Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3335100
constance.blokzijl schreef:Dat laatste geloof ik echt niet, linksom, rechtsom ze hebben gewoon een korter lontje dan de gemiddelde labrador. Ze zijn gewoon van oorsprong niet gefokt als sociale huishond.
Ook dat is niet erg mits je als eigenaar er gewoon verantwoordelijk mee om gaat.....

Een soort hondenrijbewijs zou ik het zeker mee eens zijn, en dan graag voor iedereen die een hond wil aanschaffen.
Je bedoelt dat ze haar gebruikt al therapie hond? Mijn vriendin heeft last van paniekaanvallen en remy(de hond) zorgt ervoor dat ze ze sneller kalmeert tijdens zo'n aanval of voorkomt dat het heel erg wordt. Nu is dit wel een pitty die het formaat heeft van een engelse stafford en het is echt een schatje.

Ik volg op facebook pitty nation , een site die wil laten zien dat het echt niet allemaal bullenbakken zijn en daar komen ook veel herplaatsers voorbij die gewoon de juiste baas nodig hadden. En dat is toch wel het belangrijkste...dat ze een goede baas krijgen en niet verkeerd terecht komen.
Het zijn de verkeerde baasjes die ervoor zorgen dat dit soort honden een slecht naam krijgen :(
#3335102
devillovesangel schreef:
Je bedoelt dat ze haar gebruikt al therapie hond? Mijn vriendin heeft last van paniekaanvallen en remy(de hond) zorgt ervoor dat ze ze sneller kalmeert tijdens zo'n aanval of voorkomt dat het heel erg wordt. Nu is dit wel een pitty die het formaat heeft van een engelse stafford en het is echt een schatje.

