Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3337695
Als alleen het hyaluronzuur hoger gedoseerd is en Max het goed doet op de corta rx en je hebt de paardenvariant al in huis dan zou ik dat geven.
Ik denk niet dat je hyaluronzuur snel kan overdoseren (je zou het even kunnen vergelijken met andere supplementen voor honden waar het inzit)
#3337767
Mail gestuurd met de vraag of er überhaupt een hondenvariant is en het antwoord is:


Apr 10, 7:51
Hi Pauline

Thank you for your email. as Flexijoint has only been tested on horses we would be unable to advise if suitable for dogs too.
What exactly is it you are looking for for your dog so we can help you choose the right product.

Kind regards

--
Kellie A
Customer Service Team
Laatst gewijzigd door Pauline op di 10 apr 2018, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#3337868
Ik heb gezocht op flexijoint voor honden. Zo ben ik eraan gekomen. Voor mij stond het los van de paardenvariant. Rakker staat er nu ruim een jaar op en doet het er goed op. Weet niet of er stoffen in zitten die schadelijk zijn voor de hond?
#3337874
Dian schreef:Ik heb gezocht op flexijoint voor honden. Zo ben ik eraan gekomen. Voor mij stond het los van de paardenvariant. Rakker staat er nu ruim een jaar op en doet het er goed op. Weet niet of er stoffen in zitten die schadelijk zijn voor de hond?

In feite verkoopt Opti-Natuurshop dus een middel dat voor paarden is bestemd in kleinere flesjes voor honden... Geen wonder dat het bij honden zo goed helpt dan, als het letterlijk en figuurlijk een paardenmiddel is. :biggrin2: Geen idee of dat verder een probleem is. :-[ Anderzijds, bij een hond van 14 gaat levenskwaliteit boven kwantiteit, en als je de Flexijoint zou weglaten en dan weer een hogere dosis pijnstiller moet geven, win je er ook niets mee.
#3337879
Dian schreef:Ik heb gezocht op flexijoint voor honden. Zo ben ik eraan gekomen. Voor mij stond het los van de paardenvariant. Rakker staat er nu ruim een jaar op en doet het er goed op. Weet niet of er stoffen in zitten die schadelijk zijn voor de hond?
De vraag werd gesteld of er misschien te veel hyaluronzuur inzit voor hond. Maar als ik zoek, dan zie ik hogere dosis dan wat er in die 2ml zit die jij geeft. Je geeft het al een tijd en Rakker doet het goed toch?
#3337884
src_esther schreef:De vraag werd gesteld of er misschien te veel hyaluronzuur inzit voor hond. Maar als ik zoek, dan zie ik hogere dosis dan wat er in die 2ml zit die jij geeft. Je geeft het al een tijd en Rakker doet het goed toch?
Dat ging volgens mij over corta rx. Daarvan heb je een honden en paardenvariant. Ingredienten zijn blijkbaar hetzelfde behalve het hyaluronzuur (dat is in de paardenversie hoger gedoseerd)
#3337897
Laika schreef:Dat ging volgens mij over corta rx. Daarvan heb je een honden en paardenvariant. Ingredienten zijn blijkbaar hetzelfde behalve het hyaluronzuur (dat is in de paardenversie hoger gedoseerd)
Juist de paardenversie van Corta RX. Volgens Anne in Zweden "100 mg per 15 ml, van de honden 30 mg per 15 ml". Maar dat is niet de standaard paardenversie maar de Corta-FLX HA-100 Solution. Corta-FLX zit op de helft dus 50 mg per 15 ml. Welke verpakking heb je? En misschien even goegelen of er een overdosis of bijwerkingen van hoge dosering bestaat voor hyularonzuur.

In Flexijoint zit minder hyaluronzuur.
#3337923
src_esther schreef:Juist de paardenversie van Corta RX. Volgens Anne in Zweden "100 mg per 15 ml, van de honden 30 mg per 15 ml". Maar dat is niet de standaard paardenversie maar de Corta-FLX HA-100 Solution. Corta-FLX zit op de helft dus 50 mg per 15 ml. Welke verpakking heb je? En misschien even goegelen of er een overdosis of bijwerkingen van hoge dosering bestaat voor hyularonzuur.

In Flexijoint zit minder hyaluronzuur.
Mijn paardenversie heet inderdaad Equine Corta-FLX Rx 100 Ultimate Solution, de hondenversie heet Canine Corta-FLX Rx Ultimate Solution.

De analytische waarden van Glycine, Aspartic Acid, Lysine, Proline, Glutamic Acid, Arginine, Threonine en Gelatin zijn voor paard en hond hetzelfde. Hond vermeldt bovendien nog de waarden voor Glucuronic Acid en Glutamine.

Als ik de ingrediëntenlijst verder bekijk, is die voor hond en paard toch wel heel verschillend. Vandaar dat ik me afvroeg of je de Flexijoint - wat voor paarden is bedoeld, als je buiten beschouwing laat dat Opti-Natuurshop het in kleinere flesjes voor honden verkoopt - wel fluitend kunt inzetten bij een hond, of de hond dan niet ook figuurlijk een paardenmiddel krijgt toegediend. Maar anderzijds: als Rakker het er al een jaar lang goed op doet, dan lijkt me dat een goed teken. Bij een hond van veertien gaat kwaliteit boven kwantiteit. Dus zolang hij niet begint te hinniken of megaspierbundels begint te ontwikkelen... :biggrin2:
#3337932
interessant product! Ik ga het opslaan in mn geheugen kwa potentieel supplementen.

Persoonlijk zou ik nooit corta geven, te weinig goedwerkende stoffen en vooral aminozuren.
ik kan ook nergens vinden hoeveel harpago er in corta zit.

De flexijoint lijkt me echt super spul.
MSM sowieso goed, Duivelsklauw ook, gluco, chondro, vit c en hyaloron zijn ook prima.
Ik zou alleen nog omega 3 missen/ of groenlipmossel. Dat zou ik erbij inzetten.
Dan is het een prachtig breed spectrum.

Of je nou dit flesje neemt of het los van elkaar fabriceert met :
- groenlipmossel/sasha blend/synopet (curcuma erbij)
- duivelsklauw los of bijv Iso-joint-acute (duivel met wilg)
- hyaloronzuur flesje los
- Omega 3 EPA/DHA
- MSM poeder

en rakker geeft het resultaat.
#3337955
Anne in Zweden schreef:Mijn paardenversie heet inderdaad Equine Corta-FLX Rx 100 Ultimate Solution, de hondenversie heet Canine Corta-FLX Rx Ultimate Solution.

De analytische waarden van Glycine, Aspartic Acid, Lysine, Proline, Glutamic Acid, Arginine, Threonine en Gelatin zijn voor paard en hond hetzelfde. Hond vermeldt bovendien nog de waarden voor Glucuronic Acid en Glutamine.

Als ik de ingrediëntenlijst verder bekijk, is die voor hond en paard toch wel heel verschillend. Vandaar dat ik me afvroeg of je de Flexijoint - wat voor paarden is bedoeld, als je buiten beschouwing laat dat Opti-Natuurshop het in kleinere flesjes voor honden verkoopt - wel fluitend kunt inzetten bij een hond, of de hond dan niet ook figuurlijk een paardenmiddel krijgt toegediend. Maar anderzijds: als Rakker het er al een jaar lang goed op doet, dan lijkt me dat een goed teken. Bij een hond van veertien gaat kwaliteit boven kwantiteit. Dus zolang hij niet begint te hinniken of megaspierbundels begint te ontwikkelen... :biggrin2:
Ah!
Mhmmm, in de paardenvariant lijkt geen duivelsklauw te zitten?.. En zo irritant, de ingrediënten staan in een andere volgorde. >:(
Corta Hond
Corta Paard

Hond van ca. 19 kg krijgt 5ml.
Paard van 500 kg krijgt 30ml.

Paard (als paardenvariant hetzelfde zou zijn als de hondenvariant) naar hond zou een hond van 19 kilo ((30 / 500) x 19) = ca. 1ml krijgen. Of maak ik een rekenfout? Maar goed, de samenstelling lijkt anders. Dus het klopt sowieso niet. ::) ;D

Voor Flexijoint geldt weer iets anders, hoewel ik daar vind dat de hondendosering misschien wat hoog ligt, want 20ml voor paard van 500kg, dan is 1-2ml voor een hond van minder dan 10kg best veel?.. :???:
#3337969
Ik moet denk ik in de toekomst toch ook over van de Corta RX naar iets anders, want de Corta is al zolang niet op voorraad dat ik me afvraag of het uberhaubt nog wel besteld kan worden in de toekomst

Zit nu toch in twijfel om dit eens te proberen
#3338007
src_esther schreef:Voor Flexijoint geldt weer iets anders, hoewel ik daar vind dat de hondendosering misschien wat hoog ligt, want 20ml voor paard van 500kg, dan is 1-2ml voor een hond van minder dan 10kg best veel?.. :???:
Dat is dus waar ik mee zat. Je komt dan op een dosering voor een hond van 10 kg van 0,4 ml. Nu heb je van die kleine doseerspuitjes, dus onmogelijk is het niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door