Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3332405
Ik kreeg voor de tweede keer vandaag een mail van het CJIB. Of nou ja, mensen die zich voordoen als.
Ze schrijven dat je NU moet betalen (eerste en tweede keer ging het om 220€) anders bevriezen ze je rekening. Veel mensen trappen erin en ik had gelukkig de eerste keer de heldere geest om even te bellen. Het is blijkbaar zo bekend dat het een optie is in het telefoon menu. Ook nu toch maar ff gecheckt en het staat ook op de website.
Dus pas ermee op. :-X
Door Kuikuhnek
#3332562
Die sturen nooit mail mbt het betalen van een bekeuring.
Het kenteken van de auto staat er ook niet bij.
En vaak kan je ook betalen met bitcoins, ook een teken dat het niet klopt.
Ook een hele leuke is een mail van je creditcard maatschappij.
Dat er iets niet goed gegaan is en je even moet inloggen anders wordt de kaart onbruikbaar.
Als je ook maar even twijfelt, direct bellen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3332688
Nu krijg ik nooit bekeuringen voor te hard rijden, want daar heb ik op mn fiets geen last van, maar het is toch logisch dat het niet klopt?
Stel, je rijdt ergens te hard. Kenteken wordt geregistreerd, blabla, bekeuring aan je broek. Dan weten ze toch je mailadres niet?
Maar stel nu dat ze dat mogelijkerwijs wel zouden hebben. Dan hebben ze toch echt totaal geen macht om je betaalrekening bij de bank te bevriezen?
Door Kuikuhnek
#3332729
Klopt en als je een beetje logisch nadenkt dan is het ook duidelijk.
Maar, die mails zien er verdomd goed uit, komen onverwacht, worden vaak in de nacht gestuurd en dan lezen de meeste hem in de ochtend.
Als je dan al wat onzeker bent is de kans groter dat je voor schut gaat.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3332732
Kuikuhnek schreef:Klopt en als je een beetje logisch nadenkt dan is het ook duidelijk.
Maar, die mails zien er verdomd goed uit, komen onverwacht, worden vaak in de nacht gestuurd en dan lezen de meeste hem in de ochtend.
Als je dan al wat onzeker bent is de kans groter dat je voor schut gaat.
Maar het gaat toch vaak om aanzienlijke bedragen en dan vind ik het best onvoorstelbaar dat mensen dan zomaar €250 gaan overboeken.
Door eelke
#3332738
Angelique schreef:Maar het gaat toch vaak om aanzienlijke bedragen en dan vind ik het best onvoorstelbaar dat mensen dan zomaar €250 gaan overboeken.
Degene die ik krijg gaan om 3 km/h te hard en dan 40,- ofzo.

Maar dan nog snap ik het ook niet goed, maar goed, blijkbaar blijft het gebeuren...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door