Ik volg op facebook pitty nation , een site die wil laten zien dat het echt niet allemaal bullenbakken zijn en daar komen ook veel herplaatsers voorbij die gewoon de juiste baas nodig hadden. En dat is toch wel het belangrijkste...dat ze een goede baas krijgen en niet verkeerd terecht komen.
Het zijn de verkeerde baasjes die ervoor zorgen dat dit soort honden een slecht naam krijgen :(
Ik zei het laatste Afbeelding baas/hond combi die de hond verpest.
Dat je vriendin haar hond als therapie hond gebruikt kan prima; ik ken iemand hier in NL die een Ambull heeft en zelf heeft opgeleid tot hulphond. Maar dat wil niet zeggen dat alle HRhonden hiervoor geschikt zijn. Er zijn zeker honden met een super lief en geschikt karakter. Maar het grote gros niet, en die hebben vaak ook een korter lontje dan gemiddeld en helaas hebben veel daarvan onverschillige baasjes zoals hierboven in het verhaal van TS beschreven.
Zou zo fijn zijn als iedereen nou eens gewoon to the point is daarin; ja het zijn fantastische honden, geweldig voor het gezin maar daarbuiten vaak wat minder geschikt, en als we dat nou eens onder ogen zien én hiernaar handelen en onze verantwoording nemen komen verhalen van TS gewoon minder voor.
#3335116
Het punt is gewoon dat honden sowieso niet altijd sociaal zijn en van mij ook niet sociaal hoeven te zijn. En ze mogen best wel eens een grauw en een snauw uitdelen aan elkaar. En het hoeft allemaal de schuld van de HR hond niet te zijn. Voorbeeld: vandaag loop ik in het bos. Met een van mijn meiden die net loops is geweest. Dat heeft een humeur :o :-X ::) . Dus ik kom een bospadje uit (waar nooit iemand loopt), zie een mevrouw met een Pitbull, ik draai mij onmiddellijk om en loop het bospad weer terug op. Mijn honden rennen vooruit dus ik dacht "niks aan de hand". Komt die Pit dus keihard achter mijn honden aan gerend. En sociale vermogens heeft het dier niet want hij pleurt zichzelf echt tussen mijn twee honden. Dus mijn humeurige-net-af-loopse-teef zegt "grrrrrr >:( :o >:( :-X , weg wezen jij, asociale kl*tehond". Nee, helemaal niet sociaal van mijn hond. Maar duhuh, ik loop dan ook niet voor niets van je weg. En als je dan 2 hersencellen en een Pitbull hebt, laat je je hond niet achter honden aan rennen van iemand die overduidelijk jouw hond probeert te ontwijken. Maar nee hoor, gewoon lekker achter andere honden aan laten denderen. En dan reageert mijn hond OOK niet leuk maar als die bonje krijgt of maakt vreet ze een andere hond niet dusdanig op dat er dooie vallen. Niet eens gewonden. Nu gebeurde er Godzijdank niks. En het zal vaker goed gaan. Maar houd je hond weg bij andere honden als iemand zich uit de voeten maakt, en al helemaal met je HR hond. Neem gewoon niet zoveel risico. Ik begrijp mensen echt niet hoor!! Dus kennelijk kun je mensen HR honden niet toevertrouwen. In ieder geval de meeste niet. Want de verantwoordelijke HR honden eigenaren....? Die kan ik echt op 1 hand tellen. Nou, als mensen (en ook fokkers) hun verantwoordelijkheid niet nemen met deze honden: dan moet dat van hogerhand worden bijgestuurd.
#3335119
Oh oeps...ja,goed lezen is ook een kunst ::) Sorry.
constance.blokzijl schreef: Maar dat wil niet zeggen dat alle HRhonden hiervoor geschikt zijn. Er zijn zeker honden met een super lief en geschikt karakter. Maar het grote gros niet, en die hebben vaak ook een korter lontje dan gemiddeld en helaas hebben veel daarvan onverschillige baasjes zoals hierboven in het verhaal van TS beschreven.
Zou zo fijn zijn als iedereen nou eens gewoon to the point is daarin; ja het zijn fantastische honden, geweldig voor het gezin maar daarbuiten vaak wat minder geschikt, en als we dat nou eens onder ogen zien én hiernaar handelen en onze verantwoording nemen komen verhalen van TS gewoon minder voor.
Je hebt ook gelijk hoor...er zijn er inderdaad genoeg met een te kort lontje en als die dan ook nog eens verkeerd terecht komen dan vraag je om problemen... En die onverschillige baasjes snap ik helemaal niet, het is toch erg als jouw hond een bijtincident veroorzaakt, dat wil je toch voorkomen >:(
#3335123
Ik ga met Lizzy mee. De mensen die een HR hond hebben zijn, overwegend, niet de meest sociale mensen die WETEN wat ze in handen hebben; een moordmachine. Ook ik kan de verantwoorde baasjes op 1 hand tellen. En altijd wordt er weer geschermd met ze zijn zo lief en zo. WAAROM wordt elke keer finaal voorbij gegaan WAARVOOR ze gefokt zijn...een jacht hond jaagt, een herder herdert, een HR hond is gefokt op hond/hond agressie zonder voortekenen en waarom zou het dan bij een HR hond opvoeding zijn....het zit gewoon in het DNA, logisch zijn ze op gefokt. En ik gun iedereen zijn hond maar neem wel je verantwoording, en helaas dat gebeurt maar zeer zelden. Morgen een week verder en nog staat het op mijn netvlies. Het heeft diepe impact gemaakt. Tot nu toe had ik met name situaties zoals Lizzy behalve dan de snauw, maar met deze hond; die moordlust in die ogen :-X ik heb ook geen moment getwijfeld wat zijn intenties waren. En hij is puur op zicht en geur op mij afgestormd.

Verder pleit ik ook zeker voor een hondenrijbewijs voor elke hond MAAR ik vind dat de HR honden eigenaren wel 2 diploma's moeten halen zodat ze ECHT doordrongen worden van wat ze willen hebben en wat de consequenties daarvan inhoudt. En dan nog is het geen garantie.
#3335124
Hieronder de situatie.

Ik kwam vanaf het bovenpad, dat is losloopgebied maar ik nader daar een fietspad dus lijn dan alles aan. Achter het hek is de golfbaan. Onderaan was ik al naar rechts geslagen dus met mijn rug naar de aankomende mensen toe die echt nog zeker 100-150m achter mij liepen met 1 staff aan de lijn. Vanaf het bovenpad gezien liepen zij dus links
foto aankomen puinduinen.jpg
foto aankomen puinduinen.jpg (6.64 MiB) 2302 keer bekeken
Dit was het hek waar meneer overheen kwam zetten nadat hij eerst enkele tientallen meters evenwijdig met mij langs het hek meerende al uitvallend en zoekend naar een opening. Het was ook ongeveer deze afstand waarop hij mij met ontblote tanden en alles wat duidde op ik vermoord je vol op mij en de honden kwam afrennen.
Hek puinduinen.jpg
Hek puinduinen.jpg (6.66 MiB) 2302 keer bekeken
Serieus als ik het zo weer schrijf heb ik weer de kriebels.
#3335125
devillovesangel schreef:Oh oeps...ja,goed lezen is ook een kunst ::) Sorry.


