Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3332959
Soms heb je van die dingen waarover je je alleen maar kan verbazen......

Gisteren kwam ik op kantoor aan het einde van de dag. Vertelt collega dat er kantoorhond is sinds deze week. Vervolgens laat hij foto zien als bewijs waarbij de pup in mandje op bureau van secretaresse ligt. Dan hoeft de pup niet alleen thuis te zijn. Op dat moment dacht ik 'goed geregeld'.

Vandaag was ze druk aan het schoonmaken en mopperen want pup had op tapijt geplast. Ik hoor haar in kantine dus vragen aan ander hoe zij dat toch hadden gedaan met hun pup. Op gegeven moment vraagt ze ook hoe snel de pup zindelijk was. Antwoord was 'heel snel'. Dus ik vraag 'wat is heel snel?' Waarop wordt geantwoord 2 a 3 maanden. De mond van secretaresse viel nog net niet compleet open en roept 'oh, dus een week is veel te veel verwacht' waarbij je haar ziet denken 'sta ik nog maanden hier schoon te maken, dat is niet bedoeling, help!'

Wist niet of ik nou moest lachen om het niet verdiepen in basisdingen of me zorgen moest gaan maken :???: kreeg het idee van het kopen van een pup als mode accessoire ::)
Door Lizzy
#3332961
Ik denk dat zorgen wel op z'n plaats zijn eerlijk gezegd :-X :-\ . Wat een ellende he.................... :-\ . Ik hoop dat ze bijdraait. Of anders snel herplaatst......
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3332979
Ja nou ja nou ja....heb wel een een fokkersdiscussie meegemaakt waar men over elkaar heen rolde over hoe snel hun pups wel niet zindelijk waren en bij de beste fokker waren ze toch wel met 6 weken al zindelijk. Dus hun kopers kregen een zindelijke pup mee die alleen nog even gefinetuned moest worden.

Ja ze wisten op een krant te pissen ::)

Maar zo worden ze wel vaak meegegeven, met de boodschap dat ze al (zo goed als) zindelijk zijn en ook zat boekies die je vertellen dat je na het op tijd buiten zetten en de hemel inprijzen dat ze dan binnen een paar dagen doorhebben dat ze buiten moeten plassen. Heb me eigen toch echt erg lang een sukkel gevonden aangezien er hier met 4 á 5 maanden nog net zo makkelijk even binnen gepiest werd.

Dus tja, niet handig dit natuurlijk, maar je wordt als nieuwbakken hondeneigenaar ook best vlot een beetje slecht geïnformeerd. Is jammer, want een grote groep impulskopers zal vlot afvallen als ze voor aankoop horen dat pup er maanden over doet om echt zindelijk....dus ook in staat om een aantal uren op te houden.....te worden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3332982
En dat je er moeite voor moet doen.

Het schoothondje van mijn grootouders heeft zijn hele leven in de keuken op kranten geplast en gepoept. Vonden ze blijkbaar gemakkelijker of zo? Nochtans kon hij gewoon vrij in de tuin.... en dat was nogal een gedoe om het op te kuisen steeds.
En dan had hij af en toe wel een ongelukje als ze vb boven waren en de keuken te ver weg... gek he. ::)
Door Lizzy
#3332987
Angelique schreef:Ja nou ja nou ja....heb wel een een fokkersdiscussie meegemaakt waar men over elkaar heen rolde over hoe snel hun pups wel niet zindelijk waren en bij de beste fokker waren ze toch wel met 6 weken al zindelijk. Dus hun kopers kregen een zindelijke pup mee die alleen nog even gefinetuned moest worden.

Ja ze wisten op een krant te pissen ::)

Maar zo worden ze wel vaak meegegeven, met de boodschap dat ze al (zo goed als) zindelijk zijn en ook zat boekies die je vertellen dat je na het op tijd buiten zetten en de hemel inprijzen dat ze dan binnen een paar dagen doorhebben dat ze buiten moeten plassen. Heb me eigen toch echt erg lang een sukkel gevonden aangezien er hier met 4 á 5 maanden nog net zo makkelijk even binnen gepiest werd.

