Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3329750
Wat een bijzonder verhaal..maar wel bizar dat niemand zich meldt...zwaar bevooroordeeld natuurlijk maar als ik hier op BP lees heb ik altijd het idee dat mensen heel bewust voor een dergelijk ras kiezen en daar ook echt helemaal flieft op zijn..ik vind het zeg maar niet een standaard " impulsieve aankoop" hond waar later de asiels weer vol van zitten..onvoorstelbaar..
Maar ik weet zeker dat er een passende mand voor haar komt maar..we hopen natuurlijk met z'n allen dat dit nog even duurt want..het is wel erg leuk dat we zien hoe goed ze het doet... :D
#3329845
Summerditches schreef:Wat een bijzonder verhaal..maar wel bizar dat niemand zich meldt...zwaar bevooroordeeld natuurlijk maar als ik hier op BP lees heb ik altijd het idee dat mensen heel bewust voor een dergelijk ras kiezen en daar ook echt helemaal flieft op zijn..ik vind het zeg maar niet een standaard " impulsieve aankoop" hond waar later de asiels weer vol van zitten..onvoorstelbaar..
Maar ik weet zeker dat er een passende mand voor haar komt maar..we hopen natuurlijk met z'n allen dat dit nog even duurt want..het is wel erg leuk dat we zien hoe goed ze het doet... :D
Dat zou je denken ja, maar ik heb er zo mijn andere gedachten over laten gaan.
Deze honden worden in Nederland ook gefokt voor de illegale jacht op haas en konijn. Pashja kwam qua uiterlijk en leeftijd sterk overeen met 2 windhondenpups die begin december op marktplaats stonden met een tekst in slecht Nederlands en van 2 verschillende adverteerders. Ik heb het vermoeden dat zij eerst ook te koop is gezet, maar de feestdagen naderden en geen koper.. Wat doe je dan? Ja ook hier in Nederland worden dieren gedumpt om economische redenen. Het kost meer om de hond verder te onderhouden dan dat een steeds ouder wordende windhondkruising zonder papieren kan opbrengen. Dus weg er mee. Daarop komt nog het feit dat dit jonge meiske abnormaal gevormde dij en schouderspieren heeft, wat betekend dat ze al in gezet is op of de renbaan of mee ging op jacht. Te veel beweging voor zo'n jong ding. Ze zat dan ook vol adrenaline als ze in de eerste week kolder in dr koppie kreeg om even lekker gek te doen zat er geen rem op. Ze vloog letterlijk op hoge snelheid door de kamers en knalde dan op een gegeven moment keihard tegen tafels en kasten op. Nu na anderhalve maand is ze eindelijk tot rust te manen na een druk momentje. Ze zat echt vol adrenaline. Het heeft echt even tijd gekost voordat ze de kalmerende signalen die haar dan gaf kon op pikken. Ze werd er eerder nog gekker door. Dat was echt geen genot om te zien. In het begin waren de rondjes in de tuin op hoge snelheid en stopte niet voordat haar tong op dr tenen hing. Helemaal opgefokt. wijdopengesperde ogen. Ik kon haar ook niet tegenhouden of stoppen dan raakte ze door dolle heen. Dat opfokken doen ze ook bij honden op illegale renbanen. ( ik geef maar een gooi) Dus echt bewust gedumpt ja. Ik geloof echt dat ze nu voorlopig beter af is en we wachten rustig af tot de juiste persoon zich meldt om haar te adopteren. Wat opvalt is dat ze gek op kinderen is. Ze wil naar ieder kind. Vanmiddag zat ze nog in de tram tegen een jong kind (ik denk een jaar of 4) aan die haar helemaal wilde knuffelen. Ze bleef maar kwispelen en hing helemaal tegen dan kind aan. (van de moeder begreep ik dat ze thuis ook een hond hadden). Dus ze zou zelfs in een gezin met honden en kinderen kunnen. Als ze maar niet veel alleen hoeft te blijven. Dit karaktertje heeft echt een vast maatje nodig om ook samen te zijn, want mensen gaan ook wel eens weg naar plekken waar honden niet heen kunnen. ;)

Nb : vanmiddag bij de dierenarts zochten we haar chip (idd niet geregistreerd) weet je waar ze die ingezet hebben? Gewoon weg niet te geloven. Hoog in de nek vlak in de buurt van haar oren. Dat doet een normale dierenarts of fokker niet!
#3329858
Mijn idee was ook al dat ze gedumpt is door een illegale jager, helaas komen die tegenwoordig regelmatig op straat terecht in Nederland >:(

Wat sneu toch voor je meisje, duidelijk een 'slecht leven' gehad en hoe onwaarschijnlijk dat ze dan zo ontzettend flexibel zijn en hun vertrouwen in de mens .... zelfs mini-mensjes, niet verliezen.

