Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3334462
Ik wil het geen onzin noemen. Feit is dat visolie erg gevoelig is voor oxidatie, dus dat flesje open/flesje dicht en/of veel te grote verpakkingen kopen die te lang open staan ect. daar zit echt wel bron van waarheid in. Maar vaak worden er natuurlijk ook weer dingen aan toegevoegd om die oxidatie tegen te gaan. Maar ik zie soms zalmolie in grote heldere flessen met draaidop. Nou gruwel, dat zou ik dus niet geven.
En geoxideert doet het idd meer slecht dan goed.
De vervuiling is natuurlijk ook een punt en dat van die kerncentrale is natuurlijk een nieuwigheid die er nu bijkomt.

Goed, komen we bij de peilers van het forum aan....als je een goed menu hebt incluis vette vis (die ook vervuild is), dan is het toevoegen van visolie niet nodig. Sowieso worden veel visoliën bij honden enkel toegevoegd voor een glanzend vachtje.tegen huidschilfers enz.

Ook zonder visolie hebben honden zwaar te lijden onder vervuiling van leefmilieu enz.

Voordat vis/zalmolie populair werd gingen vachtjes ook glimmen van lijnzaadolie, dus als dat je reden was, zou ik zeggen...pak dan de lijnzaad maar weer, of de kokosolie die je tegenwoordig hebt. Maar daar zal ongetwijfeld ook wel wat mee zijn.

De hartpatienten die visolie krijgen...ik denk dat de voordelen wel opwegen tegen de nadelen.

Om je Om6 te balanceren kun je ook andere middelen gebruiken. Maar niks doen op dat gebied vind ik dan weer geen optie aangezien een overvloed aan Om6 in het hier en nu voor veel problemen kan zorgen.
#3334476
Alhoewel sommige zaken imo wel wat extreem gesteld zijn is het eigenlijk niets nieuws. Alle vetten rijk aan omega3 worden snel ranzig, inclusief visolie en ranzige vetten zijn erg ongezond.

Zware metalen ed is voor mij een reden om geen vis en visolie te voeren, maar daar kan je wel onderscheid maken tussen voor humane en dierlijke consumptie en gecertificeerd of niet.

En als laatste, maar wel heel belangrijk: visolie is één van de meest schadelijke dingen voor het milieu. Voor mij toch een heel belangrijke om het liever niet te voeren.

Persoonlijk vind ik algenolie een goed alternatief als je omga vetzuren moet toevoegen. Ik heb daar wat over getwijfeld (want kat), maar voor zover ik kon achterhalen is het een schoon en ecologisch alternatief (in de mate dat iets dat ooit is) en zit er dezelfde vorm omega's in.

Ik voer het heel af en toe als Wolf zijn menu bijna uitsluitend biologisch is en nauwelijks wild bevat. Ik blijf van mening dat supplementen voor een gezond dier met een gezonde voeding niet nuttig en vaak daardoor weer schadelijk zijn. Al kan je je wel afvragen hoe gezond het kan binnen een ongezonde wereld, maar daar kunnen we allemaal niet buiten, met of zonder toevoegingen en als die toevoegingen de wereld dan weer ongezonder maken...
#3334480
Alhoewel het inderdaad een beetje extreem wordt gebracht, ben ik het wel met dit artikel eens.

De honden en wijzelf gebruiken omega 3 van Opti3, gemaakt van biologisch gekweekte algen (150 mg EPA en 250 mg DHA per capsule).

Dit lijkt me ook veel beter geschikt voor zieke mensen en honden, omdat ze dan geen dioxinen en zware metalen hoeven te verwerken.
#3334510
Angelique schreef:Ik wil het geen onzin noemen. Feit is dat visolie erg gevoelig is voor oxidatie, dus dat flesje open/flesje dicht en/of veel te grote verpakkingen kopen die te lang open staan ect. daar zit echt wel bron van waarheid in. Maar vaak worden er natuurlijk ook weer dingen aan toegevoegd om die oxidatie tegen te gaan. Maar ik zie soms zalmolie in grote heldere flessen met draaidop. Nou gruwel, dat zou ik dus niet geven.
En geoxideert doet het idd meer slecht dan goed.
De vervuiling is natuurlijk ook een punt en dat van die kerncentrale is natuurlijk een nieuwigheid die er nu bijkomt.

