Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3330314
Er heerst wel degelijk iig in Den Haag een heel gemeen maag/darm virus. Misty doodziek geweest, honden van mijn collega idem, een nakomeling van Revy is zelfs opgenomen geweest een dag en wat ik zoals lees :-X
Afijn kip heb ik genoeg, gisteren gehaald bij Halimas, hele mooie kleine rugstukjes. Zal je wel even de foto appen. Je bent meer dan welkom om een zak op te halen. Iets van 3-5kg.
#3330318
Cindy de Wolf schreef:Er heerst wel degelijk iig in Den Haag een heel gemeen maag/darm virus. Misty doodziek geweest, honden van mijn collega idem, een nakomeling van Revy is zelfs opgenomen geweest een dag en wat ik zoals lees :-X
Afijn kip heb ik genoeg, gisteren gehaald bij Halimas, hele mooie kleine rugstukjes. Zal je wel even de foto appen. Je bent meer dan welkom om een zak op te halen. Iets van 3-5kg.
Ohhh, wat ben je toch een lieverd :-* !!! Maar ik heb wel kipkarkas, volgens mij wel 30 kg ofzo! Alleen zit het allemaal in de vriezer dus dat is stijf bevroren en Fritzi wilde vanmiddag NU meer en eer dat ik karkasjes ontdooit heb.... Nou ja, ze moet maar even wachten. Leo haalt nu kippenvleugels, die gaan we te pletter slaan en dan hopen dat ze die ook lust.

Daarnet een gekookt ei geprobeerd. Ook heel bleh.

Het klinkt misschien een beetje gek maar ik ben ergens blij dat er wat heerst. Niet fijn natuurlijk maar ja, als m'n hond zo ziek is en ze wil niet eten, is apathisch, diarree en overgeven: dan roept er een duiveltje in mijn oor "duim maar dat het niet de ziekte van Weil is" :-X . Wanneer is Misty ziek geweest Cindy?

Ze heeft geen koorts trouwens. En ze drinkt wel, maar ze krijgt natuurlijk nooit het vocht binnen dat ze normaal binnen krijgt (als ze ook een kilo verse voeding per dag naar binnen werkt). Dus vanmiddag een plas die echt puur wit was van het uraatgruis :-X . Ook niet fijn. Ik heb haar daarom vandaag wat extra bouillon (met een spuitje) gevoerd, waar ik een snufje Himalaya zout heb ingedaan.... Kl*te uraat ook.....
#3330330
eelke schreef:Ja gisteren op tv ging het over teken, dan telt dat ook wel voor Weil zou ik denken... Maar dat zijn andere symptomen toch?
Deels wel ja.

Symptomen ziekte van Weil (hond)
Honden met Leptospirose kunnen de volgende klachten vertonen:
Apathie
Niet eten
Braken en diarree (soms met bloedbijmenging)
Geelzucht
Koorts
Gewrichts- en spierpijn
Veel drinken en plassen (nierfalen) tot zelfs het stoppen van de urineproductie
Neurologische afwijkingen
Slijmvliesbeschadigingen van bek, ogen en geslachtsdelen

Nou, toen Fritzi eergisteren helemaal stijf met bolle rug liep (en dus al diarree had en moest overgeven en niet wilde eten en niks niks niks wilde) kreeg ik het toch wel een beetje benauwd.
#3330341
Lizzy schreef:Deels wel ja.

Symptomen ziekte van Weil (hond)
Honden met Leptospirose kunnen de volgende klachten vertonen:
Apathie
Niet eten
Braken en diarree (soms met bloedbijmenging)
Geelzucht
Koorts
Gewrichts- en spierpijn
Veel drinken en plassen (nierfalen) tot zelfs het stoppen van de urineproductie
Neurologische afwijkingen
Slijmvliesbeschadigingen van bek, ogen en geslachtsdelen

Nou, toen Fritzi eergisteren helemaal stijf met bolle rug liep (en dus al diarree had en moest overgeven en niet wilde eten en niks niks niks wilde) kreeg ik het toch wel een beetje benauwd.
Ja snap ik wel. Wilde ze de vleugels?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door