Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3359447
Anne in Zweden schreef:Heb je brutaal een dubbele dosis gegeven, of je aan de dosis gehouden die wordt aangeraden? Want bij die aanbevolen dosis gebeurde hier ook weinig. Ze krijgen echt flink wat meer.
Precies mijn ervaring.....
#3359451
Pauline schreef:Het blijft dus duidelijk per hond verschillend. Ik heb Joris n.a.v. deze topic eens een paar dagen afgepast gegeven. Ik zag direct het verschil, hij liep veel slechter. Dus weer een scheut erin en ja hoor, het lopen verbeterde direct.

En dan heb ik het echt over 3 dagen minder en vervolgens 3 dagen de scheut.
Ik wil het toch nog een keer proberen bij mijn mannen, en dan behoorlijk meer geven. Kijken of het dan werkt.
#3359459
- pien - schreef:Ik wil het toch nog een keer proberen bij mijn mannen, en dan behoorlijk meer geven. Kijken of het dan werkt.
Proberen kun je het altijd nog een keer meis, ik ben er echt tevreden over. Maar mijn fles gaat knetterhard hoor. Ik heb hem gedeeld met Anja, maar ik heb nu nog een 250 cc denk ik dus dat wordt binnenkort weer een nieuwe fles kopen.
#3359463
Anne in Zweden schreef:Heb je brutaal een dubbele dosis gegeven, of je aan de dosis gehouden die wordt aangeraden? Want bij die aanbevolen dosis gebeurde hier ook weinig. Ze krijgen echt flink wat meer.
Ik heb me aan de dosis gehouden :-[
#3359494
Laika schreef:Mijn hond van 15 krijgt 12 ml per dag (hij weegt 32 kilo). Hij krijgt geen reguliere pijnstilling erbij. Wel CBD olie.
En daar doet hij het goed op, dus zonder pijnstilling? Misschien dat ik Max ook maar eens een grotere dosis geef (zit nu op 7-8 ml), en dan minder Cimalgex (40 mg per dag). Aan de andere kant: hij gaat super op de combinatie Flexijoint, CBD, GP en Cimalgex. Maar het is fijn te weten dat de Flexi nog een flink stuk hoger kan. :D
#3359498
Anne in Zweden schreef:En daar doet hij het goed op, dus zonder pijnstilling? Misschien dat ik Max ook maar eens een grotere dosis geef (zit nu op 7-8 ml), en dan minder Cimalgex (40 mg per dag). Aan de andere kant: hij gaat super op de combinatie Flexijoint, CBD, GP en Cimalgex. Maar het is fijn te weten dat de Flexi nog een flink stuk hoger kan. :D
Aiuto verdraagt reguliere pijnstilling niet goed dus we zijn aangewezen op de meer natuurlijke middelen.
Als Max het goed doet met de Cimalgex zou ik daar niet aan sleutelen. Krijgt hij toch last van bijwerkingen dan heb je die hogere dosis flexijoint nog achter de hand.
#3359534
Laika schreef:Aiuto verdraagt reguliere pijnstilling niet goed dus we zijn aangewezen op de meer natuurlijke middelen.
Als Max het goed doet met de Cimalgex zou ik daar niet aan sleutelen. Krijgt hij toch last van bijwerkingen dan heb je die hogere dosis flexijoint nog achter de hand.
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Bovendien wil ik de Chinese kruiden deels gaan vervangen door een chondro-gluco-msm-pil (is goedkoper bij twee grote honden, die Chinese kruiden werken goed maar ze eh, kosten wel wat, zeg maar), dus dan kan ik beter niet ook aan de Cimalgex gaan sleutelen.

Wel fijn dat Aiuto zoveel baat heeft bij de Flexi!
#3359539
Anne in Zweden schreef:Daar heb je ook wel weer gelijk in. Bovendien wil ik de Chinese kruiden deels gaan vervangen door een chondro-gluco-msm-pil (is goedkoper bij twee grote honden, die Chinese kruiden werken goed maar ze eh, kosten wel wat, zeg maar), dus dan kan ik beter niet ook aan de Cimalgex gaan sleutelen.

Wel fijn dat Aiuto zoveel baat heeft bij de Flexi!
De hoofdingredienten van flexijoint zijn toch chondro-gluco-msm? Waarom dan nog eens toevoegen in pilvorm? Bij Aiuto deden chinese kruiden niet veel. Het wil wat he, met die oudjes.
#3359541
Laika schreef:De hoofdingredienten van flexijoint zijn toch chondro-gluco-msm? Waarom dan nog eens toevoegen in pilvorm? Bij Aiuto deden chinese kruiden niet veel. Het wil wat he, met die oudjes.

*gaat nog even d'r huiswerk doen* Ik heb me zo geconcentreerd op de duivelsklauw in de Flexi dat ik daar helemaal niet bij stil heb gestaan, wat er verder nog in zit. :-[ Goed dat je het zegt.

Ja, je kunt je er echt druk om maken, om die ouwe knakkers. Onze Scotch is gisteren 15 geworden, Max is 14,5... Je houdt overal rekening mee, iedere dag weer. En toch zal het onverwacht komen, het moment van afscheid. :(
Maar vooralsnog hebben ze lol in het leven, Scotch springt nog moeiteloos op de bank en huppelt zo de trap op en af, en dus genieten we daar maar van zolang het nog kan!
#3362251
Bij Harry werkt het ook goed!
Tenminste, daar ga ik vanuit dat het o.a. door de Flexijoint komt dat hij niet meer mank loopt.
Hij krijgt ook geen pijnstillers meer, dus dat is goed nieuws.

Wel vind ik hem nog wat "stijf" lopen/rennen. Dat klinkt een beetje raar, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel :biggrin2:
Mocht iemand daar nog iets voor weten, hoor ik het graag :-[
#3362253
Alleen op flexijoint redt Joris het niet. Hij krijgt ook dagelijks maximale dosering previcox, doe ik dat niet dan merk je aan alles dat hij echt nog pijn heeft. Maar geef ik er geen flexijoint bij dan loopt hij dus altijd mank, met echt veel minder. Nu heeft Joris weinig ruimte tussen de Atlas en de tweede nekwervel en duidelijke artrose in zijn schouder (zichtbaar op foto).

En hoe oud is Harry Joyce? Want het kan ook leeftijdgerelateerd zijn. Ik merk bij Joris heel goed (en dat vind ik zelf heel erg moeilijk) dat hij na een lange wandeling echt last heeft van stijfheid en dan na een tijdje liggen echt stram en stijf loopt. Ik houd daar nu goed rekening mee en heb de wandeling verkort (om vervolgens zelf nog een eind te lopen als we er een 30-40 minuten samen hebben opzitten).
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 09 dec 2018, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#3362408
Brutale vraag: is er iemand in Groningen die een grote fles heeft staan en een kleine flesje eruit wil verkopen? Mijn zusje had het restant Flexijoint van mij gehad (Quila is helaas overleden) maar wil het nog verder uitproberen voor ze een grote fles koopt.
Wie niet waagt, die niet wint....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door