Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3333767
Wat is dit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zit met m'n verkouden hoofd vogel tv te kijken. Deze herken ik niet? Nou ben ik ook geen kenner hoor, dus het kan best iets heel gewoons zijn. ;D In ieder geval nog niet eerder gezien hier.

Net wel een appelvink, die zijn ook zo leuk!
Door Cathelijn
#3333790
Beterschap!

Volgens mij zijn kramsvogels wintergasten. Dus het kan kloppen dat je ze niet vaak ziet. Ze moeten maar net gast willen zijn in je tuin.

Wel leuk zeg. Ik zie nooit vogels in mijn tuin, wel de kat van de buren :(
Gebruikersavatar
Door pike
#3333806
De velden zitten hier vol met kramsvogels dit jaar. In de tuin eten ze eigenlijk altijd appels. Appels. Appels. En nog eens appels ::) . Dus als je ze in je tuin wilt houden: Appels neerleggen. Het zijn vooral wintergasten. Broedparen zijn zeldzaam, zo tussen de 15-40, en die zitten dan met name in het oosten en zuiden van het land.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3333823
Ik vind het altijd zo leuk wanneer ik de kramsvogel in de tuin heb, helaas alleen maar bij langdurige kou. Ik heb afgelopen week wel een vlucht kramsvogels over zien vliegen, ook heeeeel mooi, maar zie ze liever in de tuin :)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3333825
Ja, dat is 'em! :yeah:

Mooie vogel, inderdaad. Ik vond het al op een lijster lijken, maar dan net iets anders. Heb even gegoogeld en las inderdaad dat ze van appels houden. Laten we nu net nog wat appels in de garage hebben liggen, meteen neergelegd. Daar zat 'ie al naar te koekeloeren. ;D
De merels vinden het ook een goed idee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door