Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3329193
Ik meld het toch maar even ..ik heb al jaren voor 2 honden de (dure) Proteq verzekering..ik weet dat Proteq onderdeel was van Reaal maar sindskort zijn ze ook helemaal " over" ..
Omdat ik wat te declareren had liep ik ook eens door de (nieuwe) website..en ging ik voor de fun mijn hond aanmelden...
Jane, Amerikaanse Bulldog teef van 4 jaar (voor dit soort honden risico leeftijd) de hoogte vorm van uitkering (90% tot 5000 euries per jaar) en € 150,- eigen risico op jaar basis....Wat denk je..
Bijna 20 euro per maand !!!! voordeliger..en dan zitten in tegenstelling tot mijn huidige verzekering castratie/sterilisatie inbegrepen en ook nog eens 65,00 preventieve zorg dat je b.v .aan entingen mag besteden..

Reaal gebeld..naar mijn mening eerlijke medewerkster gesproken zij kon uiteraard heel makkelijk 1:1 mijn huidige polis vergelijken met de " nieuwe " van Reaal..ze gaf me groot gelijk..
Dus mochten er nog mensen bij Proteq zitten..een klein vergelijk..is niet verkeerd
#3329196
Proteq heeft bij mij totaal afgedaan toen wij als fokkers het bericht kregen dat "verzekerd het nest uit" aan heeft gepast in deze pieremegoggel :

===

Beste eigena(ren) van Siamsa,

U doet mee aan onze pilot Verzekerd het nestje uit. Uw pups gaan inclusief een verzekering mee met de nieuwe eigenaar. We hebben de ervaringen van de test periode geëvalueerd en moeten besluiten om het per 1 december jl. anders in te gaan richten.

Het blijkt dat voor ons het administratieve proces nog niet goed loopt. Ook is gebleken dat de huidige kortingspercentages niet passen in onze strategie. Nuttige inzichten, maar het betekent wel dat het anders moet.

Daarnaast introduceren wij vandaag onze nieuwe verzekering, met nieuwe voorwaarden en nieuwe producteigenschappen. Meer informatie is vinden op reaaldierenzorg.nl

De pilot verzekerd het nestje uit

U kunt uw pups verzekerd het nestje uit laten gaan in ons nieuwe Reaal Dier & Zorg verzekering. De korting die u ontvangt is €50,- op de jaarpremie incl. assurantiebelasting en poliskosten.

De keuze van vergoedingspercentage en eigen risico is aan u. Zelf mag u dus kiezen welk product u voor uw pups af gaat sluiten, u krijgt een vaste korting van €50,-

Het stappenplan om de verzekeringen aan te vragen voor pups uit uw kennel ontvangt u als bijlage bij deze brief.

Productaanbod

We hebben een nieuwe verzekering geïntroduceerd, de Reaal Dier & Zorg Basisverzekering. De Bewust en Comfort verzekering kan niet meer afgesloten worden. Fokkers die deelnemen aan Verzekerd het nestje uit, kunnen de pup verzekerd meegeven met de Reaal Dier & Zorg Basisverzekering. In de Basisverzekering zit o.a. vergoeding van castratie / sterilisatie, heupen & ellebogen en Preventief a € 65 per 12 maanden. Onder preventief verstaan we: entingen, titeren, parasietenbestrijding en gezondheidsonderzoeken.

Ter info hebben we een pupmapje “verzekerd het nestje uit” toegevoegd.

Wat betekent het voor u

We realiseren ons dat deze pilot anders is dan zoals we begonnen zijn.

Heeft u vragen neem gerust contact met ons op via [email protected].

Met vriendelijke groet.

Team Verkoop
Reaal Dier & Zorg

==== bla bla bla

Dus ik schreef terug (want echt, op zoiets stoms zit geen fokker te wachten):

Beste Reaal Dier & Zorg,
Met deze verandering en de andere veranderingen die jullie door hebben gevoerd zal ik voortaan mijn pupkopers adviseren hun pup ergens anders te verzekeren.
Met groet, Lizzy Plat-Coelers

====

Beste Lizzy,

We vinden het ook heel vervelend om je dit bericht te moeten geven. In ons nieuwe product hebben we hele andere vergoedingen. Omdat eigenaren het belangrijk vinden dat preventieve zorg en de castratie of sterilisatie gedekt zijn hebben we dit in ons product opgenomen. Dit hebben we ook moeten doorberekening in de premie. Om de premie betaalbaar te houden voor al onze klanten, hebben we ook kritisch moeten kijken naar de kortingen die we kunnen geven. We zijn tot de conclusie gekomen, dat als we de bestaande kortingsstructuur zouden behouden, de premie teveel zou stijgen. Daarom is voor iedereen de kortingsstructuur flink aangepast. We begrijpen dat dit teleurstellend is maar we hebben zo voor iedereen de premie zo betaalbaar mogelijk kunnen houden.