En ja, met plaatsing zal rekening gehouden moeten worden met haar rugzakje, maar die plekjes zijn er echt wel.... wij hadden laatst ook een (Spaans) drakenmeisje tijdelijk in de opvang en die is me toch goed terecht gekomen.... bij mensen met nog 2 windhonden waarvan er 1 ook een draakje was, dus die twee hebben elkaar helemaal gevonden en waren binnen een paar dagen onafscheidelijk
#3330036
Ooowwww, dit soort foto´s zijn niet goed voor mij. Ik word daar altijd zo hebberig van. Wat een mooi frutseltje! Onbegrijpelijk dat iemand zo´n lief, mooi hondje wegdoet. Geniet van Pasja zolang ze nog bij je is!

Met Diego van (inmiddels) 22 maanden in huis, weet ik weer precies waarom ik niet van pups hou. Bij deze heb ik me weer plechtig voorgenomen om alleen nog maar honden van minstens 5 jaar oud te adopteren.
#3330042
Aquillo schreef:Dat zou je denken ja, maar ik heb er zo mijn andere gedachten over laten gaan.
Deze honden worden in Nederland ook gefokt voor de illegale jacht op haas en konijn. Pashja kwam qua uiterlijk en leeftijd sterk overeen met 2 windhondenpups die begin december op marktplaats stonden met een tekst in slecht Nederlands en van 2 verschillende adverteerders. Ik heb het vermoeden dat zij eerst ook te koop is gezet, maar de feestdagen naderden en geen koper.. Wat doe je dan? Ja ook hier in Nederland worden dieren gedumpt om economische redenen. Het kost meer om de hond verder te onderhouden dan dat een steeds ouder wordende windhondkruising zonder papieren kan opbrengen. Dus weg er mee. Daarop komt nog het feit dat dit jonge meiske abnormaal gevormde dij en schouderspieren heeft, wat betekend dat ze al in gezet is op of de renbaan of mee ging op jacht. Te veel beweging voor zo'n jong ding. Ze zat dan ook vol adrenaline als ze in de eerste week kolder in dr koppie kreeg om even lekker gek te doen zat er geen rem op. Ze vloog letterlijk op hoge snelheid door de kamers en knalde dan op een gegeven moment keihard tegen tafels en kasten op. Nu na anderhalve maand is ze eindelijk tot rust te manen na een druk momentje. Ze zat echt vol adrenaline. Het heeft echt even tijd gekost voordat ze de kalmerende signalen die haar dan gaf kon op pikken. Ze werd er eerder nog gekker door. Dat was echt geen genot om te zien. In het begin waren de rondjes in de tuin op hoge snelheid en stopte niet voordat haar tong op dr tenen hing. Helemaal opgefokt. wijdopengesperde ogen. Ik kon haar ook niet tegenhouden of stoppen dan raakte ze door dolle heen. Dat opfokken doen ze ook bij honden op illegale renbanen. ( ik geef maar een gooi) Dus echt bewust gedumpt ja. Ik geloof echt dat ze nu voorlopig beter af is en we wachten rustig af tot de juiste persoon zich meldt om haar te adopteren. Wat opvalt is dat ze gek op kinderen is. Ze wil naar ieder kind. Vanmiddag zat ze nog in de tram tegen een jong kind (ik denk een jaar of 4) aan die haar helemaal wilde knuffelen. Ze bleef maar kwispelen en hing helemaal tegen dan kind aan. (van de moeder begreep ik dat ze thuis ook een hond hadden). Dus ze zou zelfs in een gezin met honden en kinderen kunnen. Als ze maar niet veel alleen hoeft te blijven. Dit karaktertje heeft echt een vast maatje nodig om ook samen te zijn, want mensen gaan ook wel eens weg naar plekken waar honden niet heen kunnen. ;)

Nb : vanmiddag bij de dierenarts zochten we haar chip (idd niet geregistreerd) weet je waar ze die ingezet hebben? Gewoon weg niet te geloven. Hoog in de nek vlak in de buurt van haar oren. Dat doet een normale dierenarts of fokker niet!
Maar kan de chip niet aan de wandel zijn gegaan? Bij Fritzi zit te chip bij haar schouder. Echt afgezakt, dat ding. En ik kan 'm zo zien zitten en ik kan 'm ook voelen en serieus waar, hij knispert :-X . Die dingen schijnen trouwens heel veel ongezonder te zijn dan ze ons doen laten geloven.