Je hebt ook gelijk hoor...er zijn er inderdaad genoeg met een te kort lontje en als die dan ook nog eens verkeerd terecht komen dan vraag je om problemen... En die onverschillige baasjes snap ik helemaal niet, het is toch erg als jouw hond een bijtincident veroorzaakt, dat wil je toch voorkomen >:(
Ik vrees dat die dus zo niet denken en ze WILLEN het ook helemaal niet voorkomen. Het interesseert ze gewoon geen ene mallemoer. (niet iedereen natuurlijk maar ik gok toch wel 80-85%)
#3335127
Ik vind een hondenbewijs prima hoor. Maar daarnaast graag een muilkorf gebod voor alle HR honden. Nee, niet leuk. Maar je hoeft geen HR hond te nemen. En echt he, ZO erg is een muilkorfje om je hond natuurlijk niet. Als je dat hondjelief goed aanleert vindt hondjelief daar niks mis mee. En ben je niet in staat om je hond dat fatsoenlijk aan te leren : moet je sowieso nog eens beginnen met les 1 van de hondenbewijs-opleiding.
#3335130
Lizzy schreef:Het punt is gewoon dat honden sowieso niet altijd sociaal zijn en van mij ook niet sociaal hoeven te zijn. En ze mogen best wel eens een grauw en een snauw uitdelen aan elkaar. En het hoeft allemaal de schuld van de HR hond niet te zijn. Voorbeeld: vandaag loop ik in het bos. Met een van mijn meiden die net loops is geweest. Dat heeft een humeur :o :-X ::) . Dus ik kom een bospadje uit (waar nooit iemand loopt), zie een mevrouw met een Pitbull, ik draai mij onmiddellijk om en loop het bospad weer terug op. Mijn honden rennen vooruit dus ik dacht "niks aan de hand". Komt die Pit dus keihard achter mijn honden aan gerend. En sociale vermogens heeft het dier niet want hij pleurt zichzelf echt tussen mijn twee honden. Dus mijn humeurige-net-af-loopse-teef zegt "grrrrrr >:( :o >:( :-X , weg wezen jij, asociale kl*tehond". Nee, helemaal niet sociaal van mijn hond. Maar duhuh, ik loop dan ook niet voor niets van je weg. En als je dan 2 hersencellen en een Pitbull hebt, laat je je hond niet achter honden aan rennen van iemand die overduidelijk jouw hond probeert te ontwijken. Maar nee hoor, gewoon lekker achter andere honden aan laten denderen. En dan reageert mijn hond OOK niet leuk maar als die bonje krijgt of maakt vreet ze een andere hond niet dusdanig op dat er dooie vallen. Niet eens gewonden. Nu gebeurde er Godzijdank niks. En het zal vaker goed gaan. Maar houd je hond weg bij andere honden als iemand zich uit de voeten maakt, en al helemaal met je HR hond. Neem gewoon niet zoveel risico. Ik begrijp mensen echt niet hoor!! Dus kennelijk kun je mensen HR honden niet toevertrouwen. In ieder geval de meeste niet. Want de verantwoordelijke HR honden eigenaren....? Die kan ik echt op 1 hand tellen. Nou, als mensen (en ook fokkers) hun verantwoordelijkheid niet nemen met deze honden: dan moet dat van hogerhand worden bijgestuurd.
Maar dat hoefde de meneer uit het AD-artikel uit de link niet (wiens HR-hond een chi doodbeet), want daar is meneer voor verzekerd. Stuur de rekening van de dierenarts maar. :-X Dat zegt toch genoeg over zo'n man? Die maakt zich toch totaal geen zorgen om de honden van anderen? Als die van hem maar lekker z'n gang kan gaan. Ik zou alleen al om die uitspraak vechten voor een hondenhoudverbod voor die l*l.
#3335207
devillovesangel schreef:Oh oeps...ja,goed lezen is ook een kunst ::) Sorry.


