Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3328889
Ik gebruik nu voor Rakker ruim een jaar flexijoint voor honden voor zijn artrose. Ik merk echt verschil, heb het vorig jaar vakantie niet meegenomen en nmeneer liep duidelijk slechter. Hij krijgt 's morgens 1 tablet rimadyl en "s middags 2ml flexijoint door zijn eten. Ik ben er dik tevreden over. Het is voor mij de vervanger van Corta geworden.
De ingrediënten per 20 ml zijn:
Glucosamine HCL 7.000 mg
Chondroitine Sulfaat 4.000 mg
MSM 4.000 mg
Hyaluronzuur 25 mg
Ascorsibinezuur (vitamine C) 1.000 mg
Duivelsklauw 2.000 mg

Door dit te gebruiken, heb ik de rimadyl met 1/3 kunnen verlagen.

Weet niet of iemand dit kent?
Laatst gewijzigd door Dian op za 20 jan 2018, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#3328946
miik schreef:Is dat Flexibele Joint van Vetzyme ? Rode dop ?
Die geef ik ook aan mn oudjes en ze doen het er goed op. Mijn oppashondjes kregen het en ben het toen ook voor mn eigen honden gaan proberen ;)
Nee, heeft geen rode dop. Het heet echt Flexijoint.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3328948
Lizzy schreef:Oh wow, interessant Dian! Dit lijkt dus een nog beter middel dan Corta?! Waar bestel/koop jij het?
https://www.opti-natuurshop.nl/a-295217 ... ond-250ml/

Dit is de link. Ik heb ooit van Anne een flesje Corta RX gekregen om te proberen, dat werkte goed. Echter met bestellen kwam ik altijd te laat. Heb toen gezocht naar iets met duivelsklauw, omdat ik dacht dat dat hetgene was waar Rakker baat bij had. De prijs was gunstig om het te proberen en ik merk dus echt verschil met en zonder!

Of het beter is weet ik niet Lizzy. Ik weet niet wat er precies in Corta zit? Maar voor Rakker werkt het wel. En ik dacht misschien zien er anderen ook opzoek naar zoiets.
#3336984
Ik heb de flexijoint ook besteld n.a.v. het verhaal van Dian hier en zojuist binnen gekregen. Zocht ook naar iets dergelijks dus bedankt voor het delen van de info. Mijn hond weegt 46 kg en ik ga starten met een dosis van twee keer daags 5 ML. Na een week dus terug naar een keer daags 5 ML.

Dian: na hoeveel dagen/weken zag je resultaat?

Mijn hond heeft ernstige artrose in zijn voorhand, geen onderliggende oorzaak maar pure slijtage. Is nu ruim 12 jaar. Echter, het klinisch beeld is eigenlijk nog vrij goed, milde klachten in de vorm van onregelmatigheid linksvoor. Ik hoop dat dit net het zetje gaat geven dat hij toch weer helemaal correct gaat.

Daarnaast krijgt hij ook al reguliere medicatie en andere supplementen en binnenkort ga ik met fysiotherapie beginnen.
#3337017
Ik vind het eigenlijk wel heel interessant voor Lola; momenteel gaat het met haar gewoon niet geweldig. Ze lijkt een enorme tik te hebben gehad van die extreme kou, sindsdien loopt ze behoorlijk slecht. Glucosamine ed krijgt ze al, maar ze zit nu op 3/4 tablet carporal per dag.

Ik kan alleen niet bestellen als ik de link volg? Is het tijdelijk uit het assortiment?
#3337025
constance.blokzijl schreef:Ik vind het eigenlijk wel heel interessant voor Lola; momenteel gaat het met haar gewoon niet geweldig. Ze lijkt een enorme tik te hebben gehad van die extreme kou, sindsdien loopt ze behoorlijk slecht. Glucosamine ed krijgt ze al, maar ze zit nu op 3/4 tablet carporal per dag.

Ik kan alleen niet bestellen als ik de link volg? Is het tijdelijk uit het assortiment?
Je moet er ff op googlen, dan kom je uit bij een paardenmiddel in grote fles en daar is het kleine flesje uit de link vna Dian uit afgetapt (gezien de verpakking, etikettering en de identieke productomschrijving) De grote fles is dan ook verhoudingsgewijs veel voordeliger.
#3337026
Angelique schreef:
Je moet er ff op googlen, dan kom je uit bij een paardenmiddel in grote fles en daar is het kleine flesje uit de link vna Dian uit afgetapt (gezien de verpakking, etikettering en de identieke productomschrijving) De grote fles is dan ook verhoudingsgewijs veel voordeliger.
Thnx! Ga ik doen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door