We blijvend duimen voor een zachte warme mand :-*
#3330120
Aquillo schreef:Dat zou je denken ja, maar ik heb er zo mijn andere gedachten over laten gaan.
Deze honden worden in Nederland ook gefokt voor de illegale jacht op haas en konijn. Pashja kwam qua uiterlijk en leeftijd sterk overeen met 2 windhondenpups die begin december op marktplaats stonden met een tekst in slecht Nederlands en van 2 verschillende adverteerders. Ik heb het vermoeden dat zij eerst ook te koop is gezet, maar de feestdagen naderden en geen koper.. Wat doe je dan? Ja ook hier in Nederland worden dieren gedumpt om economische redenen. Het kost meer om de hond verder te onderhouden dan dat een steeds ouder wordende windhondkruising zonder papieren kan opbrengen. Dus weg er mee. Daarop komt nog het feit dat dit jonge meiske abnormaal gevormde dij en schouderspieren heeft, wat betekend dat ze al in gezet is op of de renbaan of mee ging op jacht. Te veel beweging voor zo'n jong ding. Ze zat dan ook vol adrenaline als ze in de eerste week kolder in dr koppie kreeg om even lekker gek te doen zat er geen rem op. Ze vloog letterlijk op hoge snelheid door de kamers en knalde dan op een gegeven moment keihard tegen tafels en kasten op. Nu na anderhalve maand is ze eindelijk tot rust te manen na een druk momentje. Ze zat echt vol adrenaline. Het heeft echt even tijd gekost voordat ze de kalmerende signalen die haar dan gaf kon op pikken. Ze werd er eerder nog gekker door. Dat was echt geen genot om te zien. In het begin waren de rondjes in de tuin op hoge snelheid en stopte niet voordat haar tong op dr tenen hing. Helemaal opgefokt. wijdopengesperde ogen. Ik kon haar ook niet tegenhouden of stoppen dan raakte ze door dolle heen. Dat opfokken doen ze ook bij honden op illegale renbanen. ( ik geef maar een gooi) Dus echt bewust gedumpt ja. Ik geloof echt dat ze nu voorlopig beter af is en we wachten rustig af tot de juiste persoon zich meldt om haar te adopteren. Wat opvalt is dat ze gek op kinderen is. Ze wil naar ieder kind. Vanmiddag zat ze nog in de tram tegen een jong kind (ik denk een jaar of 4) aan die haar helemaal wilde knuffelen. Ze bleef maar kwispelen en hing helemaal tegen dan kind aan. (van de moeder begreep ik dat ze thuis ook een hond hadden). Dus ze zou zelfs in een gezin met honden en kinderen kunnen. Als ze maar niet veel alleen hoeft te blijven. Dit karaktertje heeft echt een vast maatje nodig om ook samen te zijn, want mensen gaan ook wel eens weg naar plekken waar honden niet heen kunnen. ;)

Nb : vanmiddag bij de dierenarts zochten we haar chip (idd niet geregistreerd) weet je waar ze die ingezet hebben? Gewoon weg niet te geloven. Hoog in de nek vlak in de buurt van haar oren. Dat doet een normale dierenarts of fokker niet!
Laat je niet zomaar van alles wijs maken hoor, doordat we verschillende honden hebben opgevangen voor een stichting heb ik de meest vreemde verhalen gehoord over honden die op Mp en/of sites staan.
En omdat het (helaas) vaak een zielig verhaal is, geloven mensen het gelijk.

Dat er in bepaalde provincies veel windhonden gefokt worden en op Mp verkocht worden zie je zoveel. Dit hondje zou er ook zo vandaan kunnen komen....

Ik kan niet precies zien wat voor kruising het is, maar ze kan zo een kruising zijn van een whippet uit een renlijn ( wil niet zeggen dat er ‘illegaal’ meer gerent is!) en iets van Greyhound? Die hebben over het algemeen bollere bespiering dan een whippet uit een showlijn....dus er hoeft niet al per se mee gewerkt te zijn

En het moet me echt even van het hart, want ook wij krijgen hier soms termen naar ons hoofd geslingerd over onze honden/sport (wat ik nu naast me neer kan leggen maar eerder het bloed onder Mn nagels vandaan haalt...).
Er zijn veel renbanen hier in Nederland, maar er wordt echt geen geld verdiend aan de honden die daar lopen!
Die trainen daar voor de wedstrijden hier en in het buitenland.
Ja ik lees ook de kranten waar een jager met z’n honden loopt om de velden leeg te plukken, maar zoals je in je eerste post schrijft dat ze heel rustig was en geen jacht drift liet zien..... als ze was gebruikt voor de jacht had je haar waarschijnlijk niet meer terug gezien op het moment dat je haar voor het eerst los deed.

