Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334750
Lizzy schreef:Oh wow, wat een schitterende foto's :smitten:

En ohhhhhhhhhhh, wat een mooie mannen :smitten:

Hebben ze nou veel lol aan elkaar?
Echte lol niet, dat is teveel gevraagd. Papegaaien en vooral grijsjes moeten heul errug lang aan dingen wennen. En ze zijn allemaal teveel op mensen gericht om echt een grote motivatie te hebben elkaar op te zoeken. Dus ze houden (op Jari die af en toe gaat pesten na) gepaste afstand van elkaar.

Maar ze hebben indirect wel lol aan elkaar. Ze houden elkaar in de gaten, zijn nieuwsgierig naar wat ze aan het doen zijn. Als de een ergens gespeeld heeft en wat anders gaat doen, gaat een van de anderen kijken hoe leuk of dat speeltje nou eigenlijk is. En zo prikkelen ze elkaar. Alleen Jari kan niet vliegen, dus ze kunnen elkaar heel goed uit de weg. En Jari kan zo ongelooflijk goed klimmen en klauteren, die vindt zijn weg haast nog beter.

Ze luisteren ook naar elkaar. De loge's staan in de woonkamer en Charlie en Kaela wonen in de bijkeuken. Als wij boven zijn weten we eerlijk niet of Pongo of Charlie fluit, Pongo heeft al zowat al Charlie zijn geluidjes overgenomen!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334752
Vandaag hebben we buiten gespeeld. Had ik even mazzel dat ik vrij was op de enige echte lentemiddag tussen alle kou door!

Pongo durfde niet, die heeft wel op de schouders van meneer in het open raam meegekeken. Maar opstappen en echt buiten komen durfde hij niet. Jari wel, die is de hele voliere doorgeklauterd en heeft uitgetest waar je precies het beste van de zon kan genieten. Na een heerlijk bad, want Jari is van het buitenzwemmen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3334760
Allereerst wauw! , wat een mooie foto, die eerste van Kaela. :o
Mooi fotomodel ook natuurlijk. :-*

En wat heb je een grote buitenvoliere. Ik had nog nooit zo'n overzichtsfoto gezien. Zalig!

En je ziet Jari idd ontzettend genieten. Het plezier spet er gewoon vanaf!
Ik hoop dat er nog veel mooie dagen mogen komen terwijl de logé's er zijn. Dat Pongo ook de tijd krijgt eraan te wennen en ervan te genieten.
Hoelang blijven ze eigenlijk?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334761
pearlsofpassion schreef:Allereerst wauw! , wat een mooie foto, die eerste van Kaela. :o
Mooi fotomodel ook natuurlijk. :-*

En wat heb je een grote buitenvoliere. Ik had nog nooit zo'n overzichtsfoto gezien. Zalig!

En je ziet Jari idd ontzettend genieten. Het plezier spet er gewoon vanaf!
Ik hoop dat er nog veel mooie dagen mogen komen terwijl de logé's er zijn. Dat Pongo ook de tijd krijgt eraan te wennen en ervan te genieten.
Hoelang blijven ze eigenlijk?
Dank je! De voliere is echt zijn geld waard, het is zo fijn voor ze om buiten te komen!

Ze blijven vijf weken. Dus het is te hopen dat in de laatste week het nog een beetje lekker weer wordt, want eerst wordt het weer koud.
Door - pien -
#3334809
Kaela schreef:Vandaag hebben we buiten gespeeld. Had ik even mazzel dat ik vrij was op de enige echte lentemiddag tussen alle kou door!

Pongo durfde niet, die heeft wel op de schouders van meneer in het open raam meegekeken. Maar opstappen en echt buiten komen durfde hij niet. Jari wel, die is de hele voliere doorgeklauterd en heeft uitgetest waar je precies het beste van de zon kan genieten. Na een heerlijk bad, want Jari is van het buitenzwemmen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:smitten:
Door Lizzy
#3334811
Dank je voor je uitleg! Toch wel leuk dan, om er meerdere te hebben! Wat een geweldige voilere heb je daar :smitten:. Wow, wat hebben ze het goed bij jou!!!!!!!!!

