Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3333124
Mijn kenwood staat werkeloos in de garage en is ter overname in Veghel NB
Zit een schijf bij van Cindy.
Hij is 5 jaar oud maar ziet er nog prima uit. Heb er toen 250,00 voor betaald.
Steeds in de doos opgeborgen.
Zal kijken of ik er morgen een paar foto's van kan plaatsen
20180225_141411.jpg
20180225_141411.jpg (2.76 MiB) 2117 keer bekeken
20180226_141647.jpg
20180226_141647.jpg (2.85 MiB) 1958 keer bekeken
20180226_141739.jpg
20180226_141739.jpg (2.8 MiB) 1958 keer bekeken
Helaas staan ze weer scheef :-\
Laatst gewijzigd door tt-tjes op ma 26 feb 2018, 18:13, 6 keer totaal gewijzigd.
#3333128
tt-tjes schreef:Mijn kenwood staat werkeloos in de garage en is ter overname.
Zit een schijf bij van Cindy.

20180225_141411.jpg
Misschien handig erbij te vermelden wat ie moet kosten en waar ie nu woont?
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#3333140
Ik heb zeker interesse maar deze maand komt het financieel niet goed uit. Mocht je hem niet kwijtraken dan dus graag vanaf eind maart. Mocht je iemand vinden dan lekker verkopen ;)
#3333164
tt-tjes schreef:Weet eigenlijk niet wat ik er met goed fatsoen voor kan vragen :-)
Hoe oud is hij en wat heeft hij destijds gekost? In wat voor toestand is hij? Misschien kun je wat gedetailleerde foto's van het apparaat plaatsen, dat helpt altijd.

NB: ik ben al voorzien, dus ik hoef hem niet, maar misschien helpt het als je wat tips krijgt.
#3333403
Een Kenwood kan je heel goed vleesbot mee malen.
Tot haaskarkas toe.
Het enige wat ik om 1 of andere reden niet goed aandurf is kalkoennekken. Maar als je die voormept moet dat ook lukken.
Wel de schijf van Cindy daarvoor gebruiken, voor de hardere botsoorten. Dan zit er nog wat structuur in en als je dat te grof vind kan je perfect nog eens namalen met een kleinere schijf.
Door tt-tjes
#3333437
Monique77 schreef:Kan je er goed vleesbot mee malen ?
Zo ja, dan heb ik interesse om straks zelf KVV te kunnen maken voor het nestje

Maar ben wel benieuwd naar je richtprijs :)
Je hebt PB
#3333472
pearlsofpassion schreef:Een Kenwood kan je heel goed vleesbot mee malen.
Tot haaskarkas toe.
Het enige wat ik om 1 of andere reden niet goed aandurf is kalkoennekken. Maar als je die voormept moet dat ook lukken.
Wel de schijf van Cindy daarvoor gebruiken, voor de hardere botsoorten. Dan zit er nog wat structuur in en als je dat te grof vind kan je perfect nog eens namalen met een kleinere schijf.
De kalkoennekken van floris24 gaan er probleemloos doorheen.
In principe maalt hij praktisch alles. Ribben vind hij minder fijn maar met beleid kan dat ook. Wat mij wel opgevallen is dat echt wild zoals patrijs en gans dat dit vastdraait, niet vanwege het botgehalte/te hard bot maar vanwege de pezen. die eromheen draaien.
Haasvoorbout die bij NIkedog vandaan komen maalt hij ook probleemloos. Even kort samengevat, alles van kip, alles van eend, vis, alles van konijn, kwartelkk, kalkoennekken (van floris24), haasvoorbout/ribbetjes. Gans/patrijs en fazant ook maar dan moet je na 3kg de schijf ontpezen. En natuurlijk al het spier en orgaanvlees.
#3333476
Ik heb gisteren nog 3 a 4 kg fazantbouten gemalen en dat gaf geen problemen. Ging heel vlot zelf, met karkas heeft hij doorgaans wel iets meer last/moet je het er iets rustiger doorheen laten gaan.
Kan goed zijn dat dat wel gekweekte fazanten waren...
Ik heb het idd ook al gehad bij poten van wild of vb rundsvlees dat er veel pezen blijven zitten

Oh en van karkassen van gevogelte haal ik de kammen eraf, want die geven wel kans op verstopping na een paar kg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door