Goed, komen we bij de peilers van het forum aan....als je een goed menu hebt incluis vette vis (die ook vervuild is), dan is het toevoegen van visolie niet nodig. Sowieso worden veel visoliën bij honden enkel toegevoegd voor een glanzend vachtje.tegen huidschilfers enz.

Ook zonder visolie hebben honden zwaar te lijden onder vervuiling van leefmilieu enz.

Voordat vis/zalmolie populair werd gingen vachtjes ook glimmen van lijnzaadolie, dus als dat je reden was, zou ik zeggen...pak dan de lijnzaad maar weer, of de kokosolie die je tegenwoordig hebt. Maar daar zal ongetwijfeld ook wel wat mee zijn.

De hartpatienten die visolie krijgen...ik denk dat de voordelen wel opwegen tegen de nadelen.

Om je Om6 te balanceren kun je ook andere middelen gebruiken. Maar niks doen op dat gebied vind ik dan weer geen optie aangezien een overvloed aan Om6 in het hier en nu voor veel problemen kan zorgen.
Maar zou je dan niet denken dat ook voor hart patienten iets als phytoplankton niet beter zou zijn? Ik denk ook wel dat dit beter is dan lijnzaadolie. Want daar kan een hond naar mijn smaak echt niks mee.....
#3334512
Eef+doggies schreef:Alhoewel het inderdaad een beetje extreem wordt gebracht, ben ik het wel met dit artikel eens.

De honden en wijzelf gebruiken omega 3 van Opti3, gemaakt van biologisch gekweekte algen (150 mg EPA en 250 mg DHA per capsule).

Dit lijkt me ook veel beter geschikt voor zieke mensen en honden, omdat ze dan geen dioxinen en zware metalen hoeven te verwerken.
Hoeveel capsules geef jij aan je Dalmaatje per dag?
#3334513
Eef+doggies schreef:Alhoewel het inderdaad een beetje extreem wordt gebracht, ben ik het wel met dit artikel eens.

De honden en wijzelf gebruiken omega 3 van Opti3, gemaakt van biologisch gekweekte algen (150 mg EPA en 250 mg DHA per capsule).

Dit lijkt me ook veel beter geschikt voor zieke mensen en honden, omdat ze dan geen dioxinen en zware metalen hoeven te verwerken.
Zouden jullie dit ook aan een kat durven geven?
#3334517
Kuikuhnek schreef:Heeft dit artikel ook niet een enigszins "wij van WC eend" gehalte? Omdat er ook geregeld een link bijstaat waar je dat andere spul kan kopen?
Ja, ik weet niet.... Ze hebben al eerder een artikel geschreven zie ik, over dat je geen visolie moet geven. En toen verkochten ze dit spul nog niet. Niets weerhoud ze er natuurlijk van om ook visolie te verkopen. Denk ik dan?
#3334519
Ik denk dat het op zich allemaal wel klopt en niets nieuws is.

Ik weet alleen niet in hoeverre de alternatieven echt zoveel geschikter zijn. En of daar voor mensen en honden ook geen verschil tussen zit. En of bij honden met bepaalde klachten, de voordelen opwegen tegen de nadelen. Hoe vaak horen we niet dat honden met artroseklachten enorm opknappen na het krijgen van visolie. Dat is wel wat waard, als het alleen om een glimmend vachtje gaat lijken me de nadelen erger dan het voordeel.
#3334559
Too schreef:Zouden jullie dit ook aan een kat durven geven?
Ik dus wel, maar niet de opti3, want die bevat ook vitamine D. Ik heb daar ooit eens voor naar testa gemaild om te horen of het jodiumgehalte in de olie echt niet meer aanwezig is en zij zeiden van niet.
#3334570
frodo quin schreef:Ik dus wel, maar niet de opti3, want die bevat ook vitamine D. Ik heb daar ooit eens voor naar testa gemaild om te horen of het jodiumgehalte in de olie echt niet meer aanwezig is en zij zeiden van niet.
Welke gebruik jij dan?
#3334592
frodo quin schreef:Ik dus wel, maar niet de opti3, want die bevat ook vitamine D. Ik heb daar ooit eens voor naar testa gemaild om te horen of het jodiumgehalte in de olie echt niet meer aanwezig is en zij zeiden van niet.
Ah dank, mijn vraag ging idd over de opti3 maar Testa ziet er hartstikke netjes uit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door