Onze zoektocht...is ten einde...*ze is thuis*

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Onze zoektocht...is ten einde...*ze is thuis*

Berichtdoor Barfplaats

dinky89
5-sterren

Berichtdoor dinky89 » Wo 22 Mei 2019, 15:20

Grappig dat je nu zo moet wennen terwijl ze zelfde look lijkt te hebben als in je onderschrift ;)
Die staart is inderdaad klaar om mee te verven ::)
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Wo 22 Mei 2019, 15:37

zurca schreef:DSC_2606-01.jpeg

Dit is gewoon lilluk. Als je dan toch besluit te knippen doe het dan goed.
zurca
5-sterren

Berichtdoor zurca » Wo 22 Mei 2019, 21:03

dinky89 schreef:Grappig dat je nu zo moet wennen terwijl ze zelfde look lijkt te hebben als in je onderschrift ;)
)

Ja en nee... In mijn onderschrift was ze nog heel jong, een week of 8. Toen was ze ook nog niet heel ruwharig maar zag je wel de eerste piekhaartjes komen en ze had toen gewoon een heel ander koppie omdat ze nog zo puppypuppy was.

Angelique schreef:Dit is gewoon lilluk. Als je dan toch besluit te knippen doe het dan goed.

Angelique hoe kan ik het nu het beste aanpakken om een stripvacht te krijgen? Wanneer, ongeveer, zou ik dan met haar naar een trimsalon moeten gaan?
-Annemarie-
5-sterren

Berichtdoor -Annemarie- » Wo 22 Mei 2019, 21:13

zurca schreef:"Hallo allemaal, ik zal mij even opnieuw voorstellen... Ik ben het, Pippa!"
DSC_2560-01.jpeg

DSC_2557-01.jpeg

DSC_2552-01.jpeg

Ons wuufke is naar de trimsalon geweest... Zal eerlijk zijn, moest best ff slikken toen we haar weer op gingen halen. Ze heeft zo'n andere uitstraling gekregen. Duurt wel even voor ik aan haar korte looks gewend ben.

Strak in het pak! :) Ik houd wel van een korte look, maar kan me voorstellen dat het even moet wennen.
Die staart zou wel wat mooier rond geknipt mogen worden, dat deden we bij de Beagle ook. (voor zover ik er verstand van heb) ;)
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 23 Mei 2019, 08:43

zurca schreef:Ja en nee... In mijn onderschrift was ze nog heel jong, een week of 8. Toen was ze ook nog niet heel ruwharig maar zag je wel de eerste piekhaartjes komen en ze had toen gewoon een heel ander koppie omdat ze nog zo puppypuppy was.

Angelique hoe kan ik het nu het beste aanpakken om een stripvacht te krijgen? Wanneer, ongeveer, zou ik dan met haar naar een trimsalon moeten gaan?

Ik heb zelf geen ervaring met stripvacht kweken dus hoe dat precies in z,n werk gaat van begin af aan kan ik niet zeggen. De bedoeling is dat je zoekt naar de rijpe haren en die eruit haalt, maar dat is leuk als je het zelf kan doen. Ik zou dus even met de trimmer overleggen.
Hanny
5-sterren

Berichtdoor Hanny » Do 23 Mei 2019, 13:44

Volgens mij moet je bij een stripvacht vier keer per jaar naar de trimster. Over ongeveer een half jaar is haar hele vacht weer trimrijp, omdat alles er nu is afgegaan. Met een paar maanden vanaf nu, zou dan de helft van de vacht er af moeten. Spannend of dat gaat lukken.
Ik houd niet van een stripvacht, dat halve gedoe, maar jij wel, dus dat wordt wat gepruts. Het was handiger geweest als je een paar maanden eerder was begonnen, dan had toen de helft er af gekund en nu de andere helft. Nu zou je over een paar weken de ondervacht er uit kunnen halen, verwacht ik en dan op naar een stripvacht.
Ik zou zelf de staart trimmen, haren er uit trekken en als dat niet lukt, dan maar de schaar er langs, want dit ziet belachelijk uit.
Er staan waarschijnlijk wel filmpjes op you tube, in ieder geval wel van de Border terrier en plukken is plukken, dat zal weinig verschil maken.

succes,
Hanny
zurca
5-sterren

Berichtdoor zurca » Do 23 Mei 2019, 14:20

Met een stripvacht moet je inderdaad zo om de 3 maanden naar de trimsalon. Ik ga me binnenkort even goed laten informeren, heb het adres gekregen van een trimsalon waar iemand met haar ruwharige JRT's komt , met stripvacht. Via de fokster met haar in contact gekomen, de fokster gaf aan dat haar honden er altijd erg goed uitzien.
Ik vind het verder geen "half gedoe". Ik heb gekozen voor een hond met een ruwharige vacht, dat vind ik mooi. Als ik dan door een andere manier van plukken het ruwharige uiterlijk wat kan behouden dan vind ik dat mooier dan 2 keer per jaar een kaal kippie :biggrin2: ;)
Had ik eerder geweten dat voor een stripvacht ik eerder naar een trimsalon had gemoeten dan had ik dat gedaan, maar geen man overboord... Haartjes groeien weer en dan is er een nieuwe ronde..nieuwe kansen.

You tube ga ik eens op kijken, goeie tip!

Angelique, bedankt voor je reactie. Heb een goed adres gekregen en ga daar eens contact mee opnemen hoe en wat ;)
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Do 23 Mei 2019, 14:26

zurca schreef:DSC_2606-01.jpeg

Dit doet me denken aan mijn poging kapstertje te spelen met een barbiepop, heeeel lang geleden. Kan niet zo moeilijk zijn, dacht ik, dus hup, schaar gepakt en poppenhaar recht afgeknipt op schouderhoogte. Toen bleek dat bij de barbie in kwestie de haren alleen bovenop uit haar hoofd kwamen, en doordat ik het had afgeknipt, was het niet meer zwaar genoeg om te hangen. Barbie heeft er dus de rest van haar leven als een hitsige pauw bij gelopen, en ik heb voor een carrière zonder scherp gereedschap gekozen. :biggrin2:

Maar Pippa ziet er nog steeds puik uit, hoor! Ik vind inderdaad ook dat ze weer op d'r puppyfoto lijkt. Ze blijft hoe dan ook een knuffeltje om te zien! :-*
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”