Dus tja, niet handig dit natuurlijk, maar je wordt als nieuwbakken hondeneigenaar ook best vlot een beetje slecht geïnformeerd. Is jammer, want een grote groep impulskopers zal vlot afvallen als ze voor aankoop horen dat pup er maanden over doet om echt zindelijk....dus ook in staat om een aantal uren op te houden.....te worden.
Ja, best kans van hoor, dat ze verkeerd voorgelicht zijn. Maar anno 2018 is een puppy boekje lezen of even rondkijken op Internet ook wel fijn :-X

Neemt niet weg dat stel dat zo'n fokker deze mensen heeft voorgelogen: zou het niet verkeerd zijn zouden ze om die reden een keer een pup terug krijgen. Mafkezen. Echt hoor, Toetie piste als pup van weet ik veel, vijf maanden, nog pontificaal in de kamer. Die kwam echt van buiten naar binnen rennen om het (in de voormalige puppy ruimte) op het kleed te doen :biggrin2: . Ja jeetje, als je daar niet de humor een beetje van in ziet, dan is het leven toch maar ongezelli hoor!
Door eelke
#3332988
Gijs was met 8 maanden eindelijk zo zindelijk dat het meestal goed ging ::) heel het parket naar de sodemieter, want een newf pup van 7 maanden heeft al een grote blaas :o

Joep vanaf het begin eigenlijk al, in de trant van, als we maar op tijd waren. In de bench, ook snachts, hele nachten, was hij al droog. En heeeeel soms ging het dan overdag mis bij de voordeur als we jas en riem aan aan het doen waren.

Hoor je het verhaal van Joep een paar keer kan ik me inderdaad voorstellen dat je ook een pup wil.

En inderdaad, wat is zindelijk? Dat is een breed begrip.
Door hannabelgje
#3333000
Die verhalen van fokkers met pups die zindelijk uitvliegen met 8 weken ken ik hier ook inderdaad. Mensen denken dan serieus een eindelijke hond mee naar huis te nemen. Zoë hier heeft er ook een aantal maanden over gedaan en met haar bijna 9 jaar durft ze nog steeds wel heeeeel af en toe binnen te gaan zitten als er niemand thuis is en ze vindt dat ze op dat moment moet.
Mijn vriendin is met al die verhalen ooit bij de da beland toen haar hondje met 5 maanden nog binnen plaste. Ze dacht echt dat er wat mis mee was. De da vertelde dat het volkomen normaal was en als ze na een jaar nog binnen deed dat ze dan wel verder gingen kijken.
Maar ik lees zoveel verhalen op fb van pups die met 8 wkn zindelijk zijn.......

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3333017
Ach ja, gelukkig weet ze nu tenminste dat het langer kan duren dan zij dacht en dat ze het heeft onderschat.
Gebruikersavatar
Door pike
#3333025
Kleine Pikie was na drie dagen poepzindelijk :cool: Die ging plots her en der in de kamer tegen de muur opstaan. Wat doet die nou raar? Misschien wil hij naar buiten. En ja hoor, hij moest poepen. Hij wist al heel snel heel goed dat er buiten de muren zo'n veldje met struikjes was waar je zo lekker kon gaan zitten :cool: Alleen begreep hij nog niet dat je dan gewoon door de deur kon gaan :biggrin2: Piesen deed hij na 4 weken keurig buiten. Ongelukjes waren er maar drie of vier keer, op de momenten dat hij onder het toeziend oog van manlief stond ::) Het is zijn hele leven een bosjespoeper gebleven. Als er geen bosjes waren hield hij het nog liever op dan met de billen bloot in het gras te moeten gaan zitten.