Je hebt ook gelijk hoor...er zijn er inderdaad genoeg met een te kort lontje en als die dan ook nog eens verkeerd terecht komen dan vraag je om problemen... En die onverschillige baasjes snap ik helemaal niet, het is toch erg als jouw hond een bijtincident veroorzaakt, dat wil je toch voorkomen >:(
Ik denk dat het net het probleem is dat heel wat op voorhand onverantwoorde baasjes net dit soort honden uitkiezen.
Stoer en arrogant. De baasjes dan...
Dus zo'n bijtincident daar liggen die niet wakker van. En van een bijna-bijtincident al helemaal niet. Je moet niet zo zwakjes en overdreven doen. :-X
#3335209
Anne in Zweden schreef:Maar dat hoefde de meneer uit het AD-artikel uit de link niet (wiens HR-hond een chi doodbeet), want daar is meneer voor verzekerd. Stuur de rekening van de dierenarts maar. :-X Dat zegt toch genoeg over zo'n man? Die maakt zich toch totaal geen zorgen om de honden van anderen? Als die van hem maar lekker z'n gang kan gaan. Ik zou alleen al om die uitspraak vechten voor een hondenhoudverbod voor die l*l.
Dat meeen je niet! :o
Dat laten ze toch niet zomaar voorbijgaan?
#3335244
Oh, Cindy, wat een stress!

Wat stoer van je, dat je die hond hebt kunnen vangen!
Kan je inmiddels weer een beetje slapen? Ik kan me zo voorstellen dat dit nog een tijd door je hoofd blijft spelen. En dan met name hoe het anders had kunnen aflopen. Brr.

Hopeloos, dat sommige eigenaren hun verantwoordelijkheid niet nemen.


Heel veel knuffels! :bigarmhug:
Dat je zoiets maar nooit meer hoeft mee te maken. :-*
#3336715
Wat een relaas en wat sta jij stevig in je schoenen! Doen er je niet veel na.

Ik werk zelf met de doelgroep die ik omschrijf als de "niet zo aaibare client". Kenmerkt zich door een licht verstandlijke beperking gecombineerd met oa adhd en persoonlijkheidsproblematiek en trauma. Worden hun leven lang al overvraagd en zijn boos omdat ze niet begrepen worden door deze samenleving. En jawel, natuurlijk hebben ze allemaal een Stafford he...

Ik begeleid die mensen in de thuissituatie bij alles waar een mens maar op vast kan lopen in deze samenleving. Alleen al een ov-chipkaart gebruiken is tegenwoordig hogere wiskunde...Laat staan je eigen belangen behartigen naar instanties toe dus genoeg werk aan de winkel.

Maar goed terug naar de breedbekken en de doelgroep waar ik mee werk. Deze doelgroep is zo boos dat ze dit signaal niet gaan pakken. Die hond is het enige waarmee zich nog sterk kunnen wegzetten naar "de rest van de wereld".
Thuis bij de baas zijn het vaak schatten, nooit problemen mee. Buiten voelen ze dat ze iets moeten verdedigen en de baas is te onzeker of te boos om te corrigeren. De baas is geen stabiele leider.

Daarom denk ik dat alleen wetgeving werkt die vereist dat iemand die een HRhond heeft, kan aantonen hiermee om te gaan.

Moet er even bij zeggen dat ik de genoemde doelgroep wat generaliseer holr. Ik kan in ieder geval zo 1 client bedenken die wel voor de juiste papieren zou gaan en deze ook halen
#3336731
Dank je. Er hebben er wel meer gezegd ; dat doen je er niet veel na..inclusief de agent. Tsja, ik heb al vaker meegemaakt dat ik handel en nooit vlucht en godzijdank heeft dat tot nu toe elke keer goed uitgepakt.

Zelf ben ik ook werkzaam in een branche met laten we zeggen, de minder bedeelden van deze maatschappij. En deze mensen kunnen gewoon niet logisch nadenken en hun daden overzien. Maar dan nog ontslaat het ze niet van hun verantwoordelijkheid. Ze zijn en blijven aansprakelijk voor hun daden maarja daar heb je niets aan als jouw hondje voor je ogen vermoord wordt. Ik blijf er dan ook bij dat het ondertussen serieus noodzaak wordt dat hier snoeihard beleid opkomt maarja die handhaving in NL...dus ik vrees met grote vrezen dat er nog veel slachtoffers gaan vallen. Want ik ben me er terdege van bewust dat niet elke eigenaar het ziet aankomen en dan ook nog kan en durft te handelen.

Inmiddels bijna 3 weken verder gaat het wel maar eerlijk is eerlijk zodra ik nu een HR hond zie en zeker een staff achtig iets, de wat grotere dus niet die kleintjes, dan draait mijn maag wel even rondjes maar verder gaat het wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door