Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334715
Ik snap er niets van.

Ik deed met mijn samsung gewoon af en toe kabeltje in de laptop, alle foto's die ik er op dat moment even copy-past in een mapje en hoppa telefoon weer leeg.

Maar dat lukt me niet met de Iphone en mijn Icloud zit vol. Ik heb al uitgevonden hoe ik in mijn "foto's" op de mac alle foto's op mijn telefoon kan zien, maar niet hoe ik ze letterlijk op mijn mac zet en op de telefoon kan verwijderen. Iemand raad?
#3334727
Niet gehinderd door al teveel kennis. Maar je zou met die Mac toch de foto's uit de cloud kunnen halen? Ik heb met Pad en Phone een gedeelde cloud en zo staan foto's van mijn phoon zonder iets te doen ook op de Pad.
Kun je niet ergens de boel synchroniseren?
#3334728
Een kabeltje is i.p.niet nodig:
Klik op het cameraatje op je scherm.
Klik op de foto linksonder.
Klik op het vierkantje met het pijltje linksonder.
Selecteer de foto’s die je over wilt zetten.
Klik op ‘AirDrop’ en de foto’s worden verzonden naar je laptop.

Om te weten hoe je AirDrop in moet stellen: https://support.apple.com/nl-nl/HT204144

Er zullen ongetwijfeld andere manieren zijn, maar deze gebruik ik vaak.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334878
Dank allen!

De airdrop werkt, alleen maar met kleine aantallen tegelijk en dat is een beetje jammer als je vanaf oktober foto's hebt gemaakt. Ik zal in ieder geval vanaf nu dat met grote regelmaat gaan doen, dan hou ik het wat beter bij.

Angelique, het klopt wel dat ik via foto's enzo bij de foto's kan, maar ze komen niet letterlijk op de mac te staan. En nu zit mijn cloud vol en dan kan je dus niet meer via foto's bij de nieuwe foto's. Ze willen natuurlijk graag dat je extra ruimte gaat huren, maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon mijn foto's op mijn harde schijf en een backup op mijn externe harde schijf.

Tomsborders, dat importeren lijkt me de oplossing, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik krijg niet de mogelijkheden om aan te klikken die in de uitleg genoemd worden. Terwijl ik wel op de telefoon en op de mac de meest recente versies heb staan.
#3334921
Kaela schreef:Dank allen!

De airdrop werkt, alleen maar met kleine aantallen tegelijk en dat is een beetje jammer als je vanaf oktober foto's hebt gemaakt. Ik zal in ieder geval vanaf nu dat met grote regelmaat gaan doen, dan hou ik het wat beter bij.

Angelique, het klopt wel dat ik via foto's enzo bij de foto's kan, maar ze komen niet letterlijk op de mac te staan. En nu zit mijn cloud vol en dan kan je dus niet meer via foto's bij de nieuwe foto's. Ze willen natuurlijk graag dat je extra ruimte gaat huren, maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon mijn foto's op mijn harde schijf en een backup op mijn externe harde schijf.

Tomsborders, dat importeren lijkt me de oplossing, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik krijg niet de mogelijkheden om aan te klikken die in de uitleg genoemd worden. Terwijl ik wel op de telefoon en op de mac de meest recente versies heb staan.
Tuurlijk wel, je moet alleen even zoeken. En makkelijk is dat niet.
Probleempje is dat ik het in het engels heb staan.
Finder -> Pictures -> rechter muisklik op Photos Library.photoslibrary kiezen voor 'Show Packages Content'. Dan krijg je een overzicht van de inhoud van de photoslibrary, in 'Masters' vind je de orignele foto's en ja da's per jaar -> maand -> dag.
Kom je er niet uit, laat maar weten. Eventueel kan ik mijn systeem even op nederlands zetten.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334947
src_esther schreef:Tuurlijk wel, je moet alleen even zoeken. En makkelijk is dat niet.
Probleempje is dat ik het in het engels heb staan.
Finder -> Pictures -> rechter muisklik op Photos Library.photoslibrary kiezen voor 'Show Packages Content'. Dan krijg je een overzicht van de inhoud van de photoslibrary, in 'Masters' vind je de orignele foto's en ja da's per jaar -> maand -> dag.
Kom je er niet uit, laat maar weten. Eventueel kan ik mijn systeem even op nederlands zetten.
Super fijn dat je wilt helpen, dank je!

Ik heb de mijne in het Nederlands staan inderdaad.

Als je met Pictures "Afbeeldingen" bedoeld, dan krijg ik bij de rechtermuisknop niets wat lijkt op photos library. Ik krijg alleen opties als "open in nieuw tabblad" en "wijzig naam" en "voeg toe aan dock".
#3334948
Kaela schreef:Super fijn dat je wilt helpen, dank je!

Ik heb de mijne in het Nederlands staan inderdaad.

Als je met Pictures "Afbeeldingen" bedoeld, dan krijg ik bij de rechtermuisknop niets wat lijkt op photos library. Ik krijg alleen opties als "open in nieuw tabblad" en "wijzig naam" en "voeg toe aan dock".
Oja, Afbeeldingen zal het zijn. Je moet ín de map Afbeeldingen gaan, zoals je ook andere mappen opent. En daar zou je dat een .photoslibrary moeten vinden. We komener wel. Zal zo even kijken of ik een screenshot van het icoon van het 'bestand' kan maken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door