Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3352438
Dreetje schreef:Vandaag naar de da geweest met Rocky, het lijkt
erop dat het artrose is.
Ik heb Flexadin advancend meegekregen.
Kan ik ook Flexijoint gebruiken tegen artrose?


** ik zie nu in de openingspost dat het gebruikt wordt tegen artrose
Ik geef het Joris ook omdat hij artrose heeft in een schouder en zijn nek Dreetje. En het gaat echt veel beter met hem. Ik zie hem nog weleens mank lopen, vandaag toevallig. Maar nadat hij echt maanden mank gelopen heeft is een dag niets meer.

Ik heb hem ook de eerste tijd wel een flinke dosering gegeven. Dus niet de 2 ml die hij eigenlijk zou moeten hebben. Sterker nog, nu ik hem wel die 2 ml geef, lijkt het erop dat hij dank toch eerder mankt. Ik ga dat in de gaten houden en anders geef ik hem gewoon weer iets meer.
#3353697
Klein schopje... ::)

Zou je dit, de flexijoint, ook aan een kat kunnen geven en zo ja welke dosering zou gepast zijn?
Dian schreef:

De ingrediënten per 20 ml zijn:
Glucosamine HCL 7.000 mg
Chondroitine Sulfaat 4.000 mg
MSM 4.000 mg
Hyaluronzuur 25 mg
Ascorsibinezuur (vitamine C) 1.000 mg
Duivelsklauw 2.000 mg
#3353698
Ik heb daarop geen antwoord Too, ik weet echt niets van katten....

Ik weet wel dat op het moment dat ik de dosering van Joris aanpaste naar wat "moest" hij binnen 2 dagen weer mankte. Weer de dosis "schaal-één-op-het-oog" gemaakt en voilà, hij loopt weer goed. Dus ik blijf het maar houden op mijn eigen gevoel.
#3353704
Pauline schreef:Ik heb daarop geen antwoord Too, ik weet echt niets van katten....

Ik weet wel dat op het moment dat ik de dosering van Joris aanpaste naar wat "moest" hij binnen 2 dagen weer mankte. Weer de dosis "schaal-één-op-het-oog" gemaakt en voilà, hij loopt weer goed. Dus ik blijf het maar houden op mijn eigen gevoel.
Ik zit een beetje in twijfel om hier ook iets te gaan verhogen voor onze Kay
Die 5 ml die hij mag hebben doet gewoon net niets ::)

Weet alleen niet of het kwaad kan om hem bv het dubbele te geven
#3353719
pearlsofpassion schreef:Ik zou ermee opletten.
Heel wat kruiden of plantenextracten zijn giftig voor katten.
Vandaar dan ook mijn vraag , kennelijk wordt er aan/voor katten niet zoveel gegeven anders dan novacam
Maar als niemand t weet gaat t over.
#3353736
Kennelijk ben ik vreselijk onduidelijjk
Ik wéét dat novacam nadelen heeft, maar heel veel pijn heeft dat ook, vandaar dat ik al heel lang op zoek ben naar alternatieven met wat minder nadelen en we hebben ook al het een en ander uitgeprobeerd .
Het onbreekt mij aan kennis en kunde om met zekerheid te kunnen zeggen of dit een veilig en werkzaam produkt is...vandaar mijn vraag.
Maar ik zal verder zoeken, dank je wel
#3353740
Oei sorry, zo had ik het niet bedoeld.
Ik dacht wel dat je het wist, van Novacam. Het was eerder een bericht ter bevestiging dat het erg lastig is dat er geen ander middel gekend is voor katten. Ik wilde je eerder daarin bijtreden.
Sorry, ik heb mij niet duidelijk uitgedrukt.
Ik begrijp je dus volledig en ik ben het helemaal met je eens. Ik hoop dat je wat vind of kan uitzoeken of dit voor katten kan. En dat het werkt voor jouw kat. ;)
#3353743
Ik kan je niet helpen bij de vraag of het voor katten veilig is, maar mocht je erachter zijn en je wil wat uitproberen, dan geef maar een gil. Mijn DA is wel bekend met flexijoint, dus kan ik evt nog voor je navragen.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
#3353891
BlissSpirit schreef:Ik kan je niet helpen bij de vraag of het voor katten veilig is, maar mocht je erachter zijn en je wil wat uitproberen, dan geef maar een gil. Mijn DA is wel bekend met flexijoint, dus kan ik evt nog voor je navragen.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Lief!
Hou het in gedachten, backmotion van de huisdierendokter met een drupje novacam gaat best redelijk maar volgens mij kan het nòg beter..ik ga speuren
#3355159
Pauline schreef:Ik gebruik inmiddels met heel veel succes Flexijoint voor Joris, hij doet er geweldig op.

Je kunt het ook via Duitsland kopen:

https://www.viovet.de/Equimins-Flexijoi ... nt&sct_r=4

Dat ga ik dus binnenkort doen. Inclusief verzending naar NL net geen € 39.
Ik wilde ook de literfles gaan aanschaffen maar van de prijs in NL kreeg ik een wegtrekking. Ik heb je link gevolgd, maar hier zit toch geen duivelsklauw in? Of lees ik eroverheen?

Analyse

Analyse Menge Analyse per 20 ml
Chondroitinsulfat 200.000 mg / kg 4000 mg
Glucosamin HCL 350.000 mg / kg 7000 mg
MSM 200.000 mg / kg 4000 mg
Ascorbinsäure (Vitamin C) 50.000 mg / kg 1000 mg
Bromelain 30.000 mg / kg 600 mg
Hyaluronsäure 1.250 mg / kg 25 mg
#3355173
sam28 schreef:Ik wilde ook de literfles gaan aanschaffen maar van de prijs in NL kreeg ik een wegtrekking. Ik heb je link gevolgd, maar hier zit toch geen duivelsklauw in? Of lees ik eroverheen?

Analyse

Analyse Menge Analyse per 20 ml
Chondroitinsulfat 200.000 mg / kg 4000 mg
Glucosamin HCL 350.000 mg / kg 7000 mg
MSM 200.000 mg / kg 4000 mg
Ascorbinsäure (Vitamin C) 50.000 mg / kg 1000 mg
Bromelain 30.000 mg / kg 600 mg
Hyaluronsäure 1.250 mg / kg 25 mg
Link naar die met duivelsklauw: https://www.viovet.de/Equimins-Flexijoi ... en/c16486/
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door