en hoe jij met ze omgaat en wat je allemaal met ze doet en de leefruimte met zijn uitdagende inrichting die ze hebben, dat vind ik toch wel apart en heel bijzonder. Ik heb ze nooit anders ontmoet dan krijsend of juist muisstil in zo'n hoge papegaaienkooi. Wetende dat het ontzettend goede vliegers zijn en intelligente vogels, vond ik dat maar niks. Van jou heb ik geleerd dat dat dus ook heel anders kan en ik kijk nu heel anders tegen deze vogels aan. Elk bericht van jou is voor mij weer een openbaring :cool:

Bedankt voor je toelichting ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3335714
pike schreef:Nou, het zijn ook wel hele mooie en grappige vogels, en hoe jij met ze omgaat en wat je allemaal met ze doet en de leefruimte met zijn uitdagende inrichting die ze hebben, dat vind ik toch wel apart en heel bijzonder. Ik heb ze nooit anders ontmoet dan krijsend of juist muisstil in zo'n hoge papegaaienkooi. Wetende dat het ontzettend goede vliegers zijn en intelligente vogels, vond ik dat maar niks. Van jou heb ik geleerd dat dat dus ook heel anders kan en ik kijk nu heel anders tegen deze vogels aan. Elk bericht van jou is voor mij weer een openbaring :cool:

Bedankt voor je toelichting ;)
+1!
Door zurca
#3335720
Wat een grapjas die Pongo ;D
En ook ik vind het erg leuk om je verhalen over de loge's en die van je eigen vogels te volgen! ik vind het facinerende (huis)dieren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door