Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3329582
In december werd er een windhondpup gevonden in Amerongen. Niet te geloven gewoon. de Vindster heeft Podencoworld benaderd om te vragen of zij wisten waar dit hondje woonde. Deze stichting heeft toen alle zeilen bijgezet om te kijken of ze vermist werd en hebben haar overal als gevonden gepubliceerd.
Helaas niemand meldde zich en in het huis waar ze opgevangen werd hadden ze niet langer plek voor haar.
Opeens bedacht ik ... ach ik heb Podencootjes op leeftijd hier is het rustig.. zal ik haar opvangen?Zo gezegd zo gedaan. En nu is ze sinds december bij mij.
Tot nu is ze helemaal bij gekomen. wat een schat is het. en sinds vorige week staat ze dan ook officieel ter adoptie omdat zich helemaal niemand gemeld heeft die haar mist.
Ik kan het werkelijk niet begrijpen ze is zachtaardig lief, aanhankelijk, pup stout en bruist van de energie. Toont tot nu toe aan de lange lijn geen jachtinstinct. en is op veilig terrein al lekker los geweest waar ze naar hartelust heeft kunnen vliegen op haar vier ranke pootjes.. lekker achter een stel andere jongere honden aan. Het is jammer voor haar dat mijn oudjes niet meer willen spelen. Hoewel dat voor haar verdere opvoeding wel goed is. Zo kan ze haar energie leren doseren. Ik moet zeggen dat ik zelf al lang vergeten was hoe energiek puppen zijn ook al is zij dan al ongeveer 8 maandjes. Doordat ze in de steek gelaten is moet ze helemaal opnieuw wennen en is tijdelijk onzindelijk. hoewel ze nu al steeds vaker goed aangeeft als ze iets moet doen. en dat is het echt direct naar buiten met madame.
Zo bijzonder dat dit hondje blijkbaar verder al een goede opvoeding heeft genoten. ze kent alle basis comando's loopt geweldig goed mee aan de lijn en vindt iedereen (mens en dier ) leuk en spannend .. ze is zo vrolijk.
Tegenwoordig hang ik savonds dus tussen drie honden op de bank. af en toe kruipt pup helemaal tegen me aan en legt haar koppie in mijn nek. Zo jammer dat ik echt niet permanent 3 honden kan hebben en zeker niet permanent een jonge naast die twee oudjes. Ze komt echt te kort en zou het zoveel beter doen als er nog een hond aanwezig zou zijn die met haar wil spelen. Maar toch als ik de mogelijkheid had gehad.. financieel. en praktisch gezien..dan had ik haar zelf willen houden. Maar goh ik ben toch blij dat ik haar nu als opvangertje mag hebben.. Weer een ervaring rijker.. dit is ze..
Pashja

#3329625
Hanny schreef:Mooi hè? En dan denk ik Zurca, ik weet van niet, maar toch?

Hanny
Ik vrees dat ze toch niet overstag gaat. Zij heeft jarenlang met honden gelopen die vanwege het wild aan de lijn moesten blijven.. Ik heb gewoon geluk gehad met mijn eigen Podenco's die hebben bijna altijd los kunnen lopen. Ze waren wel eens weg maar bleven altijd in het gebied waar we waren en meestal gewoon lekker aan het graven. naar muizen.
Pashja zal denk ik niet zo snel jagen. Ik zie nu al dat ze helemaal gaat voor een vast baasje en daar liever bij is.. Op omheind terrein blijft ze bij de honden met wie ze speelt en rent (tot nu toe) En ook in de tuin rent ze alleen maar rondjes of kijkt ze op als ze geluiden van mensen of kinderen hoort. En ja katten.. daar wil ze achter heen, maar dat is ze denk ik ook niet gewend zo'n blazend geval. (kat van de buren die graag pest, maar wel gewend is aan honden hij plaagt mijn honden ook ;D )
#3329627
Ik had haar al gezien...
Onbegrijpelijk dat zo'n hondje door iemand op straat is gezet :-\
Wat heerlijk dat ze bij jullie mag verblijven :-*

(En nee Hanny.... ;) :-* Dat er nu geen jachtpassie is, is geen "garanties" voor de toekomst. Tous kwam bij ons als "geen jager" maar toen hij meer en meer volwassen werd groeide niet alleen zijn lijf en ledematen ;) En zo ken ik meer verhalen...)
#3329629
Lekker enerverend hé...zo'n jonge langpoot in huis ;D

Het is toch bijzonder dat niemand zich gemeld heeft.... laten we maar gewoon hopen dat ze het nu dus gewoon veel beter heeft als voorheen en dat er straks een baasje voor haar opstaat die haar wel forever in huis wil halen