Duc daarentegen dat was een regelrechte ramp. Die kwam in mei en ik hoor het de fokker nog zeggen: Dat is prettig dat het zulk mooi weer is, dan kan hij lekker buiten en is hij snel zindelijk. Nou vergeet het maar. Zaten we allemaal lekker buiten rende hij plots als een raket naar binnen om daar in de woonkamer te gaan plassen. En dan was ik altijd te laat natuurlijk. Zelfs op de camping presteerde hij het de caravan in te gaan om daar te gaan plassen. Het heeft maanden geduurd voor die begreep wat wel en wat niet de bedoeling was.
Door Tanna
#3333028
Onze hond had de dag nadat ze bij ons kwam wel al door dat ze bij de schuifpui moest gaan staan, dan deed iemand die open en kon ze in de tuin plassen. Ze ging ook mee naar mijn werk en daar liet ik haar om het uur even in de tuin.
Maar dat wil niet zeggen dat ze zomaar zindelijk was, hoor. Zeker als ze aan het spelen was met haar vriendin Mischa vergat ze aan te geven dat ze moest plassen. Als ze dan samen door de kamer stoven stopte ze ineens, deed een plas en rende weer verder, zich van geen kwaad bewust.
En op mijn werk vroeg een van mijn vrijwilligers met een vies gezicht of dat hondje wel goed zindelijk was. Tuurlijk, antwoordde ik, want dat was ze met een maand of zes echt wel. Waarop ze meteen in de hoek een keurig klein drolletje deponeerde ::) . Die vrijwilliger knapte er niet van op!
Door TomsBorders
#3333237
Kaya had het in 3 dagen echt volledig begrepen, nooit een ongelukje gehad ook, dat terwijl ik me helemaal voorbereid had op 6 maanden werk.
Toen Lynn kwam dacht ik, zou het toch zo makkelijk gaan? nope, ze kunnen nog zo op elkaar lijken, Lynn plaste overal waar ze maar wou wanneer ze wou hehe, zelfs na een grote plas buiten ff naar binnen om de rest (1 druppel) los te laten. Geschockeerd van dit fenomeen kan ik er wel om lachen maar dat je niet weet wat het hebben van een pup in houd kan ik me echt zo niet voorstellen, ik neem er 2 maanden voor vrij en dat voelt dan nog te kort maar ik heb een vriend met een uitlaatservice, die werdt gebeld of hij ook pups uitlaatte, deze vrouw ging vrijdag haar pup ophalen en moest maandag natuurlijk gewoon weer 9 uur werken. Hij heeft haar erg boos uitgelegd dat ze geen pup moet nemen of haar leven aan moest passen, deze vrouw leek nergens van af te weten... dat maakt me wel boos.
Door Tanna
#3333281
TomsBorders schreef:Kaya had het in 3 dagen echt volledig begrepen, nooit een ongelukje gehad ook, dat terwijl ik me helemaal voorbereid had op 6 maanden werk.
Toen Lynn kwam dacht ik, zou het toch zo makkelijk gaan? nope, ze kunnen nog zo op elkaar lijken, Lynn plaste overal waar ze maar wou wanneer ze wou hehe, zelfs na een grote plas buiten ff naar binnen om de rest (1 druppel) los te laten. Geschockeerd van dit fenomeen kan ik er wel om lachen maar dat je niet weet wat het hebben van een pup in houd kan ik me echt zo niet voorstellen, ik neem er 2 maanden voor vrij en dat voelt dan nog te kort maar ik heb een vriend met een uitlaatservice, die werdt gebeld of hij ook pups uitlaatte, deze vrouw ging vrijdag haar pup ophalen en moest maandag natuurlijk gewoon weer 9 uur werken. Hij heeft haar erg boos uitgelegd dat ze geen pup moet nemen of haar leven aan moest passen, deze vrouw leek nergens van af te weten... dat maakt me wel boos.
Houd op, dat snap je toch echt niet, hè? Ik kwam een paar jaar geleden toen ik vlees ging halen een vrouw tegen met een Deense dog van 8 weken . Haar pup ging ook rauw vlees eten want ze wilde wel heel goed voor hem zorgen ::) . Ze vertelde dat hij net een dag bij haar was en dat ze een hele week vrij had genomen, daarna ging ze weer 5 dagen werken en moest hij zichzelf maar zien te redden :'( :'( :'( . Daar word je toch heel treurig van............
Door src_esther
#3333305
Ko kwam hier toen hij 14 maanden was vanuit het asiel. Geen 1x heeft hij een plas in huis gedaan, behalve een deemoedsplasje. En de tuin ook niet, alleen als een bezoekhond een plasje doet, dan moet hij er ff overheen. Ook in de tuin van anderen plast hij niet. Kotsen wil hij buiten het hek maar doet hij soms in de tuin. Ik vind het onvoorstelbaar maar zelfs met diarree geeft hij aan dat hij eruit moet en spurt dan naar het hek, wacht tot ik het open doe en zoekt snel een plekje in de berm uit de buurt van de tuin. Heel blij mee.
Er komt hier soms een hond op bezoek die vind het nodig om hier in de tuin te poepen en piesen en dan is ze net daarvoor uitgelaten... >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door