Ik hoop dat ze een liefdevol huis krijgt en tot die tijd jullie haar een beetje de tijd geven om tot rust te komen en te laten genieten van de mooie dingen in het leven.
#3330136
joel schreef:Laat je niet zomaar van alles wijs maken hoor, doordat we verschillende honden hebben opgevangen voor een stichting heb ik de meest vreemde verhalen gehoord over honden die op Mp en/of sites staan.
En omdat het (helaas) vaak een zielig verhaal is, geloven mensen het gelijk.

Dat er in bepaalde provincies veel windhonden gefokt worden en op Mp verkocht worden zie je zoveel. Dit hondje zou er ook zo vandaan kunnen komen....

Ik kan niet precies zien wat voor kruising het is, maar ze kan zo een kruising zijn van een whippet uit een renlijn ( wil niet zeggen dat er ‘illegaal’ meer gerent is!) en iets van Greyhound? Die hebben over het algemeen bollere bespiering dan een whippet uit een showlijn....dus er hoeft niet al per se mee gewerkt te zijn

En het moet me echt even van het hart, want ook wij krijgen hier soms termen naar ons hoofd geslingerd over onze honden/sport (wat ik nu naast me neer kan leggen maar eerder het bloed onder Mn nagels vandaan haalt...).
Er zijn veel renbanen hier in Nederland, maar er wordt echt geen geld verdiend aan de honden die daar lopen!
Die trainen daar voor de wedstrijden hier en in het buitenland.
Ja ik lees ook de kranten waar een jager met z’n honden loopt om de velden leeg te plukken, maar zoals je in je eerste post schrijft dat ze heel rustig was en geen jacht drift liet zien..... als ze was gebruikt voor de jacht had je haar waarschijnlijk niet meer terug gezien op het moment dat je haar voor het eerst los deed.

Ik hoop dat ze een liefdevol huis krijgt en tot die tijd jullie haar een beetje de tijd geven om tot rust te komen en te laten genieten van de mooie dingen in het leven.
Nee ik laat me niets wijs maken ik loop al langer mee. Podencoworld ken ik al heel erg lang. Pashja komt gewoon uit Nederland. Podencoworld bemiddeld alleen Podenco's. Ik schreef dat ik zelf toen ik haar opving gekeken op mp. en vond daar juist 2 pups van ongeveer dezelfde leeftijd te koop staan. Dat zette mij aan het denken. Niemand heeft dat tegen mij gezegd!

Wees gerust ik heb het niet over de mensen die in Nederland met de windhonden naar renbanen gaan en coursen. Dat is hier over het algemeen een heel ander verhaal. Juist heel leuk. :D Ik ken meerdere windhond eigenaren die coursen met diverse windhonden. Maar dat is over de grens toch al een ander verhaal. Daar zijn wel renbanen waar het niet alleen om een mooie beker of de fun gaat. Dat is ook een feit.

Er is helaas wel een groep mensen die illegaal jagen met windhonden. :thumbdown: Dat mag wel gezegd worden hoop ik.

Ze is nog niet los geweest op niet omheind terrein en waar ik met mijn Podenco's kom is geen wild. Dat scheelt.
Heb haar nog niet meegenomen naar het strand of de duinen waar wel wild zit. Ze jaagt in ieder geval de kat van de buren na. Die wel honden gewend is en er een spelletje van maakt.
Ook met windhonden waar niet mee gejaagd is kan een jachtinstinct de kop op steken als ze haas of konijn zien rennen. Dat is nu eenmaal de natuur. Dat weet ook iedere windhond eigenaar hoop ik.
Maar goed zolang ze bij mij in de opvang is krijgt ze van mij de kans om bij te komen en verder te genieten van haar pup zijn.
Ze is echt heel zachtaardig van natuur. En qua grootte ze is nu al groter dan een whippet en is nog in de groei. Er zit zeker greyhound of misschien Galgo in (maar dat verschil kan ik nog niet zien nu.
#3330137
Lizzy schreef:Maar kan de chip niet aan de wandel zijn gegaan? Bij Fritzi zit te chip bij haar schouder. Echt afgezakt, dat ding. En ik kan 'm zo zien zitten en ik kan 'm ook voelen en serieus waar, hij knispert :-X . Die dingen schijnen trouwens heel veel ongezonder te zijn dan ze ons doen laten geloven.

We blijvend duimen voor een zachte warme mand :-*
Lizzy dit is wat mijn dierenarts zei. Normaal wordt een chip gewoon lager op de nek ingezet en niet zo hoog (vlak achter de oren) en als ze aan de wandel gaan dan zakken ze. Dat is bij mijn Podenco's ook het geval. De chip was bij beiden aan het eind van de nek nog een stuk boven de schouders gezet. Bij Aquillo is ie gaan wandelen en zit al heel lang op zijn borst. Bij Estrella is die naar de rechterschouder gewandeld. Dus omlaag en niet omhoog ;)

Dank voor het duimen :D :cool: .. komt vast wel een leuk huis :cool: voor
#3331143
De lieve opvangpup Pashja is noodgedwongen door plotseling ziekte en sterven van Estrella naar een nieuw opvang gezin gegaan. Hele lieve mensen waar het zelfs meteen mee klikte. Pashja was meteen bij die mensen Ik kon zien en ook door vertellen over hun roedel dat ze heel veel van Podenco's en windhonden af weten. Hebben zelf 3 honden waarvan 1 een Podenco en 1 een galgo (de 3e ben ik vergeten) en een opvanger een Podenco Maneto. Die verschillende leeftijden hebben tussen de 4 en de 8. De galgo is 8. Voor Pashja een nieuw "tijdelijk"avontuur maar waar ze een hele mooie tijd zal hebben. Immers zijn er honden die smorgens vroeg al wel te porren zijn voor een spelletje met een enthousiaste pup. mijn oudjes moesten altijd eerst lang uitslapen en dan mocht ze een beetje stoeien met Estrella..En natuurlijk meteen met mij s morgens. Deze rust was goed voor haar, want madame had iets te veel adrenaline in haar bloed als ze maar even gespeeld had. Dan bleeft ze in het begin door razen. rennen door het huis en door de tuin.. dat was al een stuk beter.. Dus nu heerlijk tussen een grotere jongere roedel fijn verder leren. Of ze blijft daar niet lang want madame staat nu wel pas 2 weken officieel ter adoptie of.. wat ik stilletjes denk.. ze worden verliefd op haar en mag ze blijven.

Pashja ik zal haar missen, maar het is beter voor haar nu. Ze heeft net geleerd wat dood is. dat deed ze heel bijzonder. ze heeft tijdens het korte ziektebed van Estrella permanent tegen haar aan gelegen. Soms met het koppie op de achterdijen van Estrella. Ook toen ze ingeslapen werd was Pashja naast haar. een wondermooie qua uiterlijk, maar vooral qua karaktertje en gedragingen Grippetpup.
20180205_063053.jpg
tijdens het zeer korte ziekbed
20180205_063053.jpg (2.42 MiB) 1942 keer bekeken
20180205_081308.jpg
met Aquillo erbij
20180205_081308.jpg (3.02 MiB) 1942 keer bekeken
20180205_164238.jpg
Na het inslapen van Estrella
20180205_164238.jpg (2.54 MiB) 1942 keer bekeken
#3331144
Spikkelneus schreef:Ooowwww, dit soort foto´s zijn niet goed voor mij. Ik word daar altijd zo hebberig van. Wat een mooi frutseltje! Onbegrijpelijk dat iemand zo´n lief, mooi hondje wegdoet. Geniet van Pasja zolang ze nog bij je is!

Met Diego van (inmiddels) 22 maanden in huis, weet ik weer precies waarom ik niet van pups hou. Bij deze heb ik me weer plechtig voorgenomen om alleen nog maar honden van minstens 5 jaar oud te adopteren.
Ach ja.. het is druk zo'n pupsel
:D
en voor jou nog een speciale foto van de kleine dame
20180118_153222.jpg
20180118_153222.jpg (2.74 MiB) 1935 keer bekeken
20180112_222843.jpg
20180112_222843.jpg (1.77 MiB) 1935 keer bekeken
20180112_222416.jpg
20180112_222416.jpg (1.99 MiB) 1935 keer bekeken
#3331232
Ach jeetje, die foto's! :'(
Wat waren ze lief voor elkaar!!

Pasha is heel leuk, heel snel en heel gek! :biggrin2: :smitten:
En veel kleiner dan ik dacht!
Als ze al niet mag blijven bij haar nieuwe opvanggezin, dan vindt ze echt wel heel snel een nieuw baasje!

Jij hebt je best gedaan! :-*
#3331258
Joyce1985 schreef:Ach jeetje, die foto's! :'(
Wat waren ze lief voor elkaar!!

Pasha is heel leuk, heel snel en heel gek! :biggrin2: :smitten:
En veel kleiner dan ik dacht!
Als ze al niet mag blijven bij haar nieuwe opvanggezin, dan vindt ze echt wel heel snel een nieuw baasje!

Jij hebt je best gedaan! :-*
:bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door