Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3329255
Maar hoe leggen ze nou vast wat typisch nederlands, duits of weet ik veel wat is?
Als nederlanders die tot generaties terug het zijn, al niet gewoon voornamelijk nederlands zijn, waarop hebben ze zich dan gebaseerd om de vast te leggen?
Een toevallige staalname per land? Dat slaat gewoon nergens op.

Ik weet hoe bio-informatica werkt, maar hoe ze het in dat filmpje voorstellen, zo werkt het volgens mij toch niet hoor. Kunnen ze gewoon niet weten...

Dat we globaal meer verwant zijn dan we zouden denken, dat geloof ik wel. Zeker in deze moderne tijden...
#3329361
Het lijkt me best grappig, maar hoeveel waarde je het moet geven: geen idee.
Weten jullie een beetje waar je vandaan komt? Generaties terug? Geïnsprireerd op het programma Verborgen Verleden ben ik eens gaan zoeken en heb heel wat mensen tot begin 17e teruggevonden. Erg leuk! Van wat ik van mijn moeders kant heb gevonden is vooral heel Twents, van mijn vaders kan een mix van Brabant en Zuid-Holland.
En daar zitten landbouwers, smeden, wevers, rietmakers en dagloners bij. Geen verborgen familiefortuin nog gevonden ::)
#3329375
Bij ons is een familie lid uit texel al jaren bezig om dit uit te zoeken. Dat is van mijn vaders kant. Hij is geen directe familie van mij, maar hij brengt nu nog steeds in kaart hoe de familie zich uit breidt. Van een oom van mij had ik al eens gehoord dat deze man daarmee bezig was. Hij heeft mij zo'n tien jaar geleden eens gebeld of het klopte dat ik getrouwd ben en of het klopte dat ik twee dochters heb, hij wist zelfs de data en namen. Hij wist mij te vertellen dat hij de stamboom tot heel ver terug had weten te achterhalen tot hij bij vijf families uitgekomen is. Drie uit Frankrijk en twee uit Suriname. Maar van welke wij afstammen kon hij niet verder achterhalen. Best leuk om te weten eerlijk gezegd.
#3329417
Angelique schreef:Ik zie het een beetje als net zoiets als wat j bij je kruisinghond kan doen. In principe kunnen ze roepen wat ze willen, geen mens die het op echtheid kan controleren. Ook daar komen soms de meest vreemde genetische afstammingen tevoorschijn.
Whaaaa, moet ik gelijk weer denken aan iemand die haar amstaff-/pitbullachtige liet testen; daarvan werd gezegd dat er poedel in zou zitten ;D ;D ;D
#3329428
Cathelijn schreef:Het lijkt me best grappig, maar hoeveel waarde je het moet geven: geen idee.
Weten jullie een beetje waar je vandaan komt? Generaties terug? Geïnsprireerd op het programma Verborgen Verleden ben ik eens gaan zoeken en heb heel wat mensen tot begin 17e teruggevonden. Erg leuk! Van wat ik van mijn moeders kant heb gevonden is vooral heel Twents, van mijn vaders kan een mix van Brabant en Zuid-Holland.
En daar zitten landbouwers, smeden, wevers, rietmakers en dagloners bij. Geen verborgen familiefortuin nog gevonden ::)
Oeh die heb ik laatst een keer helemaal gekeken van Dieuwertje blok. Die ontdekte dat ze mogelijk familie was van de engelse koningin met een verborgen familiekapitaal en aan de andere kant van de familie stamde ze af van een vluchteling uit het oostblok. Vond dat een zeer boeiende aflevering :biggrin2:
#3329664
Lizzy schreef:Ja, dat kun je ook laten onderzoeken. Vind je dat niet zonde van het geld?
Jawel :) Maar als ik 70,- over zou hebben, ben ik meer benieuwd naar Bella's afkomst..
Voor de leuk omdat ik wel wil weten van welke rassen ze een kruising is, maar ook omdat ze als vuilnisbakkie 4 erfelijke aandoeningen heeft :???:

Maar goed, daar kunnen we toch niets mee, dus ga ik toch maar liever voor een extra vriezer :biggrin2:
#3329681
Inge en Bono schreef:Whaaaa, moet ik gelijk weer denken aan iemand die haar amstaff-/pitbullachtige liet testen; daarvan werd gezegd dat er poedel in zou zitten ;D ;D ;D

*deuk in ego* :biggrin2: :biggrin2: Maar vreemder zijn de uitkomsten van een flink formaat zwerver uit de diepste krochten van Servië, waar dan een Markiesje in de 3de generatie achter zit.
#3329682
Eef+doggies schreef:Jawel :) Maar als ik 70,- over zou hebben, ben ik meer benieuwd naar Bella's afkomst..
Voor de leuk omdat ik wel wil weten van welke rassen ze een kruising is, maar ook omdat ze als vuilnisbakkie 4 erfelijke aandoeningen heeft :???:

Maar goed, daar kunnen we toch niets mee, dus ga ik toch maar liever voor een extra vriezer :biggrin2:
Genoeg aandoeningen die dominant vererven, of waarvan de erfelijke aanleg bij meerdere rassen aanwezig is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door