Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3360278
Owwww.... wat een heerlijke foto die hierboven, wat een onwijs gaaf hoofd heeft ze met die ruige look :smitten:

Ik ben blij te lezen dat jullie samen ondertussen een beetje jullie draai hebben gevonden, ik kan me er alles bij voorstellen dat een pup in huis totaal iets anders is als een (wat oudere) herplaatser
Maar als ik zo je berichtjes lees komt dat allemaal goed daar.... ik vind haar in ieder geval om op te vreten als ik de foto's zie :biggrin2:
#3360283
Zij vind ons ook om op te vreten :biggrin2: :biggrin2:

Sinds we bij de osteopaat geweest zijn en wat meer met haar zijn gaan doen, gaat het echt stukken beter.
Hebben we haar eerst overprikkeld, blijkbaar hebben we haar daarna te weinig uitdaging gegeven :-[
Het is wel lastig om haar niet te veel te laten lopen want in het bos zou ze zo 2km mee lopen. We tillen haar nu regelmatig stukjes op om te dragen, woest wordt ze dan. Lopen wil ze :biggrin2:
#3360294
zurca schreef:Zij vind ons ook om op te vreten :biggrin2: :biggrin2:

Sinds we bij de osteopaat geweest zijn en wat meer met haar zijn gaan doen, gaat het echt stukken beter.
Hebben we haar eerst overprikkeld, blijkbaar hebben we haar daarna te weinig uitdaging gegeven :-[
Het is wel lastig om haar niet te veel te laten lopen want in het bos zou ze zo 2km mee lopen. We tillen haar nu regelmatig stukjes op om te dragen, woest wordt ze dan. Lopen wil ze :biggrin2:
Het is ook zoeken...

Hoe oud is ze nu? En hoe lang mag ze dan maximaal van jou lopen? Want ik weet met onze honden dat ‘de norm’ echt veel te weinig was om ze happy te houden en dat we wat langere wandeling dan afwisselden met kortere stukken en dat dat prima ging. Doen jullie meer dan halfuur over die twee km?

Dit artikeltje ken je?
http://www.marcelnijland.nl/richtlijn-b ... ge-honden/
#3360307
;)
Siberienne schreef:Het is ook zoeken...

Hoe oud is ze nu? En hoe lang mag ze dan maximaal van jou lopen? Want ik weet met onze honden dat ‘de norm’ echt veel te weinig was om ze happy te houden en dat we wat langere wandeling dan afwisselden met kortere stukken en dat dat prima ging. Doen jullie meer dan halfuur over die twee km?

Dit artikeltje ken je?
http://www.marcelnijland.nl/richtlijn-b ... ge-honden/
Ze is morgen 17 weken oud. Als ik dan kijk naar de 5 minuten per week regel zou ze 85 minuten per dag actief mogen zijn. Dat komt op ongeveer 22 minuten x 4 momenten per dag. Dat had ik dus in gedachten om aan te houden maar dan zou ze naast die 4 momenten per dag verder niets mogen doen. De dagen dat ik werk wandel ik 3 keer per dag met haar en dan wisselend van 10 minuten tot 30 minuten. De dagen in Garderen wandelen we ook 3 keer per dag en dan dus vaak ook een boswandeling.
Over die 2 km doen we wel zeker 3kwartier tot een uur. Zij bepaald het tempo. Ze loopt vlot door maar staat net zo makkelijk een tijdje te snuffelen.

Edit, dat artikel ga ik lezen ik ken 'm nog niet.
#3360309
pearlsofpassion schreef:Wat een heerlijk hoofdje staat er op jullie meisje. Zowel letterlijk als figuurlijk.

Het zal wel nieuw zijn, een pup in huis. Maar ik lees toch ook veel terriër in jullie verhalen. :biggrin2:
Ja die "kop erop" is wel terriërdingetje :biggrin2:
#3360316
zurca schreef:;)
Ze is morgen 17 weken oud. Als ik dan kijk naar de 5 minuten per week regel zou ze 85 minuten per dag actief mogen zijn. Dat komt op ongeveer 22 minuten x 4 momenten per dag. Dat had ik dus in gedachten om aan te houden maar dan zou ze naast die 4 momenten per dag verder niets mogen doen. De dagen dat ik werk wandel ik 3 keer per dag met haar en dan wisselend van 10 minuten tot 30 minuten. De dagen in Garderen wandelen we ook 3 keer per dag en dan dus vaak ook een boswandeling.
Over die 2 km doen we wel zeker 3kwartier tot een uur. Zij bepaald het tempo. Ze loopt vlot door maar staat net zo makkelijk een tijdje te snuffelen.

Edit, dat artikel ga ik lezen ik ken 'm nog niet.

Dat artikel houd tien minuten per maand keer 4 aan ipv vijf per week totaal. Dus 4x10x4= 160. Twee keer zoveel dus. Wat een verschil he?

Ik heb mij nooit zo exact aan die minuten gehouden, maar goed ik heb natuurlijk ook een ander ras ;)
#3360367
Bedankt voor dat artikel! Als ik het zo lees, ik kwam op internet nog meer artikelen tegen over beweging bij pups, doen we het prima zo met Pippa. We letten goed op dat ze niet moe wordt, wisselen langere wandeling af met kortere, ze loopt zowel los als aangelijnt en op verschillende ondergrond. Waar we alleen niet met haar lopen is op mul zand maar is dat nou wel of geen probleem?
En wat wat lastig geworden is, ze kan inmiddels zelf op bank en stoelen springen. Het erop zal misschien niet zo'n probleem zijn maar er af natuurlijk wel. We proberen zoveel mogelijk om bank en stoelen vol te zetten zodat ze er niet af kan maar soms....
Vanaf welke leeftijd wordt het springen minder erg, weet iemand dat?
#3360383
Ik heb geen idee hoe dat met kleine hondjes zit, wanneer ze veilig van de bank kunnen springen. Toen Bisq een pup was, hadden wij twee van deze naast de bank staan. De hoge kant richting de bank. De lage kant hadden we nog iets lager gemaakt door een stukje van de pootjes af te zagen.