Tot die tijd mag jij lekker genieten van de jeugdige onbezonnenheid.... geniet ervan ;)
#3329637
Aaaaaaaah wat een lieverd :smitten: :smitten: Ik word er triest van dat iemand deze schat heeft achtergelaten :'( of dat ze niet wordt gemist door iemand >:(
Jammer dat Pashja niet bij jou kan blijven! Hoop dat ze snel een gouden mand vindt, dat verdient de schat!
Super dat jij Pashja zo lang opvangt :-*
#3329639
Ina schreef:Lekker enerverend hé...zo'n jonge langpoot in huis ;D

Het is toch bijzonder dat niemand zich gemeld heeft.... laten we maar gewoon hopen dat ze het nu dus gewoon veel beter heeft als voorheen en dat er straks een baasje voor haar opstaat die haar wel forever in huis wil halen

Tot die tijd mag jij lekker genieten van de jeugdige onbezonnenheid.... geniet ervan ;)
ja toch waren de podjes in huis vroeger als pup veel drukker.. Wat opvalt is dat ze veel gevoeliger en zachter van karakter is dan een podenco, maar ook zachter dan de whippets van een vriendin van mij.
Woon jij in Den Haag? Kan jouw langbenige schone wel los? alle whippets die ik ken kunnen dat wel en ook een heleboel van de windhonden ( ja ook geadopteerde galgo's) die ik tegenkom. Maar eerlijk gezegd in de losloop gebieden zit in principe niet echt wild. Alleen in het Haagse bos zijn konijnen. Daar laat ik mijn Podjes dus niet echt los omdat die nu eenmaal geen bordjes lezen en van het bosgedeelte waar ze los mogen naar het andere bosgedeelte gaan waar die konijnen zitten en waar honden niet los mogen. ;D
#3329640
Radja schreef:Aaaaaaaah wat een lieverd :smitten: :smitten: Ik word er triest van dat iemand deze schat heeft achtergelaten :'( of dat ze niet wordt gemist door iemand >:(
Jammer dat Pashja niet bij jou kan blijven! Hoop dat ze snel een gouden mand vindt, dat verdient de schat!
Super dat jij Pashja zo lang opvangt :-*
Ja erg he? Maar in dezelfde periode zijn er meer verlaten windhonden, maar ook andere honden en zelfs vermagerd en vastgebonden in Nederland aangetroffen. Die zijn merendeels wel door de vinders naar de asiels gebracht. Ik ben echt blij dat degene die Pashja gevonden heeft toevallig naar Podencoworld had gebeld om te vragen of ze wisten van wie deze hond was. Daarom is ze via deze stichting nu in de opvang bij mij. Bijzonder is wel dat ze haar nieuw gekregen naam al helemaal naar luistert. Ik vind deze naam ook echt bij haar passen. Al heeft ze bij mij voorlopig de bijnaam vleermuis, omdat ze als door het huis rent echt als een vleermuis vliegt met haar brindle maskertje. ;D
#3329643
Aquillo schreef:ja toch waren de podjes in huis vroeger als pup veel drukker.. Wat opvalt is dat ze veel gevoeliger en zachter van karakter is dan een podenco, maar ook zachter dan de whippets van een vriendin van mij.
Woon jij in Den Haag? Kan jouw langbenige schone wel los? alle whippets die ik ken kunnen dat wel en ook een heleboel van de windhonden ( ja ook geadopteerde galgo's) die ik tegenkom. Maar eerlijk gezegd in de losloop gebieden zit in principe niet echt wild. Alleen in het Haagse bos zijn konijnen. Daar laat ik mijn Podjes dus niet echt los omdat die nu eenmaal geen bordjes lezen en van het bosgedeelte waar ze los mogen naar het andere bosgedeelte gaan waar die konijnen zitten en waar honden niet los mogen. ;D
Aysa (Galgo) kan alleen los als ik haar kan zien en er genoeg ruimte is... hier in de wijk dus absoluut niet, maar op het strand, de dijk in Monster of bijvoorbeeld Bentwoude is het prima te doen.
Ze is ook niet echt een wegloper, ze heeft alleen meer ruimte nodig als dat er over het algemeen aanwezig is.... en ik wil absoluut niet dat ze jaagt wat ze dus zeker wel doet....op zo ongeveer alles als ze één keer op dreef is, konijnen, hazen, watervogels, vliegvogels (Ohhhh....kan ik daar niet bij :???: ) ... ze vist zelfs de vissen uit een vijver als ze de kans krijgt :o

Dus als ik haar niet kan zien gaat ze niet los nee ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door