Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3330799
Siberienne schreef:Die vraag stel ik me op het moment. Eigenlijk wil ik hier nog niet weg, en toch...
En dan denk ik ‘waar zou ik willen wonen’ ?

Niet in de Randstad. Dat is ons te druk.
Maar waar dan wel?

Dus BP; waar is het mooi wonen voor mensen met honden, die graag buiten zijn, van rust houden, afwisseldend landschap en in de buurt van een ziekenhuis? Ik heb wel wat dingen in mijn hoofd maar misschien vergeten we wat ;)
Als ik 'Midden-/Noord-Zweden' zeg, begin je zeker te lachen? :biggrin2: Toch is het zo, vraag maar aan Kim. :D Huizen en grond kosten hier bovendien geen scheet. Het kan er wat wit en koud worden in de winter, maar daar zal een husky-eigenaar niet wakker van liggen. En alles is relatief. Wij hebben vanmiddag bij stralende zonneschijn buiten geluncht, bij -18. Muts op, sjaal om, handschoenen aan, en snel eten anders bevriest je maaltijd. ;D Maar daar kun je zooo gelukkig van worden! :biggrin2:
#3330818
Anne in Zweden schreef:Als ik 'Midden-/Noord-Zweden' zeg, begin je zeker te lachen? :biggrin2: Toch is het zo, vraag maar aan Kim. :D Huizen en grond kosten hier bovendien geen scheet. Het kan er wat wit en koud worden in de winter, maar daar zal een husky-eigenaar niet wakker van liggen. En alles is relatief. Wij hebben vanmiddag bij stralende zonneschijn buiten geluncht, bij -18. Muts op, sjaal om, handschoenen aan, en snel eten anders bevriest je maaltijd. ;D Maar daar kun je zooo gelukkig van worden! :biggrin2:
Zeker als je weer naar binnen mag ;D
#3330846
Lizzy schreef:Ik zou ook wel terug willen naar Brabant. Kom ik vandaan en daar ligt mijn hart. Ik zou wel in de buurt van Den Bosch willen wonen (daar kom ik trouwens niet vandaan, ik kom uit Halsteren), maar dat is te duur. Ik zou ook wel in de buurt van Tilburg willen wonen want daar woont m'n zus. Maar dat is ook te duur. Mijn broer woont in Steenbergen, daar zou ik ook wel willen wonen. Maar vrijstaande huizen met een stukje grond in Brabant? Niet met ons budget. Dus ik kies voor Groningen/Duitse grens gebied alleen krijg ik Leo niet mee. Damn :biggrin2:

Maar ik zeg dus ook Brabant!
Joh! Dat wist ik niet! (Of heb ik niet onthouden). Nou, als je eens op de koffie gaat bij je broer, wij hebben ook koffie, en dan mag je je dames ook best hier ff achterlaten hoor ;)

Als jullie écht wat zoeken geef maar ff een seintje, ik vind funda kijken heeeeeeeeeeeel leuk ;D
#3330850
eelke schreef:Joh! Dat wist ik niet! (Of heb ik niet onthouden). Nou, als je eens op de koffie gaat bij je broer, wij hebben ook koffie, en dan mag je je dames ook best hier ff achterlaten hoor ;)

Als jullie écht wat zoeken geef maar ff een seintje, ik vind funda kijken heeeeeeeeeeeel leuk ;D

Was dat voor mij of voor Lizzy? ;) :)
Funda kijken is ook leuk ! Ik laat zeker weten wal het serieus wordt !
#3330852
Anne in Zweden schreef:Als ik 'Midden-/Noord-Zweden' zeg, begin je zeker te lachen? :biggrin2: Toch is het zo, vraag maar aan Kim. :D Huizen en grond kosten hier bovendien geen scheet. Het kan er wat wit en koud worden in de winter, maar daar zal een husky-eigenaar niet wakker van liggen. En alles is relatief. Wij hebben vanmiddag bij stralende zonneschijn buiten geluncht, bij -18. Muts op, sjaal om, handschoenen aan, en snel eten anders bevriest je maaltijd. ;D Maar daar kun je zooo gelukkig van worden! :biggrin2:
Oh ja, van vreugde... ik was ooit al een heel eind met een baan in zuid Zweden (goteborg) maar manlief wilde niet... was toen voor hem niet makkelijk werk te vinden op zijn terrein..
#3330854
Siberienne schreef:Was dat voor mij of voor Lizzy? ;) :)
Funda kijken is ook leuk ! Ik laat zeker weten wal het serieus wordt !

Ooooohh ja ook voor jou hoor als je naar hier in de buurt wilt ;D op funda naar huizen kijken aan de andere kant van nederland vind ik iets minder leuk, doe liever gluren bij de buren ;)
En de koffie telt natuurlijk ook. Alleen heb jij geen dames, maar Joep is ook gastvrij naar heren dus dat kan ook best hoor ;D
#3330858
eelke schreef:Ooooohh ja ook voor jou hoor als je naar hier in de buurt wilt ;D op funda naar huizen kijken aan de andere kant van nederland vind ik iets minder leuk, doe liever gluren bij de buren ;)
En de koffie telt natuurlijk ook. Alleen heb jij geen dames, maar Joep is ook gastvrij naar heren dus dat kan ook best hoor ;D
Ik kan jouw lieve Joep mijn meneren niet aandoen denk ik ;D

Oh ja, ik bedoelde ook, stel dat we jouw kant op zouden gaan. Gluren hij de buten is leuker en lokale kennis kan soms handig zijn. Wij waren ooit helemaal Fliefd op een prachtig huis op funda, stond er een stinkende ouderwetse kippenschuur vlak achter....
#3330861
Siberienne schreef:Ik kan jouw lieve Joep mijn meneren niet aandoen denk ik ;D