Met vriendelijke groet,
Reaal Dier & Zorg
Team Verkoop

====

Dus ik teruggestuurd:

Beste Reaal Dier & Zorg,
Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om met jullie in discussie te gaan. Want jullie doen net alsof ik uit een ei kom. Premie zo laag mogelijk houden? Schei toch uit, daar trapt toch niemand meer in? Aandeelhouders zo tevreden mogelijk houden, dus winst maken. Dat komt dichter bij de waarheid. En dat wel over de rug van de hond. Want het castreren van honden mag dan voor uw klant fijn zijn, voor de hond zelf is dat helemaaaaal niet het geval. Bent u zo slecht op de hoogte van de kwalijke en schadelijke bijwerkingen van castratie bij reu/teef?

Ik blijf mijn pupkopers gewoon weer adviseren om zelf een spaarpot aan te leggen.
Groet, Lizzy

====

Daar heb ik vanzelfsprekend geen reactie meer op gekregen. En het was nog niet zo lang geleden dat mevrouw Proteq hier voor "pup verzekerd de deur uit" de hele middag heeft gezeten, ongeveer 20 kg foldermateriaal en boekjes heeft achtergelaten dat nu zo in de prullenbak kon.

Draak van een verzekeringsmaatschappij.
#3329199
Als ik de nieuwe verzekering neem, moet ik juist meer betalen. wel zo'n 3 tot 5 euro per hond.
Nieuw is;
erfelijke gebreken worden vergoed en eigen risico per jaar ipv per 3 maanden.En inderdaad de castratie/sterilisatie.

Dus ja dat het dan duurder is geworden is logisch....
#3329200
Lizzy dat is een slecht verhaal voor jouw situatie.balen....
ik zat destijds ..zo'n 4 en 6 jaar geleden..met een hondensoort dat op gewicht / soort bijna overal geweigerd werd v.w.b. dekking van orthopedische operaties alleen Proteq heeft nooit moeilijk gedaan..ja ik betaal een torenhoge premie maar ik heb werkelijk nooit narigheid of gedoe gehad met declaraties..ook niet bij gecompliceerde operaties etc.
Dus echt veel keuze had ik niet en het zou in mijn geval ook niet fair zijn om over ze te klagen..Voor alles wat ik met ze van doen heb gehad heb ik echt 0 klagen...

Ik lijk nu alleen door de switch van Proteq naar Reaal en het opnieuw afsluiten van een polis meer te krijgen voor zo'n 23,00 per hond minder..dat vond ik voor de misschien weinige Proteq klanten ;) toch het vermelden waard...
#3329201
chery schreef:Als ik de nieuwe verzekering neem, moet ik juist meer betalen. wel zo'n 3 tot 5 euro per hond.
Nieuw is;
erfelijke gebreken worden vergoed en eigen risico per jaar ipv per 3 maanden.En inderdaad de castratie/sterilisatie.

Dus ja dat het dan duurder is geworden is logisch....

En 65,00 preventieve zorg per jaar..dat mag je b.v. aan entingen besteden..die zijn bij mijn huidige verzekering nu 0 vergoed en omdat wij bij het water zijn gaan wonen vind ik Weil elk jaar wel een must en..ik heb dan voor de berekening voor 90% vergoeding gekozen..terwijl ik bij Proteq de BTW vergoeding heb en dat is ook vaak 21%
#3329213
Summerditches schreef:En 65,00 preventieve zorg per jaar..dat mag je b.v. aan entingen besteden..die zijn bij mijn huidige verzekering nu 0 vergoed en omdat wij bij het water zijn gaan wonen vind ik Weil elk jaar wel een must en..ik heb dan voor de berekening voor 90% vergoeding gekozen..terwijl ik bij Proteq de BTW vergoeding heb en dat is ook vaak 21%
En zit titeren daar ook bij??
#3329217
Summerditches schreef:Dat zou ik even in de polis moet na zoeken..

Ik denk het wel
Preventieve zorg. Hiermee bedoelen wij vaccinaties, titerbepaling, gezondheidscontrole en parasietenbestrijding. De
maximale vergoeding voor preventieve zorg bedraagt € 65 per verzekeringsjaar.
#3329228
Met de nieuwe verzekering zou ik dik 10 euro per hond per maand duurder uit zijn bij 90% en 150 euro eigen risico. Heb nu de bewust verzekering met 150 euro per 90 dagen. Langzaamaan zit ik er toch aan te denken om weer ouderwets te gaan sparen...Ze hebben me wel gezegd dat bestaande bewust verzekeringen gehandhaafd blijven. Ik betaal nu per hond rondom de 15 euro per maand.
#3329245
Wat goed, ik ga ook eens kijken. Betaal nu 65€ per maand voor 2 dieren.
En dan bel ik net omdat ik 20 dec iets had gedeclareerd. Nee mw, het chipnummer staat er niet op.
Dat is BS want met de kat de maand ervoor stond het er ook niet op en met ziva een rekening eerder ook niet. :-X

Ik durf het ook niet op te zeggen of over na te denken om het op te zeggen, want de vorige keer dat ik daarover nadacht liep ze onder een auto.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door