Afbeelding
#3360391
zurca schreef:Bedankt voor dat artikel! Als ik het zo lees, ik kwam op internet nog meer artikelen tegen over beweging bij pups, doen we het prima zo met Pippa. We letten goed op dat ze niet moe wordt, wisselen langere wandeling af met kortere, ze loopt zowel los als aangelijnt en op verschillende ondergrond. Waar we alleen niet met haar lopen is op mul zand maar is dat nou wel of geen probleem?
En wat wat lastig geworden is, ze kan inmiddels zelf op bank en stoelen springen. Het erop zal misschien niet zo'n probleem zijn maar er af natuurlijk wel. We proberen zoveel mogelijk om bank en stoelen vol te zetten zodat ze er niet af kan maar soms....
Vanaf welke leeftijd wordt het springen minder erg, weet iemand dat?
Als je een boxer of een husky hebt, vanaf een jaar of 19. :biggrin2:

Wat een zalige snufferd zit er op je wijffie! Heerlijk koppie heeft ze!
#3360402
Het springen wordt minder erg, als jij dat niet wilt. Heel veel opvoeding en moeilijk.
Bij ons mogen geen honden op de bank, maar als dat wel zou mogen, dan springen ze er zelf maar op en af.
Die lijven storten echt niet in elkaar van zo'n sprongetje een paar keer per dag.
Een wandeling van twee km lijkt me toch geen probleem, zeker niet als ze los kan lopen.
Volgens mij is dat voorzichtige gedoe echt voor grotere honden. Natuurlijk moet je zeker je verstand gebruiken, maar een wandeling van een half uur, lijkt me toch niet zo problematisch. Tenzij ze een half uur loopt te trekken, dat is anders.

Springvreugde voor Pippa en wandel plezier voor jullie,
Hanny
#3360403
Lizzy schreef:Ik heb geen idee hoe dat met kleine hondjes zit, wanneer ze veilig van de bank kunnen springen. Toen Bisq een pup was, hadden wij twee van deze naast de bank staan. De hoge kant richting de bank. De lage kant hadden we nog iets lager gemaakt door een stukje van de pootjes af te zagen.

Afbeelding


De stoelen waar ze weleens zelf afspringt zijn bijna dezelfde hoogte als die ikea voetenbankjes ;D
Ik heb er een opstapje bijgezet maar daar springt ze overheen.
#3360406
Hanny schreef:Het springen wordt minder erg, als jij dat niet wilt. Heel veel opvoeding en moeilijk.
Bij ons mogen geen honden op de bank, maar als dat wel zou mogen, dan springen ze er zelf maar op en af.
Die lijven storten echt niet in elkaar van zo'n sprongetje een paar keer per dag.
Een wandeling van twee km lijkt me toch geen probleem, zeker niet als ze los kan lopen.
Volgens mij is dat voorzichtige gedoe echt voor grotere honden. Natuurlijk moet je zeker je verstand gebruiken, maar een wandeling van een half uur, lijkt me toch niet zo problematisch. Tenzij ze een half uur loopt te trekken, dat is anders.

Springvreugde voor Pippa en wandel plezier voor jullie,
Hanny
Ik ben misschien wat te voorzichtig/ongerust :-[
Ze mag lekker op de bank/stoelen liggen is voor ons geen probleem.
De bank is hoger dan de stoelen en daarom hebben we die volgebouwd als we er zelf niet opzitten. Ik had geen zin in constant agentje spelen, zeker ook omdat ze het niet hoeft af te leren. De stoelen zijn lager.

Het wandelen gaan we gewoon lekker van genieten, zeker nu ik wat meer dingen op internet heb gelezen. Zoals ergens stond, een pup kan beter een wat langere wandeling maken dan zich uitleven op een gladde vloer.
#3360407
Hanny schreef:Het springen wordt minder erg, als jij dat niet wilt. Heel veel opvoeding en moeilijk.
Bij ons mogen geen honden op de bank, maar als dat wel zou mogen, dan springen ze er zelf maar op en af.
Die lijven storten echt niet in elkaar van zo'n sprongetje een paar keer per dag.
Een wandeling van twee km lijkt me toch geen probleem, zeker niet als ze los kan lopen.
Volgens mij is dat voorzichtige gedoe echt voor grotere honden. Natuurlijk moet je zeker je verstand gebruiken, maar een wandeling van een half uur, lijkt me toch niet zo problematisch. Tenzij ze een half uur loopt te trekken, dat is anders.

Springvreugde voor Pippa en wandel plezier voor jullie,
Hanny
Ik heb daar indertijd met Pike ook eens vragen over gesteld. Want: Pike was een uur in de bench, een uur uit de bench. En in dat uurtje uit liep hij te rennen en te springen en te huppelen en te gooien en te smijten :biggrin2: Waarom zou hij dan maar 10 minuten "gewoon" mogen lopen? Wat is het verschil als ik in zijn uurtje uit de bench met hem naar het park loop, hem daar lekker los laat rondscharrellen en we weer naar huis lopen, in plaats van al dat spelen binnenshuis (op een gladde vloer)? Ik kreeg als antwoord dat dat voorzichtige gedoe voor de slechtste honden van de slechtste rassen was bedoeld.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door