Oh ja, ik bedoelde ook, stel dat we jouw kant op zouden gaan. Gluren hij de buten is leuker en lokale kennis kan soms handig zijn. Wij waren ooit helemaal Fliefd op een prachtig huis op funda, stond er een stinkende ouderwetse kippenschuur vlak achter....
Ja hoor, en als ik ff poolshoogte moet gaan nemen moet je het ook maar zeggen :D

Zijn jouw meneren zo vervelend dan ja? Och, jouw meneren kunnen natuurlijk altijd wel in de tuin als ze zich daar gedragen, als je toch behoefte hebt aan koffie.
#3330873
eelke schreef:Ja hoor, en als ik ff poolshoogte moet gaan nemen moet je het ook maar zeggen :D

Zijn jouw meneren zo vervelend dan ja? Och, jouw meneren kunnen natuurlijk altijd wel in de tuin als ze zich daar gedragen, als je toch behoefte hebt aan koffie.
Stelletje etterbakken zijn het ;) en wat versta jij onder ‘zich gedragen’? Spot graaft kuilen en kan over hekken van 1;80 heen :biggrin2: maar verder zijn ze best braaf :biggrin2:

Maar effe serieus; ze zijn wel altijd met 2-tegen-1 en ik ga er gewoon nooit op voorhand vanuit dat het goed gaat. Meestal is het even ‘babbelen’ waarbij er soms wel wat gegrauwd en gesnauwd kanworden, en Joep lijkt me vrij zachtaardig, vandaar. Die schrikt zich waarschijnlijk kapot ;)
#3330881
Siberienne schreef:Die vraag stel ik me op het moment. Eigenlijk wil ik hier nog niet weg, en toch...
En dan denk ik ‘waar zou ik willen wonen’ ?

Niet in de Randstad. Dat is ons te druk.
Maar waar dan wel?

Dus BP; waar is het mooi wonen voor mensen met honden, die graag buiten zijn, van rust houden, afwisselend landschap en in de buurt van een ziekenhuis? Ik heb wel wat dingen in mijn hoofd maar misschien vergeten we wat ;)
Jij was laatst toch een weekje in Groningen? Dan ben je vast door Drenthe gekomen. Of was dat iemand anders? :-[

Hoe dan ook, wij wonen in Noord Drenthe. Twintig autominuten naar Assen (1zkh), twintig naar Groningen (2zkh). Ik zit met vijf minuten in het bos, kan ook vanuit het dorp lekker wandelen. Zie hier regelmatig iemand met sledehonden voor de step, dus dat zit wel ok. Niet dat ik er verstand van heb..... ;D
De huizen zijn idd niet zo duur en er is (nog) geen overspannen markt.

Wij komen vanuit de Randstad en wonen hier nu bijna 17 jaar. Ik hoef niet meer terug.

Succes met je zoektocht! :)
#3330904
Siberienne schreef:Die vraag stel ik me op het moment. Eigenlijk wil ik hier nog niet weg, en toch...
En dan denk ik ‘waar zou ik willen wonen’ ?

Niet in de Randstad. Dat is ons te druk.
Maar waar dan wel?

Dus BP; waar is het mooi wonen voor mensen met honden, die graag buiten zijn, van rust houden, afwisseldend landschap en in de buurt van een ziekenhuis? Ik heb wel wat dingen in mijn hoofd maar misschien vergeten we wat ;)
Ik zou zeggen N-H . Wel Randstad , maar als je de plekjes eenmaal weet dan is het hier fijn wandelen
Wij wonen wel in een woonwijk , klein hofje met 14 huizen . Binnen 25 minuten in A-Dam - Alkmaar - Haarlem met het OV
Maar wel ""de groene long "' ik wandel de deur uit en ik kan een wandeling van een uur , van 2 uur of van 3,5 uur maken
In voorjaar en zomer is het wel wat drukker , maar dan ga ik lekker vroeg en kom hooguit een fietser of trimmer tegen
En liever een fietser of trimmer dan een stoeptegel met hond(en)
Het merendeel wordt in de wijk uitgelaten ( rondje om de kerk )
Pakken we de auto dan zijn er ook meer dan voldoende polders waar je kan fietsen - steppen of wandelen met de honden , en het is lekker overzichtelijk
Strand is dichtbij , bos idem . Maar het is wel zo dat je de tijden aan moet passen . Zeker in voorjaar /zomer
Hoe later op de dag hoe meer mensen erop uit gaan . Er is natuurlijk wel een soort van top vijf , het grootste gros gaat bv richting Egmond , Bergen , Schoorl
Maar de ware rustzoeker niet , en van deze mensen heb je dus ook geen last
#3330906
-Annemarie- schreef:Jij was laatst toch een weekje in Groningen? Dan ben je vast door Drenthe gekomen. Of was dat iemand anders? :-[

Hoe dan ook, wij wonen in Noord Drenthe. Twintig autominuten naar Assen (1zkh), twintig naar Groningen (2zkh). Ik zit met vijf minuten in het bos, kan ook vanuit het dorp lekker wandelen. Zie hier regelmatig iemand met sledehonden voor de step, dus dat zit wel ok. Niet dat ik er verstand van heb..... ;D
De huizen zijn idd niet zo duur en er is (nog) geen overspannen markt.

Wij komen vanuit de Randstad en wonen hier nu bijna 17 jaar. Ik hoef niet meer terug.

Succes met je zoektocht! :)
Ik mag binnenkort week naar Groningen ;-) dus goed onthouden! Klinkt ook goed
Laatst gewijzigd door Siberienne op ma 05 feb 2018, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door