Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3335290
Mijn moeder komt binnenkort op visite en Jeppe kan niet mee naar binnen met onze loge's. Dus ze gaat oppas zoeken, maar anders zou ze hem mee willen nemen en in de auto laten. Dat hebben we vaker gedaan, Jeppe is heel vertrouwd in de auto en met een lange wandeling tussendoor vindt hij het helemaal prima.
Maar nu heeft iemand haar verteld dat je tegenwoordig een boete kan krijgen als je de hond in de auto laat. Volgens mij is dat onzin, maar weet iemand hier meer van? Of weet iemand waar ik hier (officiele) informatie over kan vinden?
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3335308
De wet is hierin niet duidelijk. Wat er wel duidelijk in staat, is dat je het dier geen schade mag berokkenen.
Artikel 1.7. Verzorgen van dieren

Degene die een dier houdt, draagt er zorg voor dat een dier:

a. wordt verzorgd door een persoon die beschikt over de voor die verzorging nodige kennis en vaardigheden;
b. slechts onder de hoede wordt gesteld van een persoon die kennelijk tot de verzorging in staat is;
c. dat ziek of gewond lijkt onmiddellijk op passende wijze wordt verzorgd;
d. een toereikende behuizing heeft onder voldoende hygiënische omstandigheden;
e. een voor dat dier toereikende hoeveelheid gezond en voor de soort en de leeftijd geschikt voer krijgt toegediend op een wijze die past bij het ontwikkelingsstadium van het dier;
f. toegang heeft tot een toereikende hoeveelheid water van passende kwaliteit of op een andere wijze aan zijn behoefte aan water kan voldoen;
g. voldoende verse lucht of zuurstof krijgt.
Dus als het dier voldoende zuurstof en drinken heeft, lijkt het me geen probleem...
#3335340
Je kan altijd het even navragen bij je wijkagent.. tav welk beleid hun volgen met honden in auto's... zo kan je het gewoon eerlijk even vragen eventueel melden en mocht er dan een overijverige mega 'dierenbeschermende' agent zijn die stennis wilt schoppen kan je dit terug koppelen naar de wijk agent ;) .
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3335360
Anneloog schreef:Je kan altijd het even navragen bij je wijkagent.. tav welk beleid hun volgen met honden in auto's... zo kan je het gewoon eerlijk even vragen eventueel melden en mocht er dan een overijverige mega 'dierenbeschermende' agent zijn die stennis wilt schoppen kan je dit terug koppelen naar de wijk agent ;) .
Onze wijkagent is notoir onbereikbaar. Maar het gaat ook meer om algemeen. Ze doet het niet vaak, maar nu ze alleen is, is ze afhankelijk van oppas en aangezien Jeppe heel prima in de auto kan wachten, is het zonde als die mogelijkheid vervalt door een aanname die niet klopt.
Door Danny
#3335419
Ik heb het nog nooit gehoord,...
Dan zou ik heeeeeel veel bekeuringen kunnen krijgen want bij mij zitten ze regelmatig in de auto. Als ik ga trainen, eerst de een en dan de ander zitten ze ook in de auto.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door