Het lijkt me echt enig om op deze manier papegaaien te houden!
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3334857
Wat een heerlijke foto's. Bij de allereerste vind ik dat veertje wat naar beneden dwarrelt zoveel aan de foto toevoegen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3335241
KarenH schreef:Wat een heerlijke foto's. Bij de allereerste vind ik dat veertje wat naar beneden dwarrelt zoveel aan de foto toevoegen.
Thanx!
Lizzy schreef:Dank je voor je uitleg! Toch wel leuk dan, om er meerdere te hebben! Wat een geweldige voilere heb je daar :smitten:. Wow, wat hebben ze het goed bij jou!!!!!!!!!

Het lijkt me echt enig om op deze manier papegaaien te houden!
Ja zo is het echt heel leuk. Net als bij elk dier, als je ze de ruimte geeft zichzelf te kunnen zijn, zie je pas hoe leuk ze zijn!

Vandaag trakteerde Pongo ons op een mooi dansje. Hij ging (voor het eerst) op de stoel naast de kooi zitten en ging even helemaal los. We hebben in een deuk gelegd. En vervolgens roept Jari (ook voor het eerst) "Koekebakker". Ze zijn zo grappig!

Pongo was vanmorgen mee geweest naar de badkamer, hij is nu genoeg op zijn gemak om uitstapjes langzaamaan leuk te gaan vinden.

Afbeelding

Jari en Otje genoten samen van de zon. De eerste dagen kreeg Otje jaagneigingen van Jari, maar ze vindt het nu allemaal wel prima. Dus zo konden ze samen hun liefste hobby uitvoeren

Afbeelding
Door - pien -
#3335255
Kaela schreef:Thanx!



Ja zo is het echt heel leuk. Net als bij elk dier, als je ze de ruimte geeft zichzelf te kunnen zijn, zie je pas hoe leuk ze zijn!

Vandaag trakteerde Pongo ons op een mooi dansje. Hij ging (voor het eerst) op de stoel naast de kooi zitten en ging even helemaal los. We hebben in een deuk gelegd. En vervolgens roept Jari (ook voor het eerst) "Koekebakker". Ze zijn zo grappig!

Pongo was vanmorgen mee geweest naar de badkamer, hij is nu genoeg op zijn gemak om uitstapjes langzaamaan leuk te gaan vinden.

Afbeelding

Jari en Otje genoten samen van de zon. De eerste dagen kreeg Otje jaagneigingen van Jari, maar ze vindt het nu allemaal wel prima. Dus zo konden ze samen hun liefste hobby uitvoeren

Afbeelding
Wat geweldig van dat dansje en de reactie van Jari ;D
Heerlijk dat Jari en Otje samen even konden zonnen :smitten:
Door Lizzy
#3335256
Schitterend om te zien! Hij ziet er echt zo happy uit!

Hoe meer ik naar deze mooie foto's kijk, hoe meer jammer ik het vind dat Leo allergisch is voor vogels..... Het is echt prachtig om te zien :smitten:

Ik heb er helemaal beeld bij hoor, dat je pas echt kunt zien hoe leuk ze zijn als ze de ruimte hebben om te doen wat ze doen. Dat vind ik eigenlijk met alle dieren in kooitjes. Leo en ik hebben daarom ook afgesproken (lang geleden) dat wij geen dieren in kooien meer nemen. Goed, zitten de kippen natuurlijk ook in een soort kooi maar zij hebben wel voldoende de ruimte om zichzelf te kunnen zijn. En dan zie je dus ook pas hoe lollig kippen zijn. Geldt toch eigenlijk ook voor konijnen? Wat is er nou voor lol aan om een konijn in een klein kooitje te hebben? Dat zit daar de hele dag maar te zitten.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door