Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3329433
Een tweedehands Nikon D5100 met 1.300 clicks.... nu maar spelen met dat ding, het kan veel meer dan mijn analoge spiegelreflex camera..

De camera:
20180123_152330.jpg
20180123_152330.jpg (4.03 MiB) 1813 keer bekeken
Een paar foto's
Mijn lieve oude schat, hoopt in april al weer 14 jaar te worden:
DSC_0004.JPG
DSC_0004.JPG (6.91 MiB) 1813 keer bekeken
En onze clown, net 5 jaar...
DSC_0041.JPG
DSC_0041.JPG (7.52 MiB) 1813 keer bekeken
Beide genieten ze nog elke dag van kvv, Rakker kan geen botwerk meer weg krijgen, zondag had hij een kippenvleugel en nadat hij het op had heeft hij een hele poos staan janken. Dit was nieg de 1e keer, maar wel de laatste keer dat hij botwerk heeft gekregen......
#3329439
Anne in Zweden schreef:Heeft Laddy wel genoeg speelgoed? :(

:biggrin2: ;D

Ah, je Rakkertje. Max wordt begin april ook 14, kraakt gelukkig nog wel probleemloos al zijn botwerk. We hebben afgesproken dat hij er nog minstens twee jaar bij doet; jij en Rakker hebben waarschijnlijk ook zo'n overeenkomst? :D
Laddy is echt sielug, die krijgt nooit speeltjes :'(

Met Rakker heb ik , toen hij 8 jaar werd, afgesproken dat er nog minstens zoveel bij moest komen.... hij wordt dus minimaal 16 ;)

Die oudjes zijn zo lief :smitten: :smitten:
#3329822
IK heb ook een D5100 gekocht in 2012 en echt heel mooie foto's mee gemaakt, welke lens heb je er bij?

Vorig jaar heb ik mezelf verwend en toen heb ik de D7500 gekocht, jeetje dat is dan weer echt een verschil hoor, maar beide camera's zijn goed. Al die instellingen gebruik ik eigenlijk niet. Mijn toestel staat op de M stand en ik stel alles zelf in. Wat wel grappig is om eens te proberen is werken met selectieve kleur:
DSC_0518.jpg
DSC_0518.jpg (121.57 KiB) 1638 keer bekeken
DSC_0508.jpg
DSC_0508.jpg (136.61 KiB) 1638 keer bekeken
DSC_0537.jpg
DSC_0537.jpg (200.17 KiB) 1638 keer bekeken
#3329847
Heerlijk toch jezelf zo'n mooi cadeau te geven.
Meteen ook heel erg leuk om jouw oude hondje te zien. Prachtige foto. overigens. Maar ook op te merken dat hij qua uiterlijk nog niet echt oud toont. Leuk hoor, Hij is net zo oud als mijn Aquillo die wordt begin april ook 14.
Hij is dovig aan het worden maar heeft nog geen staar die ik in de ogen van jouw hondje meen te ontdekken.
Ik merk overigens ook dat hij minder plezier in echt botwerk krijgt. Kip en eend, hazenribben en konijn (ook de rug) gaan nog wel, maar jonge reeribben en geitenribben wil hij niet meer. Dus ook zal ik op een gegeven moment alles maar moeten malen voor hem. (gelukkig heb ik al een prachtmolen staan die zijn werk uitstekend doet)
#3330475
M@rina schreef:IK heb ook een D5100 gekocht in 2012 en echt heel mooie foto's mee gemaakt, welke lens heb je er bij?

Vorig jaar heb ik mezelf verwend en toen heb ik de D7500 gekocht, jeetje dat is dan weer echt een verschil hoor, maar beide camera's zijn goed. Al die instellingen gebruik ik eigenlijk niet. Mijn toestel staat op de M stand en ik stel alles zelf in. Wat wel grappig is om eens te proberen is werken met selectieve kleur:

DSC_0518.jpgDSC_0508.jpgDSC_0537.jpg
mooie foto`s, Heb een 18-55 VR Kit en heb er deze week een 55-200 mm lens gekocht, die moet ik nog krijgen:
27591766_1733489003368462_873022652_n.jpg
27591766_1733489003368462_873022652_n.jpg (90.87 KiB) 1489 keer bekeken
De hobby moet nog betaalbaar blijven, had liever een kleiner diafragma gehad bij de telelens, maar goed, er moet iets te wensen overblijven......... mis nu mijn telelens al.

Alles is wel 2e hands, maar een fototoestel die nog geen 1.300 clicks heeft gemaakt, is voor mij nog nieuw ;)
#3330482
Aquillo schreef:Heerlijk toch jezelf zo'n mooi cadeau te geven.
Meteen ook heel erg leuk om jouw oude hondje te zien. Prachtige foto. overigens. Maar ook op te merken dat hij qua uiterlijk nog niet echt oud toont. Leuk hoor, Hij is net zo oud als mijn Aquillo die wordt begin april ook 14.
Hij is dovig aan het worden maar heeft nog geen staar die ik in de ogen van jouw hondje meen te ontdekken.
Ik merk overigens ook dat hij minder plezier in echt botwerk krijgt. Kip en eend, hazenribben en konijn (ook de rug) gaan nog wel, maar jonge reeribben en geitenribben wil hij niet meer. Dus ook zal ik op een gegeven moment alles maar moeten malen voor hem. (gelukkig heb ik al een prachtmolen staan die zijn werk uitstekend doet)
Tjonge, jouw Aquillo ook al weer bijna 14 :o Ja, er waren toen een behoorlijk aantal honden van ongeveer Rakker's leeftijd toen ik begon met vers voer. Rakker krijgt het nu sinds hij ruim 2 is, ruim 11 jaar en ik wijd het daaraan dat hij nog zo goed in zijn vacht zit. Hij heeft idd behoorlijk staar, is mij soms ook kwijt als we wandelen. Ik heb het idee dat hij nog schaduwen ziet en als hij dan een stel benen ziet lopen dan gaat hij daar achteraan, dan merkt hij niet dat ik een ander pad heb genomen....... even roepen, dan zie je hem een beetje verbaasd kijken en hobbelt weer achter mij aan. Hij wordt ook dover. Maar zijn neus werkt nog optima forma! Elke grasspriet moet nog steeds besnuffeld worden ;D Het is ook wel leuk het verschil tussen Rakker en Laddy te zien, Rakker loopt altijd te "stofzuigen", terwijl Laddy zijn kop in de wind gooit en op die manier luchtjes filtert....... terwijl het toch beide nauw verwante rassen zijn :D Ik geniet dagelijks dubbel dat mijn Rakker er nog is en voor zover ik weet nog goed gezond is (hij heeft wel artrose, krijgt daar een 1/4 rimadyl voor en 2 ml flexijoint door zijn eten en hij loopt nog als een kievit daarop). Die oudjes zijn zo speciaal......... :smitten:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door