Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3328952
Ik heb ook gekeken, verschrikkelijk. De knpv verbaasd me niets, maar die hondenschool. Diep en diep triest. Zo'n "instructrice" mag van mij voor de rechter.
Maar om eerlijk te zijn, de cursisten ook. Ik begrijp best dat onwetendheid en de menselijke aard een bepaalde mate van "in correcties denken" met zich mee kan brengen. Maar zo hard corrigeren dat je hond jankt (met dan pas een goedkeuring van de juf) en je pup met een flesje met grind op zijn kop slaan. Sorry, dat heeft niets meer met onwetendheid te maken, dan ben je gewoon echt heel erg dom bezig.
Door Lizzy
#3328960
Kaela schreef:Ik heb ook gekeken, verschrikkelijk. De knpv verbaasd me niets, maar die hondenschool. Diep en diep triest. Zo'n "instructrice" mag van mij voor de rechter.
Maar om eerlijk te zijn, de cursisten ook. Ik begrijp best dat onwetendheid en de menselijke aard een bepaalde mate van "in correcties denken" met zich mee kan brengen. Maar zo hard corrigeren dat je hond jankt (met dan pas een goedkeuring van de juf) en je pup met een flesje met grind op zijn kop slaan. Sorry, dat heeft niets meer met onwetendheid te maken, dan ben je gewoon echt heel erg dom bezig.
Ik ben het helemaal met je eens. En bovendien ben je naast dom ook nog eens sadistisch.

Die achterlijke vent (trainer) met z'n prikband... Die zegt letterlijk over de prikband bij z'n eigen hond "ze krijgen zo'n band om (prik dus he) als ze 7 a 8 maanden zijn. Ik laat me niet over de weg trekken". Ben je een ongelofelijke slechte trainer dan, dat je zonder prikband je heddur niet eens af kan leren aan de riem te trekken :-X :-X :-X . Wat een niveau............ :-X
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3328965
Lizzy schreef:Ik ben het helemaal met je eens. En bovendien ben je naast dom ook nog eens sadistisch.

Die achterlijke vent (trainer) met z'n prikband... Die zegt letterlijk over de prikband bij z'n eigen hond "ze krijgen zo'n band om (prik dus he) als ze 7 a 8 maanden zijn. Ik laat me niet over de weg trekken". Ben je een ongelofelijke slechte trainer dan, dat je zonder prikband je heddur niet eens af kan leren aan de riem te trekken :-X :-X :-X . Wat een niveau............ :-X
Ja maar dat hebben ze niet door. Want of ze weten niet van betere methodes, of ze willen het niet weten. Wij zijn softies. En nog mooier: wij hebben een ander soort honden, bij politiehonden moet dat.

Gelukkig is er ook een groep in de knpv en IPO die (deels) positievere methodes gebruiken. Maar die groep zal er nog een zware dobber aan hebben om het verder verspreidt te krijgen.
Door Lizzy
#3328970
Kaela schreef:Ja maar dat hebben ze niet door. Want of ze weten niet van betere methodes, of ze willen het niet weten. Wij zijn softies. En nog mooier: wij hebben een ander soort honden, bij politiehonden moet dat.

Gelukkig is er ook een groep in de knpv en IPO die (deels) positievere methodes gebruiken. Maar die groep zal er nog een zware dobber aan hebben om het verder verspreidt te krijgen.
Gut, ja, ze zijn heel bijzonder die politie-honden. Leren alleen met geweld. Dit kunnen ze zelf toch niet verkopen?

Die vice voorzitter van de KNVP is natuurlijk toch gewoon een mega schijnheil he :-X

Maar goed, jammer dat niet bekend is welke hondenschool dat is die die pup verrot slaan met dat flesje. Anders hadden we daar een goed gesprek mee kunnen voeren.....
Gebruikersavatar
Door pluk
#3328974
Lizzy schreef:Gut, ja, ze zijn heel bijzonder die politie-honden. Leren alleen met geweld. Dit kunnen ze zelf toch niet verkopen?

Die vice voorzitter van de KNVP is natuurlijk toch gewoon een mega schijnheil he :-X

Maar goed, jammer dat niet bekend is welke hondenschool dat is die die pup verrot slaan met dat flesje. Anders hadden we daar een goed gesprek mee kunnen voeren.....
Heb bewust niet gekeken.
De hondenschool is overigens al bekend: ***** (naam van hondenschool verwijderd door moderator)
Op de site wordt corrigeren, slipketting etc ook uitgebreid goedgepraat.
Hun Facebook is inmiddels uit de lucht.
Door Lizzy
#3328975
pluk schreef:Heb bewust niet gekeken.
De hondenschool is overigens al bekend: ****** (naam hondenschool verwijderd door moderator)
Op de site wordt corrigeren, slipketting etc ook uitgebreid goedgepraat.
Hun Facebook is inmiddels uit de lucht.
Oh boy.... Ik heb even rondgekeken op de website van deze mafklappers maar zelfs Cesar Milan slaat pups niet met flessen met steentjes op hun harses.
Wij hebben diverse cursussen in binnen- en buitenland gevolgd bij gerenommeerde hondentrainers en -instituten.
Ze hebben er duidelijk weinig van begrepen. Of ze zijn bij hele rare lui op cursus geweest, kan ook nog.........

Ja, heb er wel beeld bij dat de facebook pagina belaagt is geweest :-X
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3328979
pluk schreef:Heb bewust niet gekeken.
De hondenschool is overigens al bekend: ****** (naam hondenschool verwijderd door moderator)
Op de site wordt corrigeren, slipketting etc ook uitgebreid goedgepraat.
Hun Facebook is inmiddels uit de lucht.
Mijn bloeddruk gaat van hun site zo mogelijk nog meer omhoog, dan van de beelden in rambam.
Door Elvira
#3328982
Onlangs vroeg iemand op een golden facebook groep advies voor haar 7-8 maanden golden. Ze was naar de training gegaan omdat de hond haar de trap af trok en tegen haar op sprong. Daar kreeg de hond een prikband om, om dit af te leren. Eigenaar was hier helemaal niet gelukkig mee en vroeg daarom advies. Hoeveel leden (Amerikanen) hierop niet reageerde dat ze dit ook gebruikte en dat dit geweldig hielp. Bovendien deed het helemaal geen pijn (Ik vroeg toen, waarom helpt het dan). Ik dacht toen wat een barbaren daar, ze lopen wel heel erg achter. Zie ik een week later dat hier ook nog trainers rond lopen die in de vorige eeuw zijn blijven steken (en nog erger).
Door El_Kato
#3328990
Ik heb het nuet gezien en als ik de reacties zo lees hoef ik het ook niet te zien :-\
In en in triest dat dit in een land als NL nog gebeurt maar is in mijn ogen vergelijkbaar met een hondje uit broodfok kopen. Als je enigzins vestand in je hoofd hebt weet je dat het niet goed is en in deze tijd van internet en heel makkelijk aan informatie kunnen komen moeten en kunnen mensen beter weten :-X
Door Lizzy
#3328991
El_Kato schreef:Ik heb het nuet gezien en als ik de reacties zo lees hoef ik het ook niet te zien :-\
In en in triest dat dit in een land als NL nog gebeurt maar is in mijn ogen vergelijkbaar met een hondje uit broodfok kopen. Als je enigzins vestand in je hoofd hebt weet je dat het niet goed is en in deze tijd van internet en heel makkelijk aan informatie kunnen komen moeten en kunnen mensen beter weten :-X
Ik dacht echt precies hetzelfde vanmiddag.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3328992
O jolly, ze trainen ook hr honden ..... :-X
Flikkeren ze dan een grote baksteen op het hoofd van een XL bully? Want met maar een fles grind krijg je waarschijnlijk geen 2e kans... :-X
Ik ben geen caesar fan maar hij wordt op hun site aangehaald, zou hem het bijna aan hem doorsturen met filmpje ::)

Oja niet strafbaar? Dat is dierenmishandeling toch wel ?
Door Lizzy
#3328993
Kaio schreef:O jolly, ze trainen ook hr honden ..... :-X
Flikkeren ze dan een grote baksteen op het hoofd van een XL bully? Want met maar een fles grind krijg je waarschijnlijk geen 2e kans... :-X
Ik ben geen caesar fan maar hij wordt op hun site aangehaald, zou hem het bijna aan hem doorsturen met filmpje ::)

Oja niet strafbaar? Dat is dierenmishandeling toch wel ?
Goed idee! :biggrin2:

Geen idee wat ze doen met HR honden. Maar dit soort lui zijn eng. Een website met een ogenschijnlijk "goed verhaal" erop :-X :-X :-X . Terwijl het in werkelijkheid gewoon asociale sadistische hondenmepper zijn :-\. Dat arme pupje.......... In beslagname zou hier op z'n plaats zijn.

Voor de gein moeten jullie eens op de site van Rambam kijken. Wat een hoop randdebielen :-X . Ik dacht serieus dat we er een beetje op vooruit aan het gaan waren hier in NL. Niets is minder waar.........
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door