Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3332028
Mandarijn schreef:De vloek van de Olympische 10km rust op Kramer. Weer geen gouden plak voor hem. Nu ging het schaatsend echt niet. Hij kon de rondjes 30.2 niet rijden.
Het was zijn 4e Olympische 10km waar hij voor goud ging en waar het mis ging.
Ja, vreselijk sneu is dat. Waarschijnlijk vormt alleen al de gedachte aan de 10 km ('ik moet winnen, ik moet winnen') een rem. Ik hoop maar dat hij niet de geschiedenis in zal gaan als 'de man die alleen nog goud op de 10 km moest veroveren maar faalde', maar gewoon als de man die hij is, namelijk 'de man die een triljoen Olympische medails bijeenschaatste'.
Door Mandarijn
#3332030
Anne in Zweden schreef:Ja, vreselijk sneu is dat. Waarschijnlijk vormt alleen al de gedachte aan de 10 km ('ik moet winnen, ik moet winnen') een rem. Ik hoop maar dat hij niet de geschiedenis in zal gaan als 'de man die alleen nog goud op de 10 km moest veroveren maar faalde', maar gewoon als de man die hij is, namelijk 'de man die een triljoen Olympische medails bijeenschaatste'.
De beste schaatser ooit. Als je alle WK en EK medailles meerekent.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3332038
Mandarijn schreef:De beste schaatser ooit. Als je alle WK en EK medailles meerekent.
Dat blijft ie toch gewoon?

Nou, wij als Belgen hebben 1 goede schaatser en die heeft al 3x top 10 geschaatst. Deze keer 8e, met 3sec trager dan Kramer.
Nou mag Kramer dan nog 'slecht' gereden hebben, ik vind dat heel erg knap van onze Swings! Applausje! :biggrin2:
Door Mandarijn
#3332041
pearlsofpassion schreef:Dat blijft ie toch gewoon?

Nou, wij als Belgen hebben 1 goede schaatser en die heeft al 3x top 10 geschaatst. Deze keer 8e, met 3sec trager dan Kramer.
Nou mag Kramer dan nog 'slecht' gereden hebben, ik vind dat heel erg knap van onze Swings! Applausje! :biggrin2:
Nou veel Nederlanders kennende met hun commentaar wordt daar overheen gestapt en gaat het alleen over de foute wissel in 2010 en het niet winnen van een gouden OS medaille op de 10km, terwijl hij heel veel heeft gewonnen heeft.

Bart ging lekker, alhoewel ik hem toch een hogere plek gegund had
Door eelke
#3332054
Ohh oohh die foute wissel toen...toen keken we ook, en ben ik snachts wakker geworden, aan mijn vriend vragend om de rondetijden! Die natuurlijk geen idee had waar het over ging zo midden in de nacht. Toen ik echt wakker werd, dacht ik ook, oeps, en ben ik maar weer verder gaan slapen.

Maar, ehm, doet ie het op andere wedstrijden wel goed, die 10 km?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3332061
eelke schreef:Maar, ehm, doet ie het op andere wedstrijden wel goed, die 10 km?
Hij werd gedurende zijn carrière 5 x wereldkampioen op die afstand. :-\
Door src_esther
#3332117
Mandarijn schreef:De vloek van de Olympische 10km rust op Kramer. Weer geen gouden plak voor hem. Nu ging het schaatsend echt niet. Hij kon de rondjes 30.2 niet rijden.
Het was zijn 4e Olympische 10km waar hij voor goud ging en waar het mis ging.
Een vloek ja, dat is ook wat ik dacht.
Reed hij vorig jaar nog het baanrecord daar en vandaag kwam hij daar niet eens in de buurt. Ik vond hem trouwens heeeel bleekjes...
Door Cathelijn
#3332128
Vandaag de 5 km dames met de grote verrassing van het OKT: Esmee Vissers. Zij zou zomaar een medaille kunnen halen en nu Sablikova niet in allerbeste doen is, wie weet wat er mogelijk is?
En verder een primeur: de eerste Nederlandse bij het Skeleton.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3332133
Ben benieuwd wat de skeletonster gaat laten zien. Vorig jaar bij de wereldbeker wedstrijd op deze baan werd zij 3e dus de baan ligt haar wel :)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3332155
Wat een prestatie van Visser! Baanrecord :D

Sablikova en voronina hebben achterstand op esmee. Zou zij dan ook nog goud pakken? :o

Edit: van der weijde helaas op 19 honderdste 4e. Maar Visser pakt goud :D :D ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3332214
Helaas vandaag niet kunnen kijken vanwege een sollicitatiegesprek dat net op dat tijdstip plaatsvond. Gelukkig niet voor niets, want ik ben wel aangenomen. ;D
Maar wel weer een superprestatie van een Nederlandse schaatsster!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door