Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3338020
Pauline schreef:Dat is dus waar ik mee zat. Je komt dan op een dosering voor een hond van 10 kg van 0,4 ml. Nu heb je van die kleine doseerspuitjes, dus onmogelijk is het niet.
Op de foto's van het fles die Dian op de eerste pagina heeft gezet, staat dus voor honden lichter dan 10kg een dosering van 1-2ml. 10-20kg is niet te lezen, maar waarschijnlijk 3ml, 20-30kg is 4ml en zwaarder dan 30kg is 5ml. Geen idee wie die doseringen heeft bedacht en waarop ze zijn gebaseerd.
Ik begrijp dat Dian al geruime tijd Rakker 2ml geeft en hij het daar uitstekend op doet.

Maar vraag is dus, is er info te vinden over bijwerkingen of maximale dosis van de ingrediënten. Zover ik tot nu toe heb gekeken, lijkt dat niet makkelijk te vinden.
#3338021
src_esther schreef:Op de foto's van het fles die Dian op de eerste pagina heeft gezet, staat dus voor honden lichter dan 10kg een dosering van 1-2ml. 10-20kg is niet te lezen, maar waarschijnlijk 3ml, 20-30kg is 4ml en zwaarder dan 30kg is 5ml. Geen idee wie die doseringen heeft bedacht en waarop ze zijn gebaseerd.
Ik begrijp dat Dian al geruime tijd Rakker 2ml geeft en hij het daar uitstekend op doet.

Maar vraag is dus, is er info te vinden over bijwerkingen of maximale dosis van de ingrediënten. Zover ik tot nu toe heb gekeken, lijkt dat niet makkelijk te vinden.
Ik ben eigenlijk gewoon nieuwsgierig naar hoe/door wie er is besloten dat het paardenmiddel Flexijoint ook gewoon voor honden kan worden gebruikt. Misschien eens een mailtje aan wagen naar Opti-Natuurdinges.
Dat gezegd hebbende: mijn fles van VioVet is vandaag aangekomen, en ik heb Max een kleine 4 ml gegeven vanavond. Eens kijken of ie morgen kan vliegen. :biggrin2:
#3338032
Ik heb wat rondgekeken op internet bij andere hondenmiddelen en zie daar dat een dagdosis van 5ml flexijoint voor een hond van 30kg niet extreem maar wel aan de hoge kant is (bijv. In glucosamine extra van phyto treat). Zelf geef ik nu een maand 6ml aan een hond van ruim 30kg maar ik ga terug naar 4ml (hoger starten en daarna minder geven wordt vaak geadviseerd bij dit soort suplementen).
#3338590
Ik ben vanmiddag bij Tannetje geweest en we hebben gekeken naar de flexijoint voor honden en paarden. Tannetje kon hier ook geen verschil in vinden, de samenstelling is exact gelijk. Volgens haar kon ik in het vervolg gewoon de paardenvariant geven, die is goedkoper. Overgieten in kleine flesjes kan ik ook. Ze adviseerde me ook om er bij Rakker gewoon mee door te gaan. De andere ingrediënten voegden wel degelijk iets toe voor de gewrichten/artrose naast de duivelsklauw. Alleen moet je voor de hoeveelheid natuurlijk wel hond aanhouden.

Hier nog een keer de doseringen per dag voor honden:
>30 kg 5 ml
20 - 30 kg 4 ml
10 -20 kg 2-3 ml
< 10 kg 1-2 ml

1e week 2x per dag, daarna onderhoudsdosering van 1x per dag.
#3339105
constance.blokzijl schreef:Ik heb de literfles vandaag binnen gekregen, kan er dus vanavond gelijk mee starten! Kijken of Lola er baat bij heeft...
Ik geef Max nu sinds een week of twee 6 ml per dag, en hij is er duidelijk van opgeknapt! Komt vlotter overeind uit zijn mand, en hij staat ook ontspannener en rechter (hij kon soms wat door zijn achterpoten "gezakt" staan, zeg maar). Ik zag echt een verbetering bij hem. Hopelijk zie jij dat straks bij Lola ook!
#3339125
Anne in Zweden schreef:
Ik geef Max nu sinds een week of twee 6 ml per dag, en hij is er duidelijk van opgeknapt! Komt vlotter overeind uit zijn mand, en hij staat ook ontspannener en rechter (hij kon soms wat door zijn achterpoten "gezakt" staan, zeg maar). Ik zag echt een verbetering bij hem. Hopelijk zie jij dat straks bij Lola ook!
Oh ik hoop het zo! Lola heeft artrose met name aan de voorkant, en ze loopt zo kreupel en langzaam momenteel.... dit is ook echt 3x niks en het ergste is dat ze zelf nog zo graag wil....
#3339183
Bijkomend voordeel is dat ik Max' pijnstiller weer heb kunnen halveren. Een halfjaar geleden kreeg hij nog 80 mg per dag; nadat bleek dat zijn leverwaarden daar wel wat van achteruitgingen (niet dramatisch, maar toch, hij is veertien en moet nog minstens tien jaar mee), moest ik van da hier terug naar 40 mg per dag, en dan wat meer cbd geven. Dat werkte al goed, maar sinds hij Flexijoint krijgt, geef ik hem alleen nog 40 mg om de dag (dus gemiddeld 20 mg per dag), en dat heeft geen enkel negatief zichtbaar effect. Blij mee!
#3339245
Anne in Zweden schreef:Bijkomend voordeel is dat ik Max' pijnstiller weer heb kunnen halveren. Een halfjaar geleden kreeg hij nog 80 mg per dag; nadat bleek dat zijn leverwaarden daar wel wat van achteruitgingen (niet dramatisch, maar toch, hij is veertien en moet nog minstens tien jaar mee), moest ik van da hier terug naar 40 mg per dag, en dan wat meer cbd geven. Dat werkte al goed, maar sinds hij Flexijoint krijgt, geef ik hem alleen nog 40 mg om de dag (dus gemiddeld 20 mg per dag), en dat heeft geen enkel negatief zichtbaar effect. Blij mee!
Wat super dat jij de reguliere pijnmedicatie ook hebt kunnen verminderen. Volgens mij is die duivelsklauw wel een goed onderdeel van de flexijoint. Rakker zit nog op 1/3 van zijn oorspronkelijke pijnmedicatie.
#3340175
Ik gooi deze nog even omhoog; Lola heeft er echt baat bij. Vorig weekend had ze zich verstapt en liep ze dus slechter maar sinds 2 dagen loopt ze bijna normaal! Ik durf haar pijnstilling (nog) niet te minderen maar als dit zo blijft ga ik dat wel proberen

Thnx voor de tip!!
#3340421
constance.blokzijl schreef:Ik gooi deze nog even omhoog; Lola heeft er echt baat bij. Vorig weekend had ze zich verstapt en liep ze dus slechter maar sinds 2 dagen loopt ze bijna normaal! Ik durf haar pijnstilling (nog) niet te minderen maar als dit zo blijft ga ik dat wel proberen

Thnx voor de tip!!
Super dat het zo